The Impact of Changes in Social Security on Everyday Life (5 cr)
Code: SX00DL74-3002
General information
Enrollment
02.05.2023 - 14.05.2023
Timing
15.08.2022 - 31.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 32
Degree programmes
- Social Services
Teachers
- Katja Ihamäki
Teacher in charge
Katja Ihamäki
Groups
-
SXH20S1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
-
SXH20K1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
-
SXH19S1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
-
SXH20K2Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto
Objective
Students will identify possibilities of wellbeing professionals and civil society to support people in life management and to improve the society. They will know how to apply options offered by social security and society in different situations in everyday life.
Content
Identifying and predicting changes in society. Impacts of the changes on individuals’ everyday life. Reducing the welfare gap. Participating in current projects in social services or familiarization with other practices in social security reforms.
Location and time
Contact teaching, visits and assignments in moodle.
Materials
Exam literature:
Anna Metteri, Pekka Karjalainen ja Minna Strömberg-Jakka: Tiekartta 2030. Aikuisten parissa tehtävän sosiaalityön tulevaisuusselvitys (STM:n raportteja ja muistioita 2019:41). http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/161612
- Yhteiskehittämällä ratkaisuja sote-palveluihin. Kansalaiset ja palvelunkäyttäjät mukaan kehittämiseen. Diak-työelämä / 25. Sivut 12-44, 80-87.
Other litterature:
- Social Work. Themes, Issues and Critical Debates. Eds. Robert Adams etc. Palgrave. 2009
- Cross-cultural Rehabilitation. An International Perspective. Ed. Ronnie Leavitt. W. B. Saunders. 1999
- Social Security in Finland. Niemelä and Salminen. Kela. 2006
- Personal Budget, Pubications: http://henkilokohtainenbudjetointi.fi/wp-content/uploads/2017/12/Henkil%C3%B6kohtaisen-budjetoinnin-kehitt%C3%A4miseen-liittyvi%C3%A4-julkaisuja-lyhyt-kooste-marraskuu-2017.pdf
- Vastavuoroinen sosiaalityö. 2016. Gaudeamus. Ed. Marjatta Törrönen etc.
- Socca - The Centre of Excellence on Social Welfare in the Helsinki Metropolitan Area http://www.socca.fi/in_english
- Näkökulmia osallistavaan tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoimintaan : Diakonia-ammattikorkeakoulun TKI-toiminnan vuosikirja 5. Toim. Jari Helminen. 2020. Diakonia-ammattikorkeakoulu Helsink. https://issuu.com/diak_publications/docs/diak_ty_el_m__18_web?e=35131638/78917065
Teaching methods
Contact teaching nd networking in moodle.
Assignments in moodle.
Exam in Oma
Employer connections
Ryhmätyö työelämän kanssa
Exam schedules
Re exam days on
Student workload
Contact teaching and exam in Oma. (18 h)
Network (teaching material in moodle) and assignments
Exam in Oma (in net)
Further information
The key to Moodle
Contact teaching and networking, assignments in Moodle. exam in Oma.
Lecturer Katja Ihamäki
Schedule:
Thu 18.8. at 12.45-16* Intro and contact teaching. MPA2019.
Fri 2.9. at 12.45-16.* MPA2019
Fri 9.9. at 12.45-16.* MPA2019
Fri 23.9. at 12.45-16.* MPA2019 Place can change. Presentations
Fri 30.9. at 10.15-11.45 Exam in Oma.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Assessment criteria, approved/failed
Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Assessment methods and criteria
Teaching in zoom, teaching material and assignments n moodle and literature:
Exam in Oma: contact teaching, literature and Moodle.
Exam literature:
- Anna Metteri, Pekka Karjalainen ja Minna Strömberg-Jakka: Tiekartta 2030. Aikuisten parissa tehtävän sosiaalityön tulevaisuusselvitys (STM:n raportteja ja muistioita 2019:41). http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/161612
- Yhteiskehittämällä ratkaisuja sote-palveluihin. Kansalaiset ja palvelunkäyttäjät mukaan kehittämiseen. Diak-työelämä / 25. Sivut 12-44, 80-87.
Assignments accepted/abandoned (20 %)
Exam in Oma: 80 %