Methods for Research and Development Work (5 ECTS)
Code: SX00DZ98-3004
General information
- Enrollment
- 29.11.2021 - 12.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 17.01.2022 - 11.03.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Virtual portion
- 5 ECTS
- RDI portion
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- Online
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 100
- Degree programmes
- Degree Programme in Emergency Care
- Midwifery
- Nursing (in Finnish)
- Public Health Nursing
- Teachers
- Iira Lankinen
- Anu Leppänen
- Päivi Leskinen
- Tiia Saastamoinen
- Anna-Kaisa Partanen
- Pihla Markkanen
- Teacher in charge
- Pihla Markkanen
- Groups
-
SXK20S1Ensihoidon tutkinto-ohjelma, päivä
-
SXL20S1Kätilötyön tutkinto-ohjelma päivä
-
SXQ20S1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
- Course
- SX00DZ98
Learning outcomes
Learning outcomes
The student
- is familiar with the research process and the principles of development work based on research
- is familiar with information seeking and analysis methods applicable to development work as well as other work methods
- understands the justification for methods and instruments used in development work
- understands the significance of concise research knowledge to the development and implementation of common practices
- adheres to the ethical principles of research and development work
Content
Contents
Research process and development work based on research
Information seeking and critical reading
Qualitative and quantitative information seeking and analysis methods and their application to research and development work
Practice-based approach to development work
Concise research knowledge (e.g. recommendations) and its use in evidence-based practice
Ethical principles of research and development work
Teaching methods
Opintojakso on verkkokurssi, joka suoritetaan Moodle-alustalla: Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät, TERVEYS osaamisalue
Opetus on suomeksi.
Opintojaksoon sisältyvistä Päivi Leskisen pakollisista tilastopajojen opetuksesta saat lisätietoa Oman kautta.
Opintojakson vastuuopettaja on Pihla Markkanen. pihla.markkanen@metropolia.fi
Location and time
Opintojakso alkaa orientaatioluennolla 18.1. klo 12.30. joka toteutetaan verkkoluentona
Zoom:ssa https://metropolia.zoom.us/j/9679765829
Osallistumalla orientaatio luennolle vahvistat osallistumisesi kurssille ja saat silloin kurssiavaimen moodlen kurssialustalle.
Opintojakso on verkkokurssi, joka suoritetaan Moodle-alustalla: Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät, TERVEYS osaamisalue. Kurssialusta on auki 18.1.-11.3.2022.
Opetus on suomeksi.
Opintojaksoon sisältyvistä Päivi Leskisen pakollisista tilastopajojen opetuksesta saat lisätietoa Oman kautta.
Learning materials and recommended literature
Opintojakson materiaali on Moodle-alustalla. Osa materiaalista on nauhoitettuina verkkoluentoina.
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Alternative completion methods of implementation
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Internship and working life connections
-
Exam dates and retake possibilities
ks. sisällön jaksotus
International connections
-
Student workload
5 op = 135 h opiskelijan työtä.
Content scheduling
Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista, materiaaleihin tutustumista, tehtävien tekemisen ja verkkotentin hyväksyttyä suoritusta aikarajan puitteissa.
Opintojakso muodostuu seuraavista osasuorituksista:
1. Etiikan tehtävä (tehdään pareittain) arvioidaan hyväksytty/hylätty asteikolla. Tehtävä palautetaan Moodleen 1.2. 2022 klo 16.00 mennessä.
2. Yhteen valinnaiseen tutkimusmenetelmään liittyvä tehtävä (tehdään 4-5 opiskelijan pienryhmässä) arvioidaan arvosanalla 0-5. Tehtävä palautetaan Moodleen 1.3.2022 klo 16.00 mennessä.
3. Em. tehtävään liittyvä pakollinen valittua tutkimusmentelmää koskeva työpaja toteutuu erillisen aikataulun mukaan.
4. Moodle-tentti pe 4.3. (tentti auki koko päivän). Hyväksytty suoritus 50% oikein (hyväksytty/hylätty arviointi). Kokeen voi uusia 11.3. ja 18.3.
5. Päivi Leskisen tilastopajoista lisätietoa myöhemmin.
Assessment methods and criteria
Etiikan tehtävä arvioidaan hyväksytty/hylätty asteikolla. Tehtävä palautettava Moodleen 1.2.2022 klo 16.00 mennessä.
Pienryhmätehtävä (valinnainen tutkimusmenetelmä) arvioidaan numeraalisesti 0-5. Tehtävä palautettava Moodleen 1.3.2022 klo 16.00 mennssä.
Pienryhmätehtävään liittyvä menetelmäpaja, arvioidaan hyväksytty-hylätty asteikolla.
Moodle-tentti 4.3. arvioidaan hyväksytty/hylätty asteikolla.
Tilastopaja, Päivi Leskinen, ks. erillinen ohje
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Satisfactory (1–2)
The student
- is familiar with the knowledge base and core components of the profession
- can search for information from a variety of sources
- is able to work in various tasks in different operating environments - demonstrates that they have achieved the targeted core competence
- is familiar with the key safety procedures in the profession
- adheres to ethical principles
- shares their competence in teams or projects.
Assessment criteria, good (3)
Good (3–4)
The student
- uses the concepts and knowledge base of the field consistently
- seeks information and assesses information sources and uses them critically - applies the knowledge base of the field in professional tasks
- applies their professional skill in various professional tasks
- acts independently and responsibly in professional situations
- takes safety into consideration when planning activities
- adheres to the ethical principles of the profession
- works in a goal-driven way in working groups or projects
Assessment criteria, excellent (5)
Excellent (5)
The student
- uses the concepts and knowledge base of the field in an expert way
- understands the justification for the use of information sources
- is able to justify activities using researched knowledge or studies - works in diverse and international tasks and work situations
- works in a client-centric and entrepreneurial way
- acts responsibly and with safety in mind
- is able to justify their activities with the ethical principles of the profession - organises and steers the activities of a team or project
Assessment criteria, approved/failed
Approved/Failed
The student
- can search for knowledge resourcefully utilising professional sources and uses the knowledge base of the field
- is familiar with the knowledge base and core components of the profession
- demonstrates having adequate professional skills to work in the profession
- demonstrates that they have achieved the targeted core competence
- works in a client-centric way
- adheres to ethical principles
- shares their competence in teams or projects
- is able to evaluate personal strengths and weaknesses and development needs
- is familiar with the key safety procedures in the profession
- shares their competence in teams or projects.