Pedagogy of Instrument One-to-One Tuition 2 (5 cr)
Code: KX00DX45-3002
General information
Enrollment
02.05.2022 - 15.05.2022
Timing
01.08.2022 - 21.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Music
Campus
Musiikki
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Music
Teachers
- Juhani Ahlajoki
- Lea Vartiainen
- Sirkku Wahlroos-Kaitila
- Silja Raitio-Heikinheimo
- Raili Honkanen-Korhonen
- Sanna Syrjänen
- Asta Levy
- Jarmo Hynninen
- Kimmo Salonen
- Okko Kivikataja
- Marko Liski
- Juha Karvonen
- Susanna Mesiä
- Antti Rissanen
- Seppo Suhonen
- AriPekka Korhonen
- Tommi Rautiainen
Teacher in charge
Kimmo Salonen
Groups
-
KXF21S1Musiikin tutkinto-ohjelma päivä
Objective
The student can plan and implement logically advancing learning processes and apply learner-oriented, encouraging methods in the one-to-one tuition of their own instrument. The student can motivate the learner and provide multi-faceted feedback. The student can support the learner’s learning through planning of repertoire and is able to select teaching materials of a suitable level. The student can reflect their own learning process and activities as a teacher in their ePortfolio.
Content
Various forms of feedback, ergonomics, qualifications, wages and contractual practices of music education in Finland, individual and collaborative reflection, observation of teaching and learning, ePortfolio, one-to-one instrumental teaching practice.
Location and time
Tuition of pedagogical and instrumental lectures is on Wednesday between 13-16.00.
The front panel of the implementation has a link that opens a drive file with instrument-specific lecture schedules on the subpages.
Materials
Materials are announced during the course
Opetusmateriaalit ilmoitetaan kurssilla
- Motoriikan säätely ja motorinen oppiminen, Kari Kauranen, (2011)
- Voi hyvin opettaja!, Salovaara, Honkonen (2013)
- Riittävän hyvä opettaja, Stenberg, (2011)
- Kasvatuspsykologia, Lehtinen, Vauras,Lerkkanen (2019)
- Kuuntelija käsikirja, Gothóni, (2020)
- Ope valmentaa, Pakkala, Ström (2018)
- Oivaltava oppiminen, Lonka (2015)
- Hauskan oppimisen vallankumous, Järvilehto (2014)
- Kasvatus, Arvot ja tunteet, Puolimatka (2011)
- Huomaa hyvä! Uusitalo-Malmivaara, Vuorinen (2016)
- Huomaa hyvä!- toimintakortit Uusitalo-Malmivaara, Vuorinen (2016)
- Positiivinen pedagogiikka varhaiskasvatuksessa Leskisenoja (2019)
- Motoriikan säätely ja motorinen oppiminen, Kari Kauranen, (2011)
- Kasvatuspsykologia, Lehtinen, Vauras, Lerkkanen (2019)
- Ope valmentaa, Pakkala, Ström (2018)
- Kuuntelija käsikirja, Gothóni, (2020)
- Näin aivot oppivat, Huotilainen (2019)
- Lahjakkuus, Uusikylä (2020)
- Luovuus kuuluu kaikille, Uusikylä (2012)
- Motivaatio ja oppiminen Salmela-Aro (2018)
Teaching methods
Supervision of workplace training
Small group tutorial
Pedagogical lectures
Instrumental pedagogical lectures
Exam schedules
Will be agreed upon need
Completion alternatives
Recognition of prior learning (RPL) based on working life experience or previous higher education studies, possibility to complete studies within projects will be individually agreed on
Student workload
Opintojakson kokonaispistemäärästä 5op
- opetusharjoittelu 3 op
- instrumenttiluennot ja kaikille yhteiset luennot 2 op
Content scheduling
Opintojakso koostuu kolmesta eri kokonaisuudesta:
INSTRUMENTTILUENNOT ovat keskiviikkoiltapäivisin välillä 13-16, opettajien Google -drivessä ilmoittamien aikataulujen mukaan. (linkki Driveen työtilan etusivulla)
Opintojakson instrumenttiluentoihin kuuluu 3 observointitapahtumaa, joiden ohjeistuksesta, tehtävistä ja ajoituksesta vastaa instrumenttiluentojen opettaja/opettajat.
OPETUSHARJOITTELU keskiviikkoisin kunkin instrumenttipedagogiikasta vastaavan opettajan tiedotuksen mukaisesti. Harjoittelu suoritetaan kahden oppilaan kanssa 45 min./13 viikkoa. Opetusharjoittelun ohjausta 7x45 min. + 15min. palaute lukukauden aikana tai vastaava määrä.
KAIKILLE YHTEISET LUENNOT: alla olevina keskiviikkoina klo 13-15.30, luokka AS411. Luentoaiheet pävitetään kevään 2022 aikana.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, approved/failed
- The student is able to plan and implement logically advancing learning processes.
- The student is able to apply learner-oriented and encouraging teaching methods.
- The student is able to give motivating and multi-faceted feedback.
- The student is able to select appropriate repertoire for their student.
- The student is able to reflect on their pedagogical learning processes and activities.
- The student is able to act according to agreed schedules and complete the set assignments.
- ePortfolio
Assessment methods and criteria
Continuous assessment (based on teacher training lessons with two students, diary, planning of lessons, observational tasks), learning assignments (written reflection), attendance (or completing defined assignments) in pedagogical and instrumental lectures
Prerequisites
The student can plan learner-oriented and flexible one-to-one tuition and utilize typical teaching methods of music education and the one-to-one tuition of their own instrument. The student is able to describe the basic ethical principles of teaching and to consider the diversity of learning processes. The student is able to articulate their observations of student performance, identify various aspects affecting musical interaction, and apply these factors to their teaching.