Työyhteisön johtaminen ja kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00BO76-3032
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
03.05.2021 - 16.05.2021
Ajoitus
02.09.2021 - 01.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointi
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 27
Koulutus
- Sosiaalialan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Minna Lanne-Eriksson
Ryhmät
-
SXH19K2Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää yhteiskunnallisten muutosten vaikutukset sosiaalialan johtamiseen. Hän kykenee osallistumaan strategiaprosessiin työntekijänä ja esimiehenä. Hänellä on valmiuksia johtaa henkilöstön osaamista ja työyhteisöä. Opiskelija kykenee osallistumaan kehittämistyöhön ja hän osaa innostaa työyhteisöä ja asiakkaita yhteistyöhön. Hän osaa työskennellä työhyvinvointia edistävästi.
Sisältö
Muuttuva toimintaympäristö ja monialaiset verkostot. Strateginen ajattelu ja johtaminen. Osaamisen ja muutoksen johtaminen. Työyhteisön ja asiakkaan osallistuminen työyhteisön ja työn kehittämiseen. Työhyvinvoinnin johtaminen.
Aika ja paikka
Opintojakos on tarkoitettu SXH19K2 monimuoto-opiskelijoille. Opintojakson opettajana toimii Minna Lanne-Eriksson
Opintojaksolle hyväksytään päättövaiheen opiskelijat. (opintopisteiden mukaisesti, edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu).
Opintojakson aikana suoritetaan yksilö- ja ryhmätehtäviä, sekä osallistutaan työpajoihin.
EHDOTON läsnäolo lähiopetuksen aikataulun mukaisesti (jos koronamääräykset vaativat; zoom)
Lähtiopetus;
2.9. klo 12-15 Kirjan julkistamisseminaari
Moodletyöskentely
6.10. klo 12.45-16.00
Moodletyöskentely
8.11. klo 8.30-11.45
1.12. klo 12.45-16.00 Paritentti
Oppimateriaalit
Materiaali Moodlessa
Opetusmenetelmät
Työpaja työskentely, Verkkokeskustelu, ohjattu ja itsenäinen opiskelu.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
1.12. klo 12.45-16.00
Uusinnat /yksilötentti; Ma 24.1 klo 16.30 – 20.00 ja Ma 21.3. klo 16.30 – 20.00
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 tuntia
Lisätietoja opiskelijoille
- Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan Minna Lanne-Eriksson.
- Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Opintojakos on tarkoitettu SXH19K2 monimuoto-opiskelijoille. Opintojakson opettajana toimii Minna Lanne-Eriksson
Opintojaksolle hyväksytään päättövaiheen opiskelijat (opintopisteiden mukaisesti, edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu).
Opintojakson aikana suoritetaan yksilö- ja ryhmätehtäviä, sekä osallistutaan työpajoihin.
EHDOTON läsnäolo lähiopetuksen aikataulun mukaisesti (jos koronamääräykset vaativat; zoom)
Lähtiopetus;
2.9. klo 12-15 Kirjan julkistamisseminaari
Moodletyöskentely
6.10. klo 12.45-16.00
Moodletyöskentely
8.11. klo 8.30-11.45
1.12. klo 12.45-16.00 Paritentti (Uusinnat /yksilötentti; Ma 24.1 klo 16.30 – 20.00 ja Ma 21.3. klo 16.30 – 20.00)
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen työskentelyyn ja tentti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tyydyttävä 1-2
Ilmennät tehtävässä melko ohutta perehtyneisyyttä teoriaan ja esität näkemyksiäsi teoreettisesti perustelematta. Tarkastelu etenee epäloogisesti tai epäjohdonmukaisesti, työssä on irrallisia osioita.Aiheen käsittely on niukkaa. Analyysi, pohdinta ja johtopäätökset ovat niukkoja/puuttuvat. Kielellisesti heikkoa. Lähdeaineisto on vähäistä ja/tai ei vastaa tehtävää. Raportointi noudattaa annettuja ohjeita puutteellisesti tai virheellisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä 3-4
Ilmennät tehtävässä perehtyneisyyttä teoriaan ja kykenet perustelemaan näkemyksiäsi teoreettisesti. Työssä on hyvä jäsentely ja rakenne. Aiheen käsittely on monipuolista (etenee osittain lähdeaineiston tai kokemuksen ehdoilla). Analyysiä on pyritty tekemään jonkin verran. Johtopäätökset / pohdinta ovat realistisia ja sovellettavissa. Kielellisesti vahvaa hyvää. Lähdeaineisto on relevanttia, mutta ei kovin monipuolista. Raportointi noudattaa pääosin annettuja ohjeita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä 5
Ilmennät tehtävässä erinomaista perehtyneisyyttä teoriaan ja kykenet perustelemaan tyylikkäästi näkemyksiäsi teoreettisesti, Työn jäsentäminen tukee työn ideaa hyvin ja on johdonmukaista. Aiheen käsittely on perusteellisista ja kriittistä. Osoitat itsenäistä ja innovatiivista ajattelua. Johtopäätökset/pohdinta on käsitelty tyylikkäästi. Kielellisesti kiitettävää. Lähdeaineisto on tyylikästä ja olet käyttänyt sitä erinomaisesti. Raportointi noudattaa annettua ohjeita.
Esitietovaatimukset
2. harjoittelu