Multidisciplinary Innovation Project (10 cr)
Code: XX00DZ39-3049
General information
- Enrollment
-
13.03.2023 - 02.04.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
22.05.2023 - 31.07.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Virtual portion
- 10 cr
- RDI portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Online
- Unit
- (2019-2024) School of Rehabilitation and Examination
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 150
- Degree programmes
- Occupational Therapy
- Biomedical Laboratory Science
- Prosthetics and Orthotics
- Public Health Nursing
- Physiotherapy
- Elderly Care
- Degree Programme in Emergency Care
- Osteopathy
- Nursing (in Finnish)
- Oral Hygiene
- Social Services
- Radiography and Radiotherapy
- Midwifery
- Podiatry
Implementation has 2 reservations. Total duration of reservations is 4 h 15 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 23.05.2023 time 09:00 - 11:45 (2 h 45 min) |
ETÄ Orientaatio, Monialainen innovaatioprojekti (kesätoteutus, Sote) XX00DZ39-3049 |
|
Mon 19.06.2023 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
ETÄ Prototypointi, Monialainen innovaatioprojekti (kesätoteutus, Sote) XX00DZ39-3049 |
Objective
On completion of the course, the student
• can responsibly develop innovative practical and concrete solutions, practices, products or services with multidisciplinary partners to meet the diverse future needs and current challenges in the metropolitan area
• is able to define the concept of innovation and take development methods into use
• is able to apply project and network-based work, creativity and competence in regional, national or international development work
• uses their personal skills and abilities to work in multidisciplinary collaboration and working environment
• creates a culture of cooperation and negotiation for successful teamwork
• uses their skills in problem solving, collaboration, technical and communication skills to support the collaborative development processes and joint decision making of the team.
Content
• The concept of innovation, development work management and building a development team
• Collaborative project and innovation work and assessment: brainstorming, future-oriented conceptualisation and design, customer and user understanding, contracts and copyrights, communicating, publishing, productisation, marketing and implementation planning
• Multidisciplinary teamwork, stakeholder activities and networking
• Innovation development tools and methods
Materials
1. Ulla Vehkaperä, Kaarina Pirilä ja Marianne Roivas ( toim.) 2013. Innostu ja Innovoi. Käsikirja innovaatiopintoihin. Metropolia Ammattikorkeakoulu julkaisusarja. Saatavilla sähköisesti http://www.metropolia.fi/fileadmin
2 MINNO työkalupakki
Hyödyllistä on tutustua:
/user_upload/Julkaisutoiminta/Julkaisusarjat/OIVA/Innostu_ja_innovoi.pdf
Teaching methods
Interactive lectures
group work
quided assigment
project work
project coaching
Online- coaching
Some of the project challenges are completely controlled online, and to participate in them, the student is required to use the camera in Team or zoom.
The student confirms his / her place in the course implementation by being present in the course orientation. If a student is unable to participate in the orientation due to illness, he / she confirms his / her place with the course implementation by sending a confirmation message to teacher in charge.
Employer connections
Projektien aihiot työelämälähtöisiä aiheet tulevat Metropolia AMK
Projektiaihiot ja ilmoittautumisohje tulee toteutuksen OMA työtilaan ennen opintojakson alkua.
Ohjaajat jakavat projektiryhmät mahdollisemman monialaiseksi tilaajan tarpeet huomioiden.
Projektijako ilmoitetaan Oma työtilassa orientaatiotilaisuuden jälkeen 23.5.2022 klo 11 jälkeen.
Completion alternatives
N/A
Student workload
1op= 27 hours of student work
10 op= 270 hours
Content scheduling
Kurssin kesto 23.5 - 31.7.2023 + alustavasti varattu palautekeskustelu x.x.2023 (Ohjaajat vahvistavat ryhmille tämän palautekeskustelun tavan ja ajankohdan).
Opettajat: Teija Rautiola ym. ohjaajat.
Perusteet eli teoria koostuu verkko-ohjauksista ja tehtävistä ja se sisällytetään projektityöhön.
Kurssi on intensiivitoteutus ja vaatii aktiivista panosta. Ohjauskertoihin edellytetään osallistumista.
Kurssi sisältää virtuaalista yhteisohjausta, itseohjautuvaa tiimityöskentelyä ja itsenäistä projektityöskentelyä oman projektiryhmän toteutussuunnitelman mukaisesti.
Alustava ohjelma. Muutokset mahdollisia. Ohjelma tarkentuu kurssin kuluessa.
OHJELMA
Ti 23.5 8.30-11.30 Orientaatio: Toteutuksen kulun info ja innovaatiotoiminnan perusteet - osallistuminen pakollista, zoom-linkki ilmoitetaan myöhemmin.
23.5 Orientaation jälkeen opiskelijat saavat tiedon projektista, mihin ovat päässeet.
Ke 24.5 8.30-16.00 Ensimmäinen projektitapaaminen (tai ohjaajan ilmoittamana muuna aikana esim. ti 23.5 ip:llä): Projektien ideointi ja projektiaihioiden muodostaminen, roolien muodostaminen ja esittäminen (esim. projektipäällikkö), ryhmäytyminen - osallistuminen pakollinen.
To 25.5 8.30-16.00 Tilaajatapaaminen, projektiohjaus pienryhmissä; osallistuminen pakollinen
Pe 26.5 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
Ma 29.5 8.30-16.00 Projektiohjaus pienryhmissä (oma ohjaaja ilmoittaa tarkan ajankohdan)
Ti 30.5 - Ke 1.6 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
To 1.6 8.30-16.00 Projektiohjaus pienryhmissä
Pe 2.6 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
Ma 5.6 8.30-16.00 Projektiohjaus pienryhmissä (oma ohjaaja ilmoittaa tarkan ajankohdan)
Ti 6.6 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
Ke 7.6 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
To 8.6 8.30-16.00 Projektiohjaus pienryhmissä (oma ohjaaja ilmoittaa tarkan ajankohdan)
Pe 9.6 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
Ma 12.6 8.30-16.00 Projektiohjaus pienryhmissä (oma ohjaaja ilmoittaa tarkan ajankohdan)
Ti 13.6 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
Ke 14.6 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
To 15.6 8.30-16.00 Projektiohjaus pienryhmissä (oma ohjaaja ilmoittaa tarkan ajankohdan)
Ma 19.6 8.30-16.00 Projektiohjaus pienryhmissä (oma ohjaaja ilmoittaa tarkan ajankohdan)
Ti 20.6 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
Ke 21.6 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
To 22.6 8.30-16.00 Projektiohjaus pienryhmissä (oma ohjaaja ilmoittaa tarkan ajankohdan)
Ma 26.6 8.30-16.00 Projektiohjaus pienryhmissä (oma ohjaaja ilmoittaa tarkan ajankohdan)
Ti 27.6 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
Ke 28.6 klo 8.30-16.00 Itsenäistä projektityöskentelyä
To 29.6 klo 8.30-16.00 Projektiohjaus pienryhmissä (oma ohjaaja ilmoittaa tarkan ajankohdan)
3.7-31.7 Itsenäistä projektityöskentelyä
Ma 31.7 8.30-16.00 Kaikkien tehtävien viimeinen palautuspäivämäärä.
18.8.2020 8.30-11.30 Arviointi ja palautekeskustelu (tai vaihtoehtoisesti ohjaajan antama muu ajankohta).
Further information
KURSSI ON INTENSIIVIKURSSI; Aktiivista osallistumista edellytetään koko opintojakson ajan. Ohjaukset toteutetaan edellä mainitun aikataulun mukaisesti. Opintojakso edellyttää läsnäoloa verkko-ohjauksissa.
Kesto 23.5 - 31.7.2022 + palautekeskustelu elokuussa.
Projektiryhmät työskentelevät itsenäisesti projekti- ja työsuunnitelman mukaisesti pitäen työaikaseurantaa.
HUOM.
Ennen tämän opintojakson suorittamista opiskelijalla pitää olla suoritettuna opintoja vähintään 60 op.
Kursille hyväksytään ilmoittautumisjärjestyksessä jos op täyttyvät.
HUOM! Aikataulu muutokset mahdollisia
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student
• can develop innovative practical and concrete solutions, practices, products or services with multidisciplinary partners to meet the diverse future needs and current challenges in the metropolitan area
• recognises the concept of innovation, development and productisation processes and methods
• recognises their creativity and competence in project and network-based work in regional, national or international development work
• recognises their role in multidisciplinary collaboration and working environment
• promotes a culture of cooperation and negotiation and works constructively as part of a team
• uses their skills in problem solving, collaboration, technical and communication skills to support the collaborative development processes and joint decision making of the team.
Assessment criteria, good (3)
The student
• can develop innovative practical and concrete solutions, practices, products or services with multidisciplinary partners to meet the diverse future needs and current challenges in the metropolitan area
• can define the concept of innovation, development and productisation processes and methods that are needed in developing an implementable outcome
• applies their creativity and competence in project and network-based work in regional, national or international development work
• takes an active role in multidisciplinary collaboration
• helps to create a culture of cooperation and negotiation for successful teamwork
• can apply in many ways their skills in problem solving, collaboration, technical and communication skills to support the collaborative development processes and joint decision making of the team.
Assessment criteria, excellent (5)
The student
• can develop innovative practical and concrete solutions, practices, products or services with multidisciplinary partners to meet the diverse future needs and current challenges in the metropolitan area
• is able to define and apply the concept of innovation, development and productisation processes and is able to facilitate the development work with versatile range of methods to accomplish an implementable outcome
• is able to develop successful project- and network-based teamwork and their own creativity and competence in project and network-based work in regional, national or international development work
• takes an active role and analytically assesses their competence and learning in multidisciplinary collaboration
• develops actively a culture of cooperation and negotiation and helps the team to succeed
• can apply in many ways and efficiently develop their skills in problem solving, collaboration, technical and communication skills to support the collaborative development processes and joint decision making of the team.
Assessment criteria, approved/failed
The student
• can develop innovative practical and concrete solutions, practices, products or services with multidisciplinary partners to meet the diverse future needs and current challenges in the metropolitan area
• recognises the concept of innovation, development and productisation processes and methods
• recognises their creativity and competence in project and network-based work in regional, national or international development work
• recognises their role in multidisciplinary collaboration and working environment
• promotes a culture of cooperation and negotiation and works constructively as part of a team
• uses their skills in problem solving, collaboration, technical and communication skills to support the collaborative development processes and joint decision making of the team.
Assessment methods and criteria
Continuos evaluatio
Active participation for intensive course
theory is integrated in projectwork= innovationproject 10 op
Further information
Assessment is focused on the work carried out during the course, the gained competence and knowledge upon the completion of the course, the outcomes of the project and meeting the project goals and creating innovative concrete and implementable solutions.