Siirry suoraan sisältöön

Moninaisuuden johtaminen vanhustyössä (5 op)

Toteutuksen tunnus: S000CY21-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

30.11.2020 - 13.12.2020

Ajoitus

06.01.2021 - 30.07.2021

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Vanhustyön tutkinto-ohjelma (YAMK)

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa,
- analysoida ja soveltaa johtamisen eri paradigmoja ja malleja moninaisuuden johtamisen näkökulmasta
- johtaa moninaisia työyhteisöjä huomioiden organisaation ja palvelutoiminnan erityispiirteet
- soveltaa moniasiantuntijuutta palvelujen johtamisessa

Sisältö

- johtamisen perusteet ja lähtökohdat
- johtamisen paradigmat ja mallit
- Moninaisuuden johtaminen
- Moniasiantuntijuuden johtaminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa
- tunnistaa ja kuvata erilaisten organisaatioiden ja palvelutoiminnan erityispiirteitä moninaisuuden johtamisen näkökulmasta
- määritellä ja kuvata tarkoituksenmukaisia johtamisen lähtökohtia, paradigmoja ja malleja moninaisuuden johtamisessa
- määritellä ja selittää moniasiantuntijuuden merkitystä moninaisten työyhteisöjen johtamisessa
- toimia vanhustyön johtamisen eettisten ja yhdenvertaisuuden periaatteiden mukaisesti

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa
- analysoida ja perustella erilaisten organisaatioiden ja palvelutoiminnan erityispiirteitä moninaisuuden johtamisen näkökulmasta
- valita ja soveltaa tarkoituksenmukaisia johtamisen lähtökohtia, paradigmoja ja malleja moninaisuuden johtamisessa
- analysoida ja soveltaa moniasiantuntijuutta moninaisten työyhteisöjen johtamisessa
- analysoida ja toteuttaa toiminnassaan vanhustyön johtamisen eettisiä ja yhdenvertaisuuden periaatteita

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa
- arvioida kriittisesti ja tavoitteellisesti erilaisten organisaatioiden ja palvelutoiminnan erityispiirteitä moninaisuuden johtamisen näkökulmasta
- arvioida kriittisesti ja kehittää tarkoituksenmukaisesti johtamisen lähtökohtia, paradigmoja ja malleja moninaisuuden johtamisessa
- arvioida kriittisesti ja kehittää monasiantuntijuutta moninaisten työyhteisöjen johtamisessa
- arvioida kriittisesti toiminnassaan vanhustyön johtamisen eettisiä ja yhdenvertaisuuden periaatteiden toteutumista

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa
- tunnistaa ja kuvata erilaisten organisaatioiden ja palvelutoiminnan erityispiirteitä moninaisuuden johtamisen näkökulmasta
- määritellä ja kuvata tarkoituksenmukaisia johtamisen lähtökohtia, paradigmoja ja malleja moninaisuuden johtamisessa
- määritellä ja selittää moniasiantuntijuuden merkitystä moninaisten työyhteisöjen johtamisessa
- toimia vanhustyön johtamisen eettisten ja yhdenvertaisuuden periaatteiden mukaisesti