Skip to main content

Extensive expertise of acute care (5 op)

Toteutuksen tunnus: S000DT44-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

03.05.2021 - 16.05.2021

Ajoitus

15.04.2021 - 20.10.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

School of Health Care

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 35

Koulutus

  • Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Acute Care

Opettaja

  • Tiina Varamäki
  • Tiia Saastamoinen

Vastuuopettaja

Tiina Varamäki

Ryhmät

  • S2220S6
    Akuuttihoitotyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma, yamk

Tavoitteet

Opiskelija kehittää ja vahvistaa vaativan tason akuuttihoitotyön asiantuntijuuttaan. Opiskelija ymmärtää akuuttihoitotyön laaja-alaisen asiantuntijuuden haasteet ja osaa soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa vaativassa itsenäisessä päätöksenteossa. Opiskelija osaa soveltaa akuuttihoitotyön tietoja ja taitoja toimiessaan asiantuntijan työtehtävissä. Hän osaa analysoida ja hyödyntää kehittyvän teknologian mahdollisuuksia erilaisissa akuuttihoitotyön toimintaympäristöissä.

Sisältö

- Kliininen asiantuntijuus akuuttihoitotyössä
- Akuuttihoitotyön osaaminen ja kehittäminen työyksiköissä
- Eettinen päätöksenteko sekä opettaminen ja ohjaaminen
- Kehittyvä terveysteknologia

Aika ja paikka

Opintojakso alkaa kevätlukukaudella 2021 ja jatkuu syyslukukaudella 2021

Oppimateriaalit

ETENE. https://etene.fi/etusivu
Risku, P. ym. 2020. Tulevaisuuden opettajuus. JAMK-julkaisuja. https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/344999/JAMKJULKAISUJA2832020_web.pdf?sequence=2&isAllowed=y
Saaranen T.ym. 2018. Terveysalan opettajan käsikirja. Tietosanoma.
STM 2020. STM 2020. Uusia käytäntöjä ja rakenteita näyttöön perustuvan hoitotyön osaamisen kehittämiseen.
Sulosaari, V.ym. 2020. Ydinkompetenssit kliinisen asiantuntijan (Ylempi AMK) koulutuksessa; https://uasjournal.fi/1-2020/kliinisen-asiantuntijan-ydinkompetenssit/
Muu opintojaksolla jaettava materiaali Moodlessa

Opetusmenetelmät

Kontaktiopetus
Aktivoiva luento
Tehtäväohjattu opetus
Käytännöstä nousevia ammatillisia tilanteita ja ongelmia, joihin etsitään näyttöön perustuvia ratkaisuja
CV ja LinkedIn työstäminen/päivitys
Opetustapahtuman suunnittelu ja pitäminen syventävän vaiheen sairaanhoitaja-opiskelijoille (yksilö tai paritehtävä)
Paritehtävä (Etiikan tehtävä)
Yksilötehtävä (Terveysteknologia)

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojakson tehtävien arvosanojen korotus ja uusiminen Tutkintosäännön mukaisesti

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 op (1op=27t opiskelijan työtä). Opintojakson kuormittavuus/ opiskelijan tehtävät käydään läpi Orientaation yhteydessä.

Sisällön jaksotus

Periodit 4 ja 1, Kevät 2021-Syksy 2021

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelija voi saada hyväksiluvun osittain tai kokonaan opintojaksosta, mikäli täyttää alla olevat kriteerit:

1. Opintojaksolle määritellyt tavoitteet täyttyvät aikaisemmilla korkeakouluopinnoilla (YAMK tai kandidaatti-/maisteriopinnoilla)

2. Opiskelija on suorittanut korkeakoulutasoisen opintokokonaisuuden kyseisestä aiheesta

3. Opiskelija pystyy osoittamaan kyseisen opintojakson tehtävän mukaisen osaamisen (esimerkiksi tieteellisen tiedonhaun, akateemisen kirjoittamisen, kehittämisosaamisen)

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson tehtävät arvioidaan 0-5 asteikolla ja vertaisarvioinnin avulla. Tarkempi kuvaus opintojakson tehtävistä ja arvioinnista annetaan Orientaation yhteydessä.

Lisätiedot

AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Opintojakson voi hyväksi lukea aikaisemmin hankitun osaamisen perusteella, jos opiskelijalla on vastaavan sisältöiset aiemmat opinnot ja/tai hän on työskennellyt pitkään tätä osaamista vaativissa vastuullisissa tehtävissä sekä hänellä on dokumentoitua näyttöä tästä osaamisesta.