Marketing Analytics (5 op)
Toteutuksen tunnus: LX00DM62-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
03.05.2021 - 15.08.2021
Ajoitus
30.08.2021 - 02.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
School of Business
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Economics and Business Administration
Opettaja
- Pirjo Elo
Vastuuopettaja
Anne Perkiö
Ryhmät
-
LXD19S1Liiketalouden tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää analytiikan käytön merkityksen markkinoinnissa ja osaa analysoida yrityksen toimintaa ja asiakkuuksia eri tietolähteistä koostetun informaation pohjalta.
Sisältö
-analytiikan hyödyntäminen markkinoinnissa
-sähköisen liiketoiminnan työkalujen hyödyntäminen analytiikassa
-markkinoinnin eri tietolähteet
Aika ja paikka
Lukujärjestyksen mukaan osittain verkossa, osittain Myyrmäen kampuksella
Oppimateriaalit
Opettajan oma materiaali, kirjallisuus/artikkelit ja Googlen aineistot
Pyyhtiä, Tomi ym: Digin mitalla 2.0 : verkkomarkkinoinnin ja -myynnin mittaamisen käsikirja, 2017
Sponder, Marshall & Khan, Gohar F.: Digital analytics for marketing, 2018
Opetusmenetelmät
Luennot ja työpajat
Itsenäinen opiskelu Google Analytics -sertifikaattitestiä varten
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Vierailevat luennoitsijat yrityksistä.
Kurssin aikana suoritetaan Google Analytics Individual Qualification -sertifikaatti.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Google Analytics -sertifikaattikokeen voi suorittaa milloin vain ja uusia rajattoman määrän kertoja.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Harjoitustehtävät voi tehdä omatoimisesti, mutta kolmen vierailijaluennon pohdinta vaatii läsnäoloa vierailujen aikana.
Lisätietoja opiskelijoille
Esitietovaatimuksena: Markkinointiviestintä (5 op) ja Markkinointitutkimus (5 op) tai vastaavat tiedot
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa
asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoitustehtävät 60 %
Google Analytics -sertifikaatin suoritus 40 %
Prerequisites
Liiketalouden perustutkinto Markkinointi 5 op sekä Markkinointiviestintä 5 op tai vastaavat tiedot