Skip to main content

Business GameLaajuus (5 cr)

Code: TU00CH00

Credits

5 op

Objective

Business Game course is based on an on-line business simulation game that develops students’ understanding of the complexity of global business operations in a dynamic competitive environment. It integrates a range of concepts from various management-related disciplines, including economic, political, financial, accounting, procurement, production, logistics, research and innovation, and marketing. The task for the student teams is to manage a global mobile telecommunications company through technological evolution in the fast-paced 21st century operating environment. Students will develop and execute strategies for their simulated company operating in the USA, Asia, and Europe.

Content

Strategies and management of international business
International financing, accounting and procurement
Value chain management and international logistics
Research, innovation, and marketing

Assessment criteria, satisfactory (1)

Students have achieved the course objectives fairly. Students will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.

Assessment criteria, good (3)

Students have achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. Students are able to define the course concepts and models and are able to justify the analysis. The student is able to apply their knowledge in leisure, study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyze his/her own expertise.

Assessment criteria, excellent (5)

Students have achieved the objectives of the course with excellent marks. Students master commendably the course subject area’s concepts and models. Students are able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The students are well prepared to apply their knowledge in leisure, study and work situations. Students are able to analyze the business sector expertise and the evolvement of their own expertise.

Assessment criteria, approved/failed

Students have achieved the course objectives fairly. Students will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.

Enrollment

27.11.2023 - 14.01.2024

Timing

15.01.2024 - 12.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • English
Degree programmes
  • Industrial Management
Teachers
  • Jarmo Toivanen
Groups
  • TXQ21SCM
    Industrial Management, Supply Chain Management

Objective

Kurssi perustuu interaktiiviseen strategiapeliin, joka simuloi todellista kansainvälistä liiketoiminnan ympäristöä. Se on interaktiivinen liiketoiminnan ilmiöitä simuloiva pelimaailma, jolla pyritään lisäämään opiskelijoiden ymmärtämystä jatkuvasti muuttuvasta ja tiukasti kilpaillusta globaalista liiketoimintaympäristöstä. Se integroi yhteen joukon liiketoiminnan päätöksentekoon liittyviä ilmiöitä, kuten talouden, politiikan, rahoituksen, laskentatoimen, hankintatoimen, tuotannon, logistiikan, tutkimuksen ja innovaatiot sekä markkinoinnin. Opiskelijoiden tehtävänä on johtaa globaali ICT-yhtiö läpi teknologisen murroksen nopeasti muuttuvassa 2010-luvun liiketoimintaympäristössä. Tavoitteena on suoriutua kilpailijoitaan paremmin luomalla ja totuttamalla oikeaa strategiaa simuloidulla yrityksellä, joka operoi USA:ssa, Aasiassa sekä Euroopassa.

Content

Kansainvälisen liiketoiminnan strategia ja johtaminen
Kansainvälinen rahoitus ja laskentatoimi
Toimitusketjun hallinta ja kansainvälinen logistiikka
Markkinointi ja tuotteistaminen

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet tyydyttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa oman alansa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa oman alansa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida alansa asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet tyydyttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Enrollment

28.11.2022 - 08.01.2023

Timing

09.01.2023 - 07.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • English
Degree programmes
  • Industrial Management
Teachers
  • Jarmo Toivanen
Groups
  • TXQ20SCM
    Industrial Management, Supply Chain Management

Objective

Kurssi perustuu interaktiiviseen strategiapeliin, joka simuloi todellista kansainvälistä liiketoiminnan ympäristöä. Se on interaktiivinen liiketoiminnan ilmiöitä simuloiva pelimaailma, jolla pyritään lisäämään opiskelijoiden ymmärtämystä jatkuvasti muuttuvasta ja tiukasti kilpaillusta globaalista liiketoimintaympäristöstä. Se integroi yhteen joukon liiketoiminnan päätöksentekoon liittyviä ilmiöitä, kuten talouden, politiikan, rahoituksen, laskentatoimen, hankintatoimen, tuotannon, logistiikan, tutkimuksen ja innovaatiot sekä markkinoinnin. Opiskelijoiden tehtävänä on johtaa globaali ICT-yhtiö läpi teknologisen murroksen nopeasti muuttuvassa 2010-luvun liiketoimintaympäristössä. Tavoitteena on suoriutua kilpailijoitaan paremmin luomalla ja totuttamalla oikeaa strategiaa simuloidulla yrityksellä, joka operoi USA:ssa, Aasiassa sekä Euroopassa.

Content

Kansainvälisen liiketoiminnan strategia ja johtaminen
Kansainvälinen rahoitus ja laskentatoimi
Toimitusketjun hallinta ja kansainvälinen logistiikka
Markkinointi ja tuotteistaminen

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet tyydyttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa oman alansa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa oman alansa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida alansa asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet tyydyttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Enrollment

29.11.2021 - 09.01.2022

Timing

10.01.2022 - 08.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • English
Degree programmes
  • Industrial Management
Teachers
  • Jarmo Toivanen
Groups
  • TXQ19SCM
    Tuotantotalous, Toiminnan johtaminen

Objective

Kurssi perustuu interaktiiviseen strategiapeliin, joka simuloi todellista kansainvälistä liiketoiminnan ympäristöä. Se on interaktiivinen liiketoiminnan ilmiöitä simuloiva pelimaailma, jolla pyritään lisäämään opiskelijoiden ymmärtämystä jatkuvasti muuttuvasta ja tiukasti kilpaillusta globaalista liiketoimintaympäristöstä. Se integroi yhteen joukon liiketoiminnan päätöksentekoon liittyviä ilmiöitä, kuten talouden, politiikan, rahoituksen, laskentatoimen, hankintatoimen, tuotannon, logistiikan, tutkimuksen ja innovaatiot sekä markkinoinnin. Opiskelijoiden tehtävänä on johtaa globaali ICT-yhtiö läpi teknologisen murroksen nopeasti muuttuvassa 2010-luvun liiketoimintaympäristössä. Tavoitteena on suoriutua kilpailijoitaan paremmin luomalla ja totuttamalla oikeaa strategiaa simuloidulla yrityksellä, joka operoi USA:ssa, Aasiassa sekä Euroopassa.

Content

Kansainvälisen liiketoiminnan strategia ja johtaminen
Kansainvälinen rahoitus ja laskentatoimi
Toimitusketjun hallinta ja kansainvälinen logistiikka
Markkinointi ja tuotteistaminen

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet tyydyttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa oman alansa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa oman alansa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida alansa asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet tyydyttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.