Siirry suoraan sisältöön

3D-ohjelmistot; polygonimallinnus ja animaatio (15 op)

Toteutuksen tunnus: KX00ED23-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.05.2020 - 31.08.2020

Ajoitus

01.08.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
  • Viestinnän tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Markku Luotonen

Vastuuopettaja

Markku Luotonen

Ryhmät

  • KXE20S1XR
    XR Design

Tavoitteet

Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen ja renderoinnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia ja animaatioita sekä yhdistää niitä valokuviin ja videoon.

Sisältö

- 3D-grafiikan ja -animaation terminologia ja sovelluskohteet
- mallintamisen, teksturoinnin, valaisun ja renderoinnin menetelmät
- 3D-animaation peruskäsitteet, työkalut ja menetelmät
- 3D-animaation renderointi ja jälkikäsittely

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hahmottaa 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian, sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderöinnin perusteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hallitsee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian, sekä mallintaa, teksturoi, valaisee ja renderöi laadukkaita kuvia ja animaatioita. Opiskelija osaa tuottaa 3D-sisältöä eri julkaisukanaviin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä soveltaa luovasti mallinnus-, teksturointi-, valaisu-, animointi- ja renderöintityökaluja. Opiskelija osaa tuottaa laadukasta 3D-sisältöä eri julkaisukanaviin.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija hahmottaa 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderoinnin perusteet.