Fundamentals of Music for Professional Musician 3 (5 ECTS)
Code: KX00DW83-3011
General information
- Enrollment
- 02.05.2022 - 15.05.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2022 - 16.12.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Music
- Teachers
- Marko Puro
- Markku Nikula
- musiikki virtuaali
- Teacher in charge
- Markku Nikula
- Groups
-
KXF21S1Musiikin tutkinto-ohjelma päivä
- Course
- KX00DW83
Learning outcomes
See the description of the study module.
Content
See the description of the study module.
Prerequisites
The student is able to identify, describe, analyse and produce elements of melody, harmony, rhythm and form both orally, in writing, and by means of body rhythm, within the context of their own musical background. The student knows how to notate musical phenomena from a recording and how to apply these to practice in developing their own musical skills and proficiency. The student knows how to modify musical materials to suit their own purposes. The student is capable of using music technology to support their own learning and expression.
Teaching methods
Aktivoiva luento
Ryhmäohjaus
-SÄESTÄVÄN KUVIOINNIN TEKNIIKAT
-SOITINNUS (sointi, balanssi, transponointi, äänialat, rekisterit ja klaavit)
-NOTAATIO
-SÄVELTÄMISTÄ JA SOVITTAMISTA TUKEVAT TEKNIIKKAHARJOITUKSET (lyhyet musiikinkirjoitustehtävät valitun työongelman mukaisesti)
-OMAN INSTRUMENTIN TEKNIIKKAHARJOITUSTEN JA MUUN MATERIAALIN SÄVELTÄMINEN JA SOVITTAMINEN
Location and time
Tiistaisin Soivassa AS513-luokkahuoneessa (teoria ja solfa)
kello 9-12:15 (joka 1. viikko tapaamisen jälkipuoliskolla pienryhmät ja joka 2. viikko aikaansaannosten musisointi koko ryhmän kanssa). Edellä mainittua aikataulua voidaan soveltaa tarpeen mukaan.
Ensimmäinen tapaaminen 6.9.-22. Opettaja on Marko Puro (marko.puro@metropolia.fi). Tarkista tiedot ennen syyslukukauden opetuksen alkamista.
Content scheduling
-joka 1. viikko: teoria- ja solfaharjoitukset sekä uuden tehtävän määrittely;
yhteismusisointi annettujen harjoitusten pohjalta
-joka 2. viikko: teoria- ja solfaharjoitukset; jälkimmäinen tunti annettujen sovitus- ja sävellysharjoitusten ohjausta pienryhmissä
1. KERTAUSTARPEEN KARTOITTAMINEN
2. KERTAUS, NOTAATIO
3. HOMOFONINEN LAULUSOVITUS TAI -SÄVELLYSHARJOITUS
-valitaan harmonian kannalta yhteinen tai henkilökohtainen syventymiskohde
4. HOMOFONINEN LAULUSOVITUS TAI -SÄVELLYSHARJOITUS
5. POLYFONINEN LAULUSOVITUS TAI -SÄVELLYSHARJOITUS
6. POLYFONINEN LAULUSOVITUS TAI -SÄVELLYSHARJOITUS
-valitaan harmonian kannalta yhteinen tai henkilökohtainen syventymiskohde
7. SÄESTÄVÄN KUVIOINNIN TEKNIIKAT
-valitaan harmonian kannalta yhteinen tai henkilökohtainen syventymiskohde
8. SÄESTÄVÄN KUVIOINNIN TEKNIIKAT
9. LISÄSÄVELTEN KÄYTTÖ, LAAJAT SOINNUT; SOVITUS- TAI SÄVELLYSHARJOITUS, SOINTUJEN JA ASTEIKKOJEN YHTEYS
10. LISÄSÄVELTEN KÄYTTÖ, LAAJAT SOINNUT; SOVITUS- TAI SÄVELLYSHARJOITUS, SOINTUJEN JA ASTEIKKOJEN YHTEYS
11. KERTAUS JA KEVÄÄN SUUNNITTELU
12. TENTTI
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, approved/failed
The student knows how to act according to agreed schedules and return their
learning assignments on time. The student can work as an active member of a group and give constructive feedback on the contributions of the other group members. The student presents and argues their own contribution to the group as agreed and is able to receive feedback and reflect on their own performance. The student passes a written and oral examination.