Game DesignLaajuus (5 cr)
Code: TX00EW54
Credits
5 op
Objective
Student can appreciate importance of game design as a part of game production process. He/she understands principles of game design and role of game designer. Student is able to critically analyze game ideas. He/she is aware of monetization mechanisms.
Content
• Game production process
• Principles of game design
• Role of game designer
• Game and player types
• Gamification and serious games
• Basics of game business and monetization
• Usability in games
• Game design project
Prerequisites
First year studies (Orientation to information and communication technology) or comparable knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Student can evaluate games from different perspectives. He is aware of game design principles and role of game designer. He has satisfactory communication skills in English.
Assessment criteria, good (3)
Student can design interesting game ideas. He is well aware of game design principles and role of game designer. He has good communication skills in English.
Assessment criteria, excellent (5)
Student can design high class game ideas, and can analyze them deeply. He is able to combine design and monetization perspectives. He is well aware of game design principles and role of game designer. He has excellent communication skills in English.
Assessment criteria, approved/failed
Student can evaluate games from different perspectives. He is aware of game design principles and role of game designer. He can communicate in English.
Further information
Course includes a game design project that may be utilized in other courses. Communication (English) is worth of 2 study credits.
Enrollment
01.01.2020
Timing
19.08.2024 - 13.10.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
- Information and Communication Technology
Teachers
- Joonas Häll
Groups
-
TVT23-PEPelikehitys
Objective
Opiskelija pystyy jäsentämään pelisuunnittelun osana laajempaa pelituotantoprosessia, sekä ymmärtää pelisuunnittelijan roolin prosessin eri vaiheissa. Hän hallitsee pelisuunnittelun periaatteet, sekä osaa arvioida kriittisesti peli-ideoita. Opiskelija ymmärtää ansaintamallien merkityksen pelisuunnittelussa.
Content
• Pelituotantoprosessi
• Pelisuunnittelun periaatteet
• Pelisuunnittelijan roolit
• Peli- ja pelaajatyypit
• Pelillistäminen ja hyötypelit
• Peliliiketoiminnan ja ansaintamallien perusteet
• Käytettävyysnäkökulma peleissä
• Pelisuunnitteluprojekti
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa arvioida pelejä eri näkökulmista. Hän on pääpiirteissään selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän tyydyttävästi.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa suunnitella mielenkiintoisia peli-ideoita. Hän on hyvin selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän hyvin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa suunnitella korkeatasoisia peli-ideoita, ja pystyy analysoimaan niitä syvällisesti. Hän osaa yhdistää suunnittelu- ja ansaintamallinäkökohtia. Opiskelijalla on hyvät tiedot pelituotantoprosessista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän erinomaisesti.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa arvioida pelejä eri näkökulmista. Hän on pääpiirteissään selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän.
Prerequisites
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.
Further information
Opintojakso sisältää suunnittelutyön, jota voidaan hyödyntää muilla opintojaksoilla. Viestinnän (engl.) osuus 2op
Enrollment
06.05.2024 - 31.07.2024
Timing
19.08.2024 - 13.10.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- English
Seats
0 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in Information Technology
Teachers
- Joonas Häll
Groups
-
ICT23-GGame Development
Objective
Opiskelija pystyy jäsentämään pelisuunnittelun osana laajempaa pelituotantoprosessia, sekä ymmärtää pelisuunnittelijan roolin prosessin eri vaiheissa. Hän hallitsee pelisuunnittelun periaatteet, sekä osaa arvioida kriittisesti peli-ideoita. Opiskelija ymmärtää ansaintamallien merkityksen pelisuunnittelussa.
Content
• Pelituotantoprosessi
• Pelisuunnittelun periaatteet
• Pelisuunnittelijan roolit
• Peli- ja pelaajatyypit
• Pelillistäminen ja hyötypelit
• Peliliiketoiminnan ja ansaintamallien perusteet
• Käytettävyysnäkökulma peleissä
• Pelisuunnitteluprojekti
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa arvioida pelejä eri näkökulmista. Hän on pääpiirteissään selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän tyydyttävästi.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa suunnitella mielenkiintoisia peli-ideoita. Hän on hyvin selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän hyvin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa suunnitella korkeatasoisia peli-ideoita, ja pystyy analysoimaan niitä syvällisesti. Hän osaa yhdistää suunnittelu- ja ansaintamallinäkökohtia. Opiskelijalla on hyvät tiedot pelituotantoprosessista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän erinomaisesti.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa arvioida pelejä eri näkökulmista. Hän on pääpiirteissään selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän.
Prerequisites
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.
Further information
Opintojakso sisältää suunnittelutyön, jota voidaan hyödyntää muilla opintojaksoilla. Viestinnän (engl.) osuus 2op
Enrollment
01.01.2020
Timing
21.08.2023 - 15.10.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
- Information and Communication Technology
Teachers
- Joonas Häll
Groups
-
TVT22-PEPelikehitys
Objective
Opiskelija pystyy jäsentämään pelisuunnittelun osana laajempaa pelituotantoprosessia, sekä ymmärtää pelisuunnittelijan roolin prosessin eri vaiheissa. Hän hallitsee pelisuunnittelun periaatteet, sekä osaa arvioida kriittisesti peli-ideoita. Opiskelija ymmärtää ansaintamallien merkityksen pelisuunnittelussa.
Content
• Pelituotantoprosessi
• Pelisuunnittelun periaatteet
• Pelisuunnittelijan roolit
• Peli- ja pelaajatyypit
• Pelillistäminen ja hyötypelit
• Peliliiketoiminnan ja ansaintamallien perusteet
• Käytettävyysnäkökulma peleissä
• Pelisuunnitteluprojekti
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa arvioida pelejä eri näkökulmista. Hän on pääpiirteissään selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän tyydyttävästi.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa suunnitella mielenkiintoisia peli-ideoita. Hän on hyvin selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän hyvin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa suunnitella korkeatasoisia peli-ideoita, ja pystyy analysoimaan niitä syvällisesti. Hän osaa yhdistää suunnittelu- ja ansaintamallinäkökohtia. Opiskelijalla on hyvät tiedot pelituotantoprosessista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän erinomaisesti.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa arvioida pelejä eri näkökulmista. Hän on pääpiirteissään selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän.
Prerequisites
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.
Further information
Opintojakso sisältää suunnittelutyön, jota voidaan hyödyntää muilla opintojaksoilla. Viestinnän (engl.) osuus 2op
Enrollment
29.05.2023 - 31.07.2023
Timing
21.08.2023 - 15.10.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- English
Seats
0 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in Information Technology
Teachers
- Joonas Häll
Groups
-
ICT22-GGame Development
Objective
Opiskelija pystyy jäsentämään pelisuunnittelun osana laajempaa pelituotantoprosessia, sekä ymmärtää pelisuunnittelijan roolin prosessin eri vaiheissa. Hän hallitsee pelisuunnittelun periaatteet, sekä osaa arvioida kriittisesti peli-ideoita. Opiskelija ymmärtää ansaintamallien merkityksen pelisuunnittelussa.
Content
• Pelituotantoprosessi
• Pelisuunnittelun periaatteet
• Pelisuunnittelijan roolit
• Peli- ja pelaajatyypit
• Pelillistäminen ja hyötypelit
• Peliliiketoiminnan ja ansaintamallien perusteet
• Käytettävyysnäkökulma peleissä
• Pelisuunnitteluprojekti
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa arvioida pelejä eri näkökulmista. Hän on pääpiirteissään selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän tyydyttävästi.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa suunnitella mielenkiintoisia peli-ideoita. Hän on hyvin selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän hyvin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa suunnitella korkeatasoisia peli-ideoita, ja pystyy analysoimaan niitä syvällisesti. Hän osaa yhdistää suunnittelu- ja ansaintamallinäkökohtia. Opiskelijalla on hyvät tiedot pelituotantoprosessista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän erinomaisesti.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa arvioida pelejä eri näkökulmista. Hän on pääpiirteissään selvillä pelisuunnittelun periaatteista ja pelisuunnittelijan tehtävistä. Hän hallitsee pelialan englanninkielisen viestinnän.
Prerequisites
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.
Further information
Opintojakso sisältää suunnittelutyön, jota voidaan hyödyntää muilla opintojaksoilla. Viestinnän (engl.) osuus 2op