Developing the Public Procurement Function (5 ECTS)
Code: LY00EB29-3002
General information
- Enrollment
- 22.11.2021 - 19.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 25.03.2022 - 06.05.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Campus
- Leiritie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 35
- Degree programmes
- Master´s Degree Programme in Public Procurement (Social Sciences, Business and Administration)
- Master´s Degree Programme in Public Procurement (Technology, Communication and Transport)
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin perusteet esitetään kurssin Moodlessa.
Content scheduling
PE 25.3. klo 9.00 - 12.00
PE 8.4 klo 9.00-12.00
PE 6.5. klo 9.00-12.00
Teaching methods
Opetusmenetelmät : Luennot, harjoitustehtävät, ja verkko-oppimistehtävät, videot ja keskustelut
Further information
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija osaa hankinnan riskikartoituksen, kehitysvaiheanalyysin (ja gap-analyysin) avulla osoittaa hankintayksikön kehittämiskohteet sekä valita hankintatoimen kehittämisen keskeisistä malleista tilanteeseen sopivan.
Opiskelija osaa mitata hankintayksikön ja toimittajien suorituskykyä.
Opiskelija osaa tunnistaa vaikuttavuuden kannalta merkitykselliset hankintakategoriat ja mitata hankintojen vaikuttavuutta. Opiskelija osaa määritellä ja kehittää hankintojen laatua. Opiskelija osaa hyödyntää hankintojen digitaalisaation mahdollisuuksia. Opiskelija osaa suunnitella innovatiivisen julkisen hankinnan. Opiskelija tuntee toimittajasuhteiden merkityksen ja puitteet sekä osaa soveltaa toimittajasuhteiden hallinnan periaatteita käytäntöön
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.
Assessment criteria, good (3)
Good overall performance: can apply and articulate concepts and information well both verbally and in writing, certain areas of individual or team output require further attention; shows appropriate level of interest and motivation in individual and team activities. Good presentation delivery and analysis.
Assessment criteria, excellent (5)
Excellent performance in all elements of the course: shows interest and motivation in individual and team activities and assignments, fully applies and clearly articulates concepts and information both verbally and in writing. The student is able to support his/her argument with references to the recommended reading and lecture content. Excellent presentation delivery and analysis.
Assessment criteria, approved/failed
Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.
Further information
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija osaa hankinnan riskikartoituksen, kehitysvaiheanalyysin (ja gap-analyysin) avulla osoittaa hankintayksikön kehittämiskohteet sekä valita hankintatoimen kehittämisen keskeisistä malleista tilanteeseen sopivan.
Opiskelija osaa mitata hankintayksikön ja toimittajien suorituskykyä.
Opiskelija osaa tunnistaa vaikuttavuuden kannalta merkitykselliset hankintakategoriat ja mitata hankintojen vaikuttavuutta. Opiskelija osaa määritellä ja kehittää hankintojen laatua. Opiskelija osaa hyödyntää hankintojen digitaalisaation mahdollisuuksia. Opiskelija osaa suunnitella innovatiivisen julkisen hankinnan. Opiskelija tuntee toimittajasuhteiden merkityksen ja puitteet sekä osaa soveltaa toimittajasuhteiden hallinnan periaatteita käytäntöön