Physiotherapeutic assessment (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00CX96-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.05.2019 - 15.05.2019
Ajoitus
21.10.2019 - 20.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
School of Rehabilitation and Examination
Toimipiste
Vanha viertotie 23
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Physiotherapy
Opettaja
- Hanna Rantavuori
- Anu Valtonen
- Titta Komssi
Vastuuopettaja
Anu Valtonen
Ryhmät
-
SXB19K2Fysioterapian tutkinto-ohjelma, monimuoto
Tavoitteet
Opiskelija osaa arvioida terveyskunnon osa-alueita monipuolisesti osana toimintakyvyn arviointia. Opiskelija osaa arvioida fyysistä toimintakykyä kehon rakenteiden/ toimintojen, suoritusten ja osallistumisen näkökulmista. Opiskelija tuntee menetelmiä joilla arvioidaan liikettä, liikkumista ja liikkeenhallintaa sekä alkaa soveltaa osaamistaan kliinisessä päätöksenteossa.
Sisältö
Terveyskunnon mittaaminen
Yleiskestävyyden mittaaminen ja arviointi
Pystyasennon, tasapainon ja kävelyn biomekaaninen arviointi
Kävelyn arvioinnin menetelmät
Aika ja paikka
ks lukujärjestys
Oppimateriaalit
Löytyy Moodle työtilasta
Opetusmenetelmät
itsenäinen opiskelu
tentti
lähiopetus
työpajat
raportti
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kävelyn orientoiva tentti 7.11.2019
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Lisätietoja opiskelijoille
Moodle työtila käytössä
Läsnäolo pakollinen
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia.
Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti.
Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija erittelee keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä perustelee valintojaan oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija erittelee oman toimintansa edellytyksiä ja
seurauksia.
Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttäen työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti.
Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii joustavasti ryhmän jäsenenä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija erittelee ja arvioi keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä tekee valintoja vertaillen vaihtoehtoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi oman
toimintansa edellytyksiä ja seurauksia.
Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä aloitteellisesti ja tavoitteiden mukaisesti sekä soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti.
Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii ryhmän toimintaa edistäen.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia.
Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti.
Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kävelyn orientoiva tentti HYV/HYL
Tasapainotehtävä HYV/HYL
Oppimistehtävä/ raportti 0-5
Hylätty (0)
Ks. Moodlesta
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Ks. Moodlesta
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Ks. Moodlesta
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Ks. Moodlesta