Skip to main content

Extensive expertise and management in acute care nursing (5 ECTS)

Code: S000EO16-3001

General information


Enrollment
29.11.2021 - 12.12.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.05.2022 - 14.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Virtual portion
4 ECTS
Mode of delivery
On-campus and online
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Acute Care
No reservations found for implementation S000EO16-3001!

Learning outcomes

The student develops and strenghtens his/her extensive expertise in acute care nursing and leadership. The student recognizes the challenges of extensive expertise in acute care nursing and is competent to apply evidence-based knowledge into demanding independent decision-making processes. The student is capable of applying knowledge and skills of acute care nursing whilst working in expert positions leading expertise. She/he knows how to analyze and utilize the possibilities of evolving health technology in diverse acute care nursing environments.

Content

- Clinical expertise and leadership in acute care nursing
- Evolving skills in acute care nursing competence in workplaces
- Ethical decision-making in leadership of acute care nursing
- Distributing expertise in acute care nursing
- Utilizing evolving health technology

Teaching methods

Kontaktiopetus
Aktivoiva luento
Tehtäväohjattu opetus
Käytännöstä nousevia ammatillisia tilanteita ja ongelmia, joihin etsitään näyttöön perustuvia ratkaisuja
CV ja LinkedIn työstäminen/päivitys
Opetustapahtuman suunnittelu ja pitäminen syventävän vaiheen sairaanhoitaja-opiskelijoille (paritehtävä)
Yksilötehtävä (Etiikan tehtävä)
Yksilötehtävä (Terveysteknologia)
Työhaastattelu harjoite video

Location and time

Kevät-Syksy 2022

Learning materials and recommended literature

ETENE. https://etene.fi/etusivu
Risku, P. ym. 2020. Tulevaisuuden opettajuus. JAMK-julkaisuja. https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/344999/JAMKJULKAISUJA2832020_web.pdf?sequence=2&isAllowed=y
Saaranen T.ym. 2018. Terveysalan opettajan käsikirja. Tietosanoma.
STM 2020. STM 2020. Uusia käytäntöjä ja rakenteita näyttöön perustuvan hoitotyön osaamisen kehittämiseen.
Sulosaari, V.ym. 2020. Ydinkompetenssit kliinisen asiantuntijan (Ylempi AMK) koulutuksessa; https://uasjournal.fi/1-2020/kliinisen-asiantuntijan-ydinkompetenssit/
Muu opintojaksolla jaettava materiaali Moodlessa

Alternative completion methods of implementation

-

Internship and working life connections

-

Exam dates and retake possibilities

Opintojakson tehtävien arvosanojen korotus Tutkintosäännön mukaisesti

International connections

-

Student workload

5 op=135 tuntia opiskelijan työtä
Opintojakson kuormittuvuus ja tehtävät käydään läpi Orientaation yhteydessä

Further information for students

Opiskelija voi saada hyväksiluvun osittain tai kokonaan opintojaksosta, mikäli täyttää alla olevat kriteerit:

1. Opintojaksolle määritellyt tavoitteet täyttyvät aikaisemmilla korkeakouluopinnoilla (YAMK tai kandidaatti-/maisteriopinnoilla)

2. Opiskelija on suorittanut korkeakoulutasoisen opintokokonaisuuden kyseisestä aiheesta

3. Opiskelija pystyy osoittamaan kyseisen opintojakson tehtävän mukaisen osaamisen (esimerkiksi tieteellisen tiedonhaun, akateemisen kirjoittamisen, kehittämisosaamisen)

Assessment methods and criteria

Tehtävät arvioidaan 0-5 asteikolla ja itse-ja vertaisarvioinnin avulla

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Satisfactory (1-2):

The student demonstrates competence in the basic content of the unit, but there are deficiencies in his/her individual ability to find and interpret information and to integrate the learned content with the context of the workplace.

Assessment criteria, good (3)

Good (3-4):

The student demonstrates good competence in the content of the unit. She/he is able to find information actively and interpret it in relation to the work environment. The student is able to analyze the learned content and apply it to the context of the workplace.

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent (5):

The student demonstrates great and wide-ranging competence in the content of the unit. She/he displays outstanding competence in finding relevant information. The student’s decision-making skills demonstrate independence, responsibility and the ability to guide others. His/her ability to apply the learned content to the context of the workplace is creative and comprehensive.

Assessment criteria, approved/failed

Approved/Failed:

Pass: The student demonstrates competence in the basic content of the unit (in reference to the assessment criteria). However, independent search for information, interpretation and the ability to integrate the learned content with the context of the workplace prove inadequate.

Go back to top of page