Terveysviestintä (5 op)
Toteutuksen tunnus: S000DK32-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.05.2019 - 15.05.2019
Ajoitus
01.08.2019 - 10.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 27
Koulutus
- Terveyden edistämisen tutkinto-ohjelma (YAMK)
Opettaja
- Teija Rautiola
- Marja Hult
Vastuuopettaja
Teija Rautiola
Ryhmät
-
S1918S6Terveyden edistämisen tutkinto-ohjelma (ylempi AMK)
Tavoitteet
Opiskelija
- soveltaa viestinnän lähestymistapoja, teorioita ja kanavia terveyden edistämisessä
- omaa viestinnällisiä valmiuksia terveyden edistämisen näyttöön perustuvaan argumentointiin ja puolesta puhumiseen
- osaa viestiä soveltuvilla menetelmillä moninaisille väestö- ja kulttuuriryhmille eri toimintaympäristöissä
Sisältö
Vaikuttavat viestinnän menetelmät.
Informaatioteknologia, sosiaalinen media, joukkoviestintä ja terveyden edistämisen kampanjat.
Terveyden edistämisen puolesta puhumisen ja vaikuttamisen menetelmät (Advocacy).
Sosiaalinen markkinointi.
Aika ja paikka
Perodit 1 ja 2
Oppimateriaalit
Kirjallisuus tarkentuu opintojakson alkaessa:
1. Fertman, Carl I., et al. Health Promotion Programs : From Theory to Practice, John Wiley & Sons, Incorporated, 2016. ProQuest Ebook Central.
https://ebookcentral.proquest.com/lib/metropolia-ebooks/detail.action?docID=4718311
2. Don Nutbeam, Elizabeth Harris, Marilyn Wise. Theory in a Nutshell
3. Luento-ja opiskelumateriaali moodlessa
4. Griffin, Em (2011). A First Look at Communication Theory.
Eight Edition. New York: McGraw Hill College Div.,
Chapt. 2, 5 & 6.
Opetusmenetelmät
Luennot, tehtävät, esitykset
Moodletyöskentely
Itsenäinen ja ryhmätyöskentely
Ryhmäkeskustelu ja reflektio
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tarkentuu opintojakson alkaessa
Oppimistehtävä (-t) /Projektitehtävä
Uusintakoepäivät tarkentuvat opintojakson alkaessa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
2 op luennot
3 op itsenäinen- ja moodletyöskentely itsenäisesti ja ryhmässä
Kontaktipäivinä läsnäolovelvoite
Sisällön jaksotus
Sisältö ja jaksotus tarkentuvat myöhemmin
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Läpäisytaso: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tarkentuu opintojakson alkaessa
Osallistuminen opetukseen, yksilö- /ryhmätehtävien suoritusppimistehtävien tekeminen
Projektityö tai tentti