Methods for Research and Development Work (summer) (5 cr)
Code: SX00DZ98-3010
General information
Enrollment
17.12.2021 - 03.04.2022
Timing
23.05.2022 - 31.07.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 120
Degree programmes
- Public Health Nursing
- Degree Programme in Emergency Care
- Nursing (in Finnish)
- Midwifery
Teachers
- Iira Lankinen
- Kirsi Talman
- Päivi Leskinen
- Tiia Saastamoinen
Teacher in charge
Iira Lankinen
Groups
-
SXO20S1BSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä B
-
SXO20S1ASairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä A
-
SXK20S1Ensihoidon tutkinto-ohjelma, päivä
-
SXO20S2Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelmaa monimuoto
-
SXO20S1DSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä D
-
SXL20S1Kätilötyön tutkinto-ohjelma päivä
-
SXO20S1CSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä C
-
SXQ20S1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Learning outcomes
The student
- is familiar with the research process and the principles of development work based on research
- is familiar with information seeking and analysis methods applicable to development work as well as other work methods
- understands the justification for methods and instruments used in development work
- understands the significance of concise research knowledge to the development and implementation of common practices
- adheres to the ethical principles of research and development work
Content
Contents
Research process and development work based on research
Information seeking and critical reading
Qualitative and quantitative information seeking and analysis methods and their application to research and development work
Practice-based approach to development work
Concise research knowledge (e.g. recommendations) and its use in evidence-based practice
Ethical principles of research and development work
Location and time
Opintojakso on verkkokurssi, joka suoritetaan Moodle-alustalla (saat kurssiavaimen erikseen):
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät, TERVEYS osaamisalue
Opetus on suomeksi ja toteutuu ajalla 23.5-31.7.2022.
Opintojakso alkaa orientaatiotunnilla, joka on 24.5.2022 klo 16.00-17.30. Zoom-linkki orientaatioon ilmoitetaan myöhemmin. Opiskelija vahvistaa osallistumisensa opintoihin olemalla läsnä opintojakson orientaatiotunnilla (vrt. Tutkintosääntö). Mikäli opiskelija ei osallistu orientaatiotunnille, hänen osallistuminen opintojaksolle voidaan evätä.
Opintojaksoon sisältyvistä Päivi Leskisen pakollisista tilastopajojen opetuksesta saat lisätietoa Oman kautta.
Materials
Opintojakson materiaali on Moodle-alustalla. Osa materiaalista on nauhoitettuina verkkoluentoina.
Muus suositeltava kirjallisuus:
Vehviläinen-Julkunen, K. & Kankkunen, P. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. Sanomapro.
Tuomi, J., Kylmä, J. & Juvakka, T. 2014. Laadullinen terveystutkimus. Edita.
Sarajärvi, A. 2017. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. Tammi.
Kuula, A. 2006. Tutkimusetiikka - aineiston hankinta, käyttö ja säilytys. Vastapaino.
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Teaching methods
Opintojakso on verkkokurssi, joka suoritetaan Moodle-alustalla (saat kurssiavaimen orientaatiotunnilla):
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät, TERVEYS osaamisalue
Opetus on suomeksi ja toteutuu ajalla 23.5-31.7.2022.
Opintojakso alkaa orientaatiotunnilla, joka on 24.5.2022 klo 16.00-17.30. Zoom-linkki orientaatioon ilmoitetaan myöhemmin. Opiskelija vahvistaa osallistumisensa opintoihin olemalla läsnä opintojakson orientaatiotunnilla (vrt. Tutkintosääntö). Mikäli opiskelija ei osallistu orientaatiotunnille, hänen osallistuminen opintojaksolle voidaan evätä.
Opintojaksoon sisältyvistä Päivi Leskisen pakollisista tilastopajojen opetuksesta saat lisätietoa Oman kautta.
Opintojakson vastuuopettaja on Iira Lankinen etunimi.sukunimi@metropolia.fi.
Employer connections
-
Exam schedules
ks. sisällön jaksotus
International connections
-
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
5 op = 135 h opiskelijan työtä.
Content scheduling
Opintojakso alkaa orientaatiotunnilla, joka on 24.5.2022 klo 16.00-17.30. Zoom-linkki orientaatioon ilmoitetaan myöhemmin. Opiskelija vahvistaa osallistumisensa opintoihin olemalla läsnä opintojakson orientaatiotunnilla (vrt. Tutkintosääntö). Mikäli opiskelija ei osallistu orientaatiotunnille, hänen osallistuminen opintojaksolle voidaan evätä.
Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista, materiaaleihin tutustumista, tehtävien tekemisen ja verkkotentin hyväksyttyä suoritusta aikarajan puitteissa.
Opintojakso muodostuu seuraavista osasuorituksista:
1. Etiikan tehtävä (tehdään pareittain) arvioidaan hyväksytty/hylätty asteikolla. Tehtävä palautetaan Moodleen 10.6.2022 klo 16.00 mennessä.
2. Yhteen valinnaiseen tutkimusmenetelmään liittyvä tehtävä (tehdään 4-5 opiskelijan pienryhmässä) arvioidaan arvosanalla 0-5. Tehtävä palautetaan Moodleen 29.7.2022 klo 16.00 mennessä.
3. Em. tehtävään liittyvä pakollinen työpaja toteutuu erillisen aikataulun mukaan.
4. Moodle-tentti. Hyväksytty suoritus 50% oikein (hyväksytty/hylätty arviointi). Tenttipäivät: Varsinainen tentti 29.7.2022, uusinnat 5.8 ja 12.8.2022.
5. Päivi Leskisen tilastopajoista lisätietoa myöhemmin.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Satisfactory (1–2)
The student
- is familiar with the knowledge base and core components of the profession
- can search for information from a variety of sources
- is able to work in various tasks in different operating environments - demonstrates that they have achieved the targeted core competence
- is familiar with the key safety procedures in the profession
- adheres to ethical principles
- shares their competence in teams or projects.
Assessment criteria, good (3)
Good (3–4)
The student
- uses the concepts and knowledge base of the field consistently
- seeks information and assesses information sources and uses them critically - applies the knowledge base of the field in professional tasks
- applies their professional skill in various professional tasks
- acts independently and responsibly in professional situations
- takes safety into consideration when planning activities
- adheres to the ethical principles of the profession
- works in a goal-driven way in working groups or projects
Assessment criteria, excellent (5)
Excellent (5)
The student
- uses the concepts and knowledge base of the field in an expert way
- understands the justification for the use of information sources
- is able to justify activities using researched knowledge or studies - works in diverse and international tasks and work situations
- works in a client-centric and entrepreneurial way
- acts responsibly and with safety in mind
- is able to justify their activities with the ethical principles of the profession - organises and steers the activities of a team or project
Assessment criteria, approved/failed
Approved/Failed
The student
- can search for knowledge resourcefully utilising professional sources and uses the knowledge base of the field
- is familiar with the knowledge base and core components of the profession
- demonstrates having adequate professional skills to work in the profession
- demonstrates that they have achieved the targeted core competence
- works in a client-centric way
- adheres to ethical principles
- shares their competence in teams or projects
- is able to evaluate personal strengths and weaknesses and development needs
- is familiar with the key safety procedures in the profession
- shares their competence in teams or projects.
Assessment methods and criteria
Etiikan tehtävä arvioidaan hyväksytty/hylätty asteikolla. Tehtävä palautettava Moodleen 10.6.2022 klo 16.00 mennessä.
Pienryhmätehtävä (valinnainen tutkimusmenetelmä) arvioidaan numeraalisesti 0-5. Tehtävä palautettava Moodleen 29.7.2022 klo 16.00 mennssä.
Pienryhmätehtävään liittyvä menetelmäpaja, arvioidaan hyväksytty-hylätty asteikolla.
Moodle-tentti arvioidaan hyväksytty/hylätty asteikolla. Tenttipäivät: Varsinainen tentti 29.7.2022, uusinnat 5.8 ja 12.8.2022.
Tilastopaja, Päivi Leskinen, ks. erillinen ohje