Skip to main content

Digital transformation toolsLaajuus (5 cr)

Code: LX00FJ50

Credits

5 op

Objective

Upon completion of the course the student is able to identify potential targets for development, like automation of manual tasks or problem solving with application. The student is able to assess the need for tools and softwares. The student knows to use low-code and machine learning tools and applications for automation and insightful data analysis. The student is able to participate in organization’s development projects.

Content

• automation of manual tasks with RPA-tool (Power Automate or similar)
• building application for organization’s problem (Power App or similar)
• methods to describe and develop processes

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.

Assessment criteria, good (3)

The student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. The student is able to define the course concepts and models and are able to justify the analysis. The student is able to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyze his/her own expertise.

Assessment criteria, excellent (5)

The student has achieved the objectives of the course with excellent marks. The student masters commendably the course subject area’s concepts and models. The student is able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The student is well prepared to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student is able to analyze the business sector expertise and the development of his/her own expertise.

Assessment criteria, approved/failed

The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.

Enrollment

01.05.2024

Timing

01.05.2024 - 28.02.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

School of Business

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 75

Teachers
  • Susanna Honka
  • Niklas Visanko
Teacher in charge

Niklas Visanko

Groups
  • DIGIESGO_K24
    Digitaalisen talousohjauksen ja vastuullisuusraportoinnin asiantuntijakoulutus

Objective

Opiskelija tunnistaa organisaation kehittämismahdollisuuksia, kuten manuaalisten tehtävien automatisointi ja ongelmanratkaisu sisäisellä applikaatiolla. Opiskelija osaa arvioida organisaation tarvitsemia työkaluja ja ohjelmistoja sekä käyttää low-code työkalua automatisointiin ja sisäisen applikaation kehittämiseen. Opiskelija osaa käyttää koneoppimisen työkaluja tiedonhakuun ja tietotyön avustavaan tekemiseen sekä pystyy osallistumaan kehityshankkeisiin ja edistämään muutostyötä oman liiketoiminta-alueensa asiantuntijana.

Content

• manuaalisten työtehtävien automatisointia RPA-työkalulla (Power Automate tai vastaava)
• applikaation rakentaminen organisaation ongelmanratkaisuun (Power App tai vastaava)
• prosessien kuvaamisen menetelmät

Location and time

Lähipäivät Tampere, Myllypuro ja Tikkurila sekä online-tilaisuudet erillisen aikataulun mukaan.

Materials

E-kirjat, artikkelit ja lähteet julkaistaan kurssin alussa, Moodlessa. Seuraathan Moodlea kurssin aikana: dokumentteja, slaideja ja tehtäviä lisätään sinne.

Teaching methods

Lähipäivät, etäluennot sekä itsenäinen opiskelu ja ryhmätyöt.

Employer connections

Lähipäivillä ulkopuolisia vierailijaluennoitsijoita.

Exam schedules

Ei tenttejä vaan arviodaan yksilö- ja ryhmätehtävien perusteella, noudatahan tehtävien deadlineja tarkasti heti kurssin alusta alkaen.

International connections

Opiskelijat ovat suomalaisia talouden osaajia.

Completion alternatives

On mahdollista suorittaa itsenäisesti tai ryhmätehtävinä.

Student workload

Vaatii itsenäistä ajankäyttöä, ryhmäytymistä, aiheeseen tutustumista ja valmistautumista. Tasainen työpanos, ei kumuloidu kurssin loppuun.

Content scheduling

Aloitetaan perusasioista edetään vaativampiin osaamisen ja ammattitaidon mukaan.

Further information

Tämä on Jotpa-rahoitteinen kokonaisuus, johon ilmottaudutaan erikseen: www.metropolia.fi/digiesgo

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment methods and criteria

Pohjautuu 100% itsenäisesti toteutettavista case-tehtävistä ja aktiivisesta osallistumisesta.

Enrollment

01.05.2023

Timing

01.09.2023 - 30.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

School of Business

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 75

Teachers
  • Susanna Honka
  • Niklas Visanko
Teacher in charge

Niklas Visanko

Groups
  • DIGIESGO_S23
    Digitaalisen talousohjauksen ja vastuullisuusraportoinnin asiantuntijakoulutus

Objective

Opiskelija tunnistaa organisaation kehittämismahdollisuuksia, kuten manuaalisten tehtävien automatisointi ja ongelmanratkaisu sisäisellä applikaatiolla. Opiskelija osaa arvioida organisaation tarvitsemia työkaluja ja ohjelmistoja sekä käyttää low-code työkalua automatisointiin ja sisäisen applikaation kehittämiseen. Opiskelija osaa käyttää koneoppimisen työkaluja tiedonhakuun ja tietotyön avustavaan tekemiseen sekä pystyy osallistumaan kehityshankkeisiin ja edistämään muutostyötä oman liiketoiminta-alueensa asiantuntijana.

Content

• manuaalisten työtehtävien automatisointia RPA-työkalulla (Power Automate tai vastaava)
• applikaation rakentaminen organisaation ongelmanratkaisuun (Power App tai vastaava)
• prosessien kuvaamisen menetelmät

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.