Game design and gamefication (10 op)
Toteutuksen tunnus: TT00DT54-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.02.2019 - 20.03.2019
Ajoitus
01.01.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
School of ICT
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 1000
Koulutus
- Information and Communication Technology
Opettaja
- Virve Prami
Vastuuopettaja
Janne Salonen
Ryhmät
-
ATX20TVOpen UAS - NonStop year 2020
Tavoitteet
Kurssin suoritettuaan opiskelija osaa kehittää ja validoida toimivan peli-idean, luoda niiden pohjalta konseptin sekä ymmärtää mitkä tekijät luovat hyvän pelin sekä osaa kehittää eteenpäin ideoitaan konaisiksi peleiksi.
Sisältö
Video Game Designer perehdyttää sinut pelisuunnittelun salaisuuksiin ja vie sinut syvälle sen periaatteesiin teorian ja konkreettisten harjoitusten kautta. Opetusmateriaalin on tehnyt pelialan veteraani joka on työskennellyt 100:n julkaistun pelin kanssa sekä saanut 30 alan palkintoa. Kurssin materiaalia voi soveltaa pelisuunnitteluun sekä pelillistämiseen.
Kurssi pohjautuu käytännön sekä teoria oppeihin ja käsittelee seuraavia osa-alueita
- pelisuunnittelun teoriaa
- peli-ideoiden synnyttäminen sekä evaluoiminen ja parantaminen
- pelikonseptin ja pelisuunnitelman luominen, mikä on oleellista
- pelisuunnittelijan työnkuvaus
- pelisuunnittelu prosessi ja tuottaminen
- miten toimia hyvänä pelisuunnittelija ja mitkä tekijät luovat hyvän pelin
- monetisaatio ja Free to play (F2P)
- kenttäsuunnittelu
- työkaluja ja methodeja sekä tarkistuslistoja
- tarina ja pelitekstien kirjoittaminen
- paljon harjoituksia
- opi esimerkkien kautta
- templateja, videoita sekä muuta materiaalia
- templates, video and other material
Aika ja paikka
Riippuu opiskelijasta itsestään koska kyse on itseopiskeltavasta nettikurssista.
Opetusmenetelmät
100% netin kautta itsenäisesti suoritettava kurssi
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Riippuu opiskelijasta itsestään.
Sisällön jaksotus
Riippuu opiskelijasta itsestään.
Lisätietoja opiskelijoille
Tarjotaan ainoastaan avoimen ammattikorkeakoulun kautta maksaville opiskelijoille.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Oppilas osaa luoda pelikonseptin, josta saattaa uupua kokonaisuuden hallinta eli konsepti joko ei toimita kokonaista pelia, hajaantuu tai on jopa ristiriidissa itsensä kanssa. Pelikonseptista puuttuu pelaajalle merkityksellinen pitkän aikavälin tavoite tai se ei pohjaudu tarpeeksi uudenlaiseen ja erilaiseen ideaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Oppilas osaa luoda mielenkiintoisen pelikonseptin, mutta jokin keskeinen osa-alue on vaillinainen, kuten pitkäaikavälinen tavoite tai pelin idea ei ole täysin erilainen olemassa oleviin peleihin verrattuna.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Oppilas osaa luoda pelikonseptin, joka sisältää kaupallista potentiaalia ja perustuu uudenlaiseen ideaan tai markkinaraon löytämiseen tai on erittäin hyvä keksintö pelin ideaksi. Pelikonsepti sisältää ehjän ja pelaajalle merkityksellisen pelin ytimen, tarjoaa selvät tavoitteet sekä pelisessioon että pelin pitkälle aikavälille. Peli sisältää monetisaation sekä merkityksellinen metapelin.
Prerequisites
Ei ole. Kokemus pelikehittämisestä, pelien analysoinnissa tai pelaamisesta auttaa. Kurssi sopii kaikkille genreille.