IT-palveluiden myynti ja markkinointi (4 op)
Toteutuksen tunnus: XX00AD99-3007
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.09.2019
Ajoitus
01.01.2020 - 31.03.2020
Opintopistemäärä
4 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Virve Prami
Tavoitteet
Kurssi tarjoaa laajan yleiskuvan IS (Information Systems) palveluiden myynnistä ja markkinoinnista. Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää pääpiirteet IS palveluiden myynnistä ja markkinoinnista, tuntee asiakaskeskeisyyden merkityksen IS palveluiden markkinoinnissa ja hallitsee myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteet. Lisäksi oppilas osaa soveltaa oppimaansa tosi-elämän esimerkkeihin.
Sisältö
Kurssin teemoihin kuuluvat myynnin ja markkinoinnin rooli IS palveluliiketoiminnan keskeisenä prosessina, markkinointiympäristö ja sen analysointi sekä markkinointitoimenpiteiden suunnittelu ja toteutus.
Kurssin suoritettuaan opiskelija hallitsee:
- IS palvelujen markkinoinnin ja myynnin perusterminologian
- Asiakaslähtöisen markkinoinnin ja myynnin tärkeyden
- tuntee asiakkaan käyttäytymisen, laatukokemuksen että asiakastyytyväisyyteen vaikuttavat tekijät.
- palvelujen markkinoinnin kilpailukeinot
- kilpailukeinot ja osaa tutkia palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä.
Aika ja paikka
Riippuu opiskelijasta itsestään.
Oppimateriaalit
Löytyy netin oppimisympäristöstä.
Opetusmenetelmät
100% netin kautta itsenäisesti suoritettava kurssi.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Riippuu opiskelijasta itsestään
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Riippuu opiskelijan lähtötasosta.
Sisällön jaksotus
Riippuu opiskelijasta itsestään.
Lisätietoja opiskelijoille
- Kurssi löytyy osoitteesta: https://moodle.metropolia.fi/course/view.php?id=154
- Kurssiavain: marketing
- Kokeen salasana: Quality
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kurssin suoritettuaan opiskelija tietää IS palvelujen markkinoinnin ja myynnin perusterminologian, ymmärtää asiakaslähtöisen markkinoinnin ja myynnin tärkeyden, tietää asiakkaan käyttäytymisen, laatukokemuksen että asiakastyytyväisyyteen vaikuttavat tekijät, tuntee palvelujen markkinoinnin kilpailukeinot, tuntee kilpailukeinot ja osaa tutkia palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee IS palvelujen markkinoinnin ja myynnin perusterminologian, osaa soveltaa asiakaslähtöistä markkinointia ja myyntiä tosi-elämän esimerkkeihin, hallitsee asiakkaan käyttäytymisen, laatukokemuksen että asiakastyytyväisyyteen vaikuttavat tekijät, osaa soveltaa palvelujen markkinoinnin kilpailukeinoja tosi-elämän esimerkkeihin, hallitsee kilpailukeinot ja osaa soveltaa palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä tosi-elämän esimerkkeihin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kurssin suoritettuaan opiskelija osaa:
- käyttää ja soveltaa IS palvelujen markkinoinnin ja myynnin perusterminologiaa tosi-elämässä
- käyttää asiakaslähtöistä markkinointia ja myyntiä tosi-elämässä
- hallitsee asiakkaan käyttäytymisen, laatukokemuksen että asiakastyytyväisyyteen vaikuttavat tekijät käytännössä
- käyttää ja soveltaa palvelujen markkinoinnin kilpailukeinoja tosi-elämässä
- hallitsee kilpailukeinot ja osaa soveltaa palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä tosi-elämässä