Introduction to Media and FilmLaajuus (2 cr)
Code: KM00FN34
Credits
2 op
Objective
The student knows the professional characteristics of the media sector and can assess their own potential to work as a media professional. The student knows how to plan their own learning objectives, personal career path and how to present their skills.
They know the principles of sustainable development in the media sector. They can assess the role of the media in promoting sustainable development. They know how ethical principles are taken into account in content production.
The student knows the basic principles, forms and distribution channels of audiovisual storytelling. They can identify and evaluate narratives in different media.
The student is familiar with the main principles of audiovisual content design and is able to use them in practice.
Content
The role of the media in promoting sustainable development
Well-being at work
Considering ethical principles in content production
Basics of audiovisual expression
Design of content
Study and career planning
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student completes the tasks satisfactorily. The student knows some of the competences required in the media sector and can simply plan their own learning and working future.
The student knows the principles of sustainable development and has a limited understanding of the role of the media in promoting them. They know some of the basic principles, forms and distribution channels of audiovisual content and know how to evaluate narratives in different media.
The student knows the main aspects of audiovisual content design and has a limited knowledge of how to use them in their work.
Assessment criteria, good (3)
The student completes the tasks well. The student has a good understanding of the competence requirements in the media sector and is able to plan their own learning and working future. The student is aware of the principles of sustainable development and is able to assess well the role of the media in promoting them. The student is familiar with the basic principles, forms and distribution channels of audiovisual content and is able to evaluate the content of different media.
The student will have an understanding of the main aspects of audiovisual content design and is able to apply them in their own work.
Assessment criteria, excellent (5)
The student performs the tasks with excellence and applies the knowledge gained. The student has a detailed knowledge of the competences required in the media sector and is able to plan their own learning and working future well.
The student knows the principles of sustainable development and is able to assess the role of the media in promoting them. The student knows the basic principles, forms and distribution channels of audiovisual narrative and is able to evaluate narrative in different media fluently.
The student knows the aspects of audiovisual content design and is able to apply them in a variety of ways in their own work.
Enrollment
15.02.2024 - 27.03.2024
Timing
26.02.2024 - 01.04.2024
Number of ECTS credits allocated
2 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
1 - 1200
Degree programmes
- Degree Programme in Media and Film
Teachers
- Annakaisa Sukura
- Aura Kaarivuo
- Antti Pönni
- Kai Ansio
Teacher in charge
Aura Kaarivuo
Groups
-
KXK_AVOINMedia and Film, open UAS
Objective
Opiskelija tuntee media-alan ammatillisia erityispiirteitä ja osaa arvioida omaa mahdollisuuksiaan toimia media-alan ammattilaisena. Opiskelija osaa suunnitella omia oppimistavoitteitaan, henkilökohtaista urapolkuaan ja esitellä osaamistaan.
Hän tietää media-alaan liittyviä kestävän kehityksen periaatteita. Opiskelija osaa arvioida median roolia kestävän kehityksen edistäjänä. Hän tietää miten eettisiä periaatteita huomioidaan sisällöntuotannossa.
Opiskelija tietää audiovisuaalisen kerronnan perusperiaatteita, muotoja ja jakelukanavia. Opiskelija tunnistaa ja osaa arvioida kerrontaa eri medioissa.
Opiskelija tietää pääpiirteissään audiovisuaalisen sisältösuunnittelun vaiheet ja osaa hyödyntää niitä työskentelyssään.
Content
Median rooli kestävän kehityksen edistäjänä
Työhyvinvointi
Eettisten periaatteiden huomioiminen sisällöntuotannossa.
Audiovisuaalisen ilmaisun perusteet
Sisältökokonaisuuden suunnittelu
Opinto- ja urasuunnittelu
Location and time
Moodle-alusta auki 26.2. -1.4.2024
Materials
Materiaali Moodlessa
Teaching methods
Verkko-opetus
Itsenäinen opiskelu ja tehtävät Moodle-alustalla
Exam schedules
Ei uusintamahdollisuutta
Completion alternatives
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja
Student workload
Opiskelijan kokonaiskuormitus n 54 tuntia. Sisältää opiskeltavan materiaalin ja tehtävät.
Content scheduling
Verkko-opinto suoritetaan itsenäisesti 26.2.-1.4.2024 välisenä aikana.
Further information
Opintojakso on samalla Median ja elokuvan tutkinto-ohjelman kevään 2024 opiskelijavalinnan ensimmäinen osa. Opintojakso on hakijoille maksuton. Kaikki opintojakson tarkempi ohjeistus, tehtävänannot, niihin tarvittavat materiaalit sekä arviointikriteerit löytyvät vain Moodle-työtilasta.
Verkkokurssi tehdään Metropolian Moodle-alustalla. Kurssin hyväksytysti suorittaneet saavat siitä Metropolian avoimen ammattikorkeakoulun 2 op laajuisen suoritusmerkinnän. Median ja elokuvan tutkintoon opiskelijoiksi valittaville kurssisuoritus sisällytetään osaksi opintoja.
Mikäli haluat osallistua kevään 2024 opiskelijavalintaan, muista hakea myös yhteishaussa Opintopolun kautta. Ilman virallista hakemusta Opintopolussa, ei voi tulla kutsutuksi valintakokeeseen. HUOM: Pelkkä Johdatus median ja elokuvan opintoihin -opintojakson suoritus yksinään ei oikeuta pääsyyn valintakokeeseen ilman virallista yhteishakua.
Valintakokeen ensimmäisen osan (eli Johdatus median ja elokuvan opintoihin -opintojakson) perusteella kutsutaan noin 100 hakukelpoista hakijaa kokeen toiseen osaan. Kokeen toinen osa tehdään Metropolian Arabian kampuksella. Tarkemmat tiedot valintakokeen toisesta vaiheesta ilmoitetaan valintakoekutsussa.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija suorittaa tehtävät tyydyttävästi. Opiskelija tietää joitain osaamisvaatimuksia media-alalla ja osaa yksinkertaisesti suunnitella omaa oppimis- ja työtulevaisuuttaan.
Opiskelija tietää kestävän kehityksen periaatteita ja osaa jossain määrin arvioida median roolia niiden edistäjänä. Opiskelija tunnistaa joitakin audiovisuaalisen kerronnan perusperiaatteita, muotoja ja jakelukanavia ja tietää miten arvioida kerrontaa eri medioissa.
Opiskelija tietää pääpiirteissään audiovisuaalisen sisältösuunnittelun vaiheet ja osaa puutteellisesti hyödyntää niitä työskentelyssään.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija suorittaa tehtävät hyvin. Opiskelija tietää hyvin osaamisvaatimukset media-alalla ja osaa suunnitella omaa oppimis- ja työtulevaisuuttaan. Opiskelija tietää kestävän kehityksen periaatteita ja osaa hyvin arvioida median roolia niiden edistäjänä. Opiskelija tietää audiovisuaalisen kerronnan perusperiaatteita, muotoja ja jakelukanavia ja osaa arvioida kerrontaa eri medioissa.
Opiskelija osaa pääpiirteissään audiovisuaalisen sisältösuunnittelun vaiheet ja osaa hyödyntää niitä työskentelyssään.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija suorittaa tehtävät kiitettävästi ja soveltaa oppimaansa. Opiskelija tietää monipuolisesti osaamisvaatimukset media-alalla ja osaa hyvin suunnitella omaa oppimis- ja työtulevaisuuttaan.
Opiskelija tietää kestävän kehityksen periaatteita ja osaa monipuolisesti arvioida median roolia niiden edistäjänä. Opiskelija tietää erilaisia audiovisuaalisen kerronnan perusperiaatteita, muotoja ja jakelukanavia ja osaa sujuvasti arvioida kerrontaa eri medioissa.
Opiskelija osaa audiovisuaalisen sisältösuunnittelun vaiheet ja osaa monipuolisesti hyödyntää niitä työskentelyssään.
Assessment methods and criteria
Tehtäväarviointi
Tehtävien itsearviointi Moodle-alustalla