Pedagogy of Instrument One-to-One Tuition 2 (5 cr)
Code: KX00EZ62-3001
General information
- Enrollment
-
02.05.2023 - 31.05.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2023 - 04.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) Music
- Campus
- Hämeentie 135 D
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Music
- Teachers
- Laura Huhtinen-Hilden
- Sirkku Wahlroos-Kaitila
- Silja Raitio-Heikinheimo
- Sanna Syrjänen
- Raili Honkanen-Korhonen
- Jarmo Hynninen
- Asta Levy
- Kimmo Salonen
- Marko Liski
- Okko Kivikataja
- Susanna Mesiä
- Juha Karvonen
- Antti Rissanen
- musiikki virtuaali
- AriPekka Korhonen
- Tommi Rautiainen
- Teacher in charge
- Raili Honkanen-Korhonen
- Course
- KX00EZ62
Implementation has 12 reservations. Total duration of reservations is 27 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 06.09.2023 time 13:00 - 15:30 (2 h 30 min) |
Instrumentin yksilöopetuksen pedagogiikka 2, solaop KX00EZ62-3001 |
AS522
Oppimistila Metropolia
|
Wed 13.09.2023 time 14:30 - 16:30 (2 h 0 min) |
Instrumentin yksilöopetuksen pedagogiikka 2, solaop KX00EZ62-3001 |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Wed 27.09.2023 time 13:00 - 15:30 (2 h 30 min) |
Instrumentin yksilöopetuksen pedagogiikka 2, solaop KX00EZ62-3001 |
AS522
Oppimistila Metropolia
|
Wed 04.10.2023 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Luento |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Wed 11.10.2023 time 14:30 - 16:30 (2 h 0 min) |
Instrumentin yksilöopetuksen pedagogiikka 2, solaop KX00EZ62-3001 |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Wed 25.10.2023 time 14:30 - 16:30 (2 h 0 min) |
Instrumentin yksilöopetuksen pedagogiikka 2, solaop KX00EZ62-3001 |
AR105
Yhteistyötila Spektri
|
Wed 01.11.2023 time 13:00 - 15:30 (2 h 30 min) |
Instrumentin yksilöopetuksen pedagogiikka 2, solaop KX00EZ62-3001 |
AS522
Oppimistila Metropolia
|
Wed 08.11.2023 time 14:30 - 16:30 (2 h 0 min) |
Instrumentin yksilöopetuksen pedagogiikka 2, solaop KX00EZ62-3001 |
AR105
Yhteistyötila Spektri
|
Wed 15.11.2023 time 14:30 - 16:30 (2 h 0 min) |
Instrumentin yksilöopetuksen pedagogiikka 2, solaop KX00EZ62-3001 |
AR105
Yhteistyötila Spektri
|
Wed 22.11.2023 time 13:00 - 15:30 (2 h 30 min) |
Instrumentin yksilöopetuksen pedagogiikka 2, solaop KX00EZ62-3001 |
AS522
Oppimistila Metropolia
|
Wed 29.11.2023 time 13:00 - 15:30 (2 h 30 min) |
Instrumentin yksilöopetuksen pedagogiikka 2, solaop KX00EZ62-3001 |
AR342
Oppimistila Konsepti
|
Wed 13.12.2023 time 13:00 - 16:30 (3 h 30 min) |
Instrumentin yksilöopetuksen pedagogiikka 2, solaop KX00EZ62-3001 |
AR105
Yhteistyötila Spektri
|
Objective
The student can plan and implement logically advancing learning processes and apply learner-oriented, encouraging methods in the one-to-one tuition of their own instrument. The student can motivate the learner and provide multi-faceted feedback. The student can support the learner’s learning through planning of repertoire and is able to select teaching materials of a suitable level. The student can reflect their own learning process and activities as a teacher in their ePortfolio.
Content
Various forms of feedback, ergonomics, qualifications, wages and contractual practices of music education in Finland, individual and collaborative reflection, observation of teaching and learning, ePortfolio, one-to-one instrumental teaching practice.
Location and time
Tuition of pedagogical and instrumental lectures is on Wednesday between 13-16.00.
The front panel of the implementation has a link that opens a drive file with instrument-specific lecture schedules on the subpages.
Materials
Materials are announced during the course
Opetusmateriaalit ilmoitetaan kurssilla
- Motoriikan säätely ja motorinen oppiminen, Kari Kauranen, (2011)
- Voi hyvin opettaja!, Salovaara, Honkonen (2013)
- Riittävän hyvä opettaja, Stenberg, (2011)
- Kasvatuspsykologia, Lehtinen, Vauras,Lerkkanen (2019)
- Kuuntelija käsikirja, Gothóni, (2020)
- Ope valmentaa, Pakkala, Ström (2018)
- Oivaltava oppiminen, Lonka (2015)
- Hauskan oppimisen vallankumous, Järvilehto (2014)
- Kasvatus, Arvot ja tunteet, Puolimatka (2011)
- Huomaa hyvä! Uusitalo-Malmivaara, Vuorinen (2016)
- Huomaa hyvä!- toimintakortit Uusitalo-Malmivaara, Vuorinen (2016)
- Positiivinen pedagogiikka varhaiskasvatuksessa Leskisenoja (2019)
- Motoriikan säätely ja motorinen oppiminen, Kari Kauranen, (2011)
- Kasvatuspsykologia, Lehtinen, Vauras, Lerkkanen (2019)
- Ope valmentaa, Pakkala, Ström (2018)
- Kuuntelija käsikirja, Gothóni, (2020)
- Näin aivot oppivat, Huotilainen (2019)
- Lahjakkuus, Uusikylä (2020)
- Luovuus kuuluu kaikille, Uusikylä (2012)
- Motivaatio ja oppiminen Salmela-Aro (2018)
Teaching methods
Supervision of workplace training
Small group tutorial
Pedagogical lectures
Instrumental pedagogical lectures
Completion alternatives
Recognition of prior learning (RPL) based on working life experience or previous higher education studies, possibility to complete studies within projects will be individually agreed on
Student workload
Opintojakso koostuu
1) kaikille yhteisistä luennoista,
2) instrumenttikohtaisista luennoista ja
3) opetusharjoittelusta.
1) KAIKILLE YHTEISET LUENNOT
Pe 1.9. Arabiasalissa pedagogeille pakollinen luento 9.00-12
9.-9.30 SOOL esittely
9.30-12 Musiikkikasvatus osallisuuden, merkitysten ja mahdollisuuksien maisemassa; Laura Huhtinen-Hildén
Viitenä keskiviikkona klo 13-15.30
6.9. AS522: Opintojakson aloitusinfo, muu teema, Kimmo Salonen
27.9. AS522: Arviointi ja palautteen antaminen, Susanna Mesiä
1.11.. AS522: Opettajan ergonomia ja jaksaminen, Raili Honkanen-Korhonen
22.11. AS522: Musiikkipedagogin työelämän pätevyysvaatimukset ja palkkaus; Susanna Mesiä
29.11. AS342 Kaikille yhteinen loppureflektio; Kimmo Salonen
2) INSTRUMENTTILUENNOT 6x90 min.
- Kevään mittaan olevista instrumenttikohtaisista luennoista ja opetusharjoittelun järjestämisestä vastaa ja antaa lisätietoja kunkin instrumentin pedagogisista opinnoista vastaava opettaja. Instrumenttikohtaiset luentoaikataulut löytyvät klikkaamalla työtilan etusivulla olevaa LUENTOAIKATAULU-linkkiä. Mikäli oman instrumenttisi tiedot puuttuvat, ota yhteyttä instrumenttisi pedagogisten opintojen vastuuopettajaan.
- KL laulu: Sirkku Wahlroos-Kaitila
- PJ laulu: Asta Levy
- KL piano: Kimmo Salonen
- PJ piano: Ari Pekka Korhonen
- KL puhaltimet: Okko Kivikataja
- PJ puhaltimet: Antti Rissanen
- KL kitara: Okko Kivikataja
- PJ kitara: Jarmo Hynninen
- Basso: Marko Liski /Juhani Ahlajoki (opetusharjoittelu)
- Rummut: Tommi Rautiainen
- Viulut: Silja Raitio-Heikinheimo,
- Sello: Silja Raitio-Heikinheimo/Tapani Heikinheimo
3) OPETUSHARJOITTELU
- Opetusharjoittelun järjestää ja siitä vastaa instrumenttipedagogiikan vastuuopettaja
- Kevään aikana suoritettava opetusharjoittelu (13x45min) tehdään kahden harjoitusoppilaan kanssa. Myös opetusharjoittelun järjestelyistä ja ajankohdasta sovitaan pedagogisista opinnoista vastaavan opettajan kanssa.
- Opetusharjoittelua ohjaava opettaja seuraa kevään aikana jokaisen opiskelijan opetusharjoittelua 7x45min (tai vastaava määrä) ja käy seuraamansa tunnin jälkeen 15 min. palautekeskustelun (tai vastaava määrä).
- Opetusharjoittelun päiväkirjat palautetaan asianmukaisesti täytettyinä opetusharjoittelun päätyttyä instrumenttipedagogiikan vastuuopettajalle.
Content scheduling
Opintojakso koostuu
1) kaikille yhteisistä luennoista,
2) instrumenttikohtaisista luennoista ja
3) opetusharjoittelusta.
1) KAIKILLE YHTEISET LUENNOT
viitenä keskiviikkona klo 13-15.30
6.9. AS522: Opintojakson aloitusinfo, muu teema, Kimmo Salonen
27.9. AS522: Arviointi ja palautteen antaminen, Susanna Mesiä
1.11.. AS522: Opettajan ergonomia ja jaksaminen, Raili Honkanen-Korhonen
22.11. AS522: Musiikkipedagogin työelämän pätevyysvaatimukset ja palkkaus; Susanna Mesiä
29.11. AS342 Kaikille yhteinen loppureflektio; Kimmo Salonen
2) INSTRUMENTTILUENNOT 6x90 min.
- Kevään mittaan olevista instrumenttikohtaisista luennoista ja opetusharjoittelun järjestämisestä vastaa ja antaa lisätietoja kunkin instrumentin pedagogisista opinnoista vastaava opettaja. Instrumenttikohtaiset luentoaikataulut löytyvät klikkaamalla työtilan etusivulla olevaa LUENTOAIKATAULU-linkkiä. Mikäli oman instrumenttisi tiedot puuttuvat, ota yhteyttä instrumenttisi pedagogisten opintojen vastuuopettajaan.
- KL laulu: Sirkku Wahlroos-Kaitila
- PJ laulu: Asta Levy
- KL piano: Kimmo Salonen
- PJ piano: Ari Pekka Korhonen
- KL puhaltimet: Okko Kivikataja
- PJ puhaltimet: Antti Rissanen
- KL kitara: Okko Kivikataja
- PJ kitara: Jarmo Hynninen
- Basso: Marko Liski /Juhani Ahlajoki (opetusharjoittelu)
- Rummut: Tommi Rautiainen
- Viulut: Silja Raitio-Heikinheimo,
- Sello: Silja Raitio-Heikinheimo/Tapani Heikinheimo
3) OPETUSHARJOITTELU
- Opetusharjoittelun järjestää ja siitä vastaa instrumenttipedagogiikan vastuuopettaja
- Kevään aikana suoritettava opetusharjoittelu (13x45min) tehdään kahden harjoitusoppilaan kanssa. Myös opetusharjoittelun järjestelyistä ja ajankohdasta sovitaan pedagogisista opinnoista vastaavan opettajan kanssa.
- Opetusharjoittelua ohjaava opettaja seuraa kevään aikana jokaisen opiskelijan opetusharjoittelua 7x45min (tai vastaava määrä) ja käy seuraamansa tunnin jälkeen 15 min. palautekeskustelun (tai vastaava määrä).
- Opetusharjoittelun päiväkirjat palautetaan asianmukaisesti täytettyinä opetusharjoittelun päätyttyä instrumenttipedagogiikan vastuuopettajalle.
Further information
Opintojakso koostuu
1) kaikille yhteisistä luennoista,
2) instrumenttikohtaisista luennoista ja
3) opetusharjoittelusta.
1) KAIKILLE YHTEISET LUENNOT
viitenä keskiviikkona klo 13-15.30
6.9. AS522: Opintojakson aloitusinfo, muu teema, Kimmo Salonen
27.9. AS522: Arviointi ja palautteen antaminen, Susanna Mesiä
1.11.. AS522: Opettajan ergonomia ja jaksaminen, Raili Honkanen-Korhonen
22.11. AS522: Musiikkipedagogin työelämän pätevyysvaatimukset ja palkkaus; Susanna Mesiä
29.11. AS342 Kaikille yhteinen loppureflektio; Kimmo Salonen
2) INSTRUMENTTILUENNOT 6x90 min.
- Kevään mittaan olevista instrumenttikohtaisista luennoista ja opetusharjoittelun järjestämisestä vastaa ja antaa lisätietoja kunkin instrumentin pedagogisista opinnoista vastaava opettaja. Instrumenttikohtaiset luentoaikataulut löytyvät klikkaamalla työtilan etusivulla olevaa LUENTOAIKATAULU-linkkiä. Mikäli oman instrumenttisi tiedot puuttuvat, ota yhteyttä instrumenttisi pedagogisten opintojen vastuuopettajaan.
- KL laulu: Sirkku Wahlroos-Kaitila
- PJ laulu: Asta Levy
- KL piano: Kimmo Salonen
- PJ piano: Ari Pekka Korhonen
- KL puhaltimet: Okko Kivikataja
- PJ puhaltimet: Antti Rissanen
- KL kitara: Okko Kivikataja
- PJ kitara: Jarmo Hynninen
- Basso: Marko Liski /Juhani Ahlajoki (opetusharjoittelu)
- Rummut: Tommi Rautiainen
- Viulut: Silja Raitio-Heikinheimo,
- Sello: Silja Raitio-Heikinheimo/Tapani Heikinheimo
3) OPETUSHARJOITTELU
- Opetusharjoittelun järjestää ja siitä vastaa instrumenttipedagogiikan vastuuopettaja
- Kevään aikana suoritettava opetusharjoittelu (13x45min) tehdään kahden harjoitusoppilaan kanssa. Myös opetusharjoittelun järjestelyistä ja ajankohdasta sovitaan pedagogisista opinnoista vastaavan opettajan kanssa.
- Opetusharjoittelua ohjaava opettaja seuraa kevään aikana jokaisen opiskelijan opetusharjoittelua 7x45min (tai vastaava määrä) ja käy seuraamansa tunnin jälkeen 15 min. palautekeskustelun (tai vastaava määrä).
- Opetusharjoittelun päiväkirjat palautetaan asianmukaisesti täytettyinä opetusharjoittelun päätyttyä instrumenttipedagogiikan vastuuopettajalle.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, approved/failed
The student is able to plan logically progressive learning processes and apply learner-oriented, encouraging methods to them. The student is able to select the proper repertoire for learners and give multifaceted and motivating feedback. The student is able to reflect on and evaluate their own skills, activities and pedagogical learning processes both orally and in writing.
Qualifications
The student can plan learner-oriented and flexible one-to-one tuition and utilize typical teaching methods of music education and the one-to-one tuition of their own instrument. The student is able to describe the basic ethical principles of teaching and to consider the diversity of learning processes. The student is able to articulate their observations of student performance, identify various aspects affecting musical interaction, and apply these factors to their teaching.