Organisaatio työyhteisönä (5 op)
Toteutuksen tunnus: XX00CF95-3011
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.05.2020 - 04.10.2020
Ajoitus
20.10.2020 - 08.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Rebecca Kihlman
Vastuuopettaja
Anne Perkiö
Ryhmät
-
VOKMetropolian yhteiset valinnaiset opintokokonaisuudet
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää henkilöstön ja henkilöstöjohtamisen merkityksen yrityksen menestykseen nykyajan dynaamisessa ja kilpaillussa ympäristössä. Opiskelija tunnistaa mahdollisuudet ja haasteet tulevaisuuden työyhteisöissä.
Sisältö
• organisoituminen ja suuntaaminen
• organisaatio ja työyhteisö
• itsensä johtaminen, peruselementtien vaikutus omaan työntekoon
• oman ajan hallinta
• yrityksen sisäiset asiakkuudet
Aika ja paikka
Kaikki tunnit pidetään online-toteutuksina tiistaisin klo 8-12 alkaen 20.10.2020 ja päättyen 8.12.2020.
Oppimateriaalit
*Buchanan & Huczynski; .8., 9. tai or 10. painos. Organizational behaviour - an introductory text. Prentice Hall (saatavilla Myyrmäen METCAT kirjastosta).
*Ajankohtainen materiaali jaetaan kurssin aikana.
Opetusmenetelmät
Yksilöllinen työskentely; aktivoivat kirjoitustehtävät; harjoitukset; tietopohjan kokoaminen; ryhmätyö; yhteistoiminnallinen oppiminen; cross-over groups (vastavuoroiset ryhmät); learning cafe (oppimiskahvila); kyselevä opetus; opetuskeskustelu; aivoriihi; porinaryhmä; lukupiiri; esitelmöinti (luennointi); argumentointi – väittely; ongelmaperustainen oppiminen (PBL) ja case-opetus (tapausopetus)
.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojaksoa ei voi suorittaa tenttimällä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssin laajuus on 5 ECTS (130 t).
Opiskelijan kuormitus sessioiden aikana on noin 30 tuntia.
Opiskelijan kuormitus sessioiden ulkopuolella on noin 100 tuntia.
Lisätietoja opiskelijoille
Tiedoksi!
Olen alunperin Yhdysvalloista mutta olen asunut Suomessa 30 vuotta. Englanti on äidinkieleni mutta puhun ja ymmärrän suomea (ja ruotsia) sujuvasti. Opintojaksolla voi käyttää suomen kieltä ja/tai englannin kieltä. Luennoin yleensä äidinkielelläni mutta minulla on tapana vastata opiskelijoiden kysymyksiin sekä suomeksi että englanniksi. Opiskelija saa itse valita tekeekö oppimistehtävät suomeksi tai englanniksi. Useat opiskelijat, joiden mielestä englannin kielen käyttö aiheuttaa heissä pientä ahdistuneisuutta, ovat onnistuneesti saavuttaneet oppimistavoitteet ja samalla todenneet, että heidän englanninkielen taidot ovat parantuneet kurssin myötä. Kaikki opiskelijat - Suomesta ja muualta - ovat lämpimästi tervetulleita opintojaksolle!
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä tai soveltaa tavoitteita käytännössä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät 80%.
Opiskelijan aktiivinen osallistuminen sessioihin 20%.