3D-ohjelmistot; polygonimallinnus ja animaatio (15 op)
Toteutuksen tunnus: KX00ED23-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.05.2021 - 31.08.2021
Ajoitus
15.09.2021 - 09.12.2021
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Markku Luotonen
Vastuuopettaja
Markku Luotonen
Ryhmät
-
KXE21S1XRXR Design
Tavoitteet
Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen ja renderoinnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia ja animaatioita sekä yhdistää niitä valokuviin ja videoon.
Sisältö
- 3D-grafiikan ja -animaation terminologia ja sovelluskohteet
- mallintamisen, teksturoinnin, valaisun ja renderoinnin menetelmät
- 3D-animaation peruskäsitteet, työkalut ja menetelmät
- 3D-animaation renderointi ja jälkikäsittely
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija hahmottaa 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian, sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderöinnin perusteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian, sekä mallintaa, teksturoi, valaisee ja renderöi laadukkaita kuvia ja animaatioita. Opiskelija osaa tuottaa 3D-sisältöä eri julkaisukanaviin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä soveltaa luovasti mallinnus-, teksturointi-, valaisu-, animointi- ja renderöintityökaluja. Opiskelija osaa tuottaa laadukasta 3D-sisältöä eri julkaisukanaviin.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija hahmottaa 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderoinnin perusteet.