Tapahtumamarkkinointi ja yritysyhteistyö (5 op)
Toteutuksen tunnus: KX00CZ86-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 22.12.2019
Ajoitus
16.03.2020 - 24.05.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kulttuuripalvelut ja musiikki
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
35 - 50
Koulutus
- Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tytti Huhtaniska
- Kulttuurituotanto Kulttuuripalvelut
Vastuuopettaja
Leena Björkqvist
Ryhmät
-
KXB18S1Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma
Tavoitteet
Opiskelija perehtyy yritysyhteistyöhön, sponsorointiin, promootioon ja tapahtumamarkkinointiin osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tehdä mediasuunnitelman ja rakentaa tapahtumaperusteisen markkinointikampanjan. Opiskelija hallitsee markkinointikampanjan johtamisen perusteita luomalla projektille kumppani-, kontakti-, aika- ja henkilöstöresurssit kattavan toimintasuunnitelman.
Sisältö
- Mediasuunnitelma
- Markkinointikampanjan suunnittelu ja toteutus
- Markkinointitekniikat
- Sponsorointi
- Promotointi
- Tapahtumamarkkinointi
Oppimateriaalit
Isohookana: Yrityksen markkinointiviestintä. WSOY 2007
Alaja, Forssel: Tarinapeliä. Mainostajien liitto 2004
Opetusmenetelmät
Luennot
Oppimistehtävät
Tentti
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
2 op markkinointi
3 op tapahtumamarkkinointi, sponsorointi, promotointi
1 op tentti
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää, mikä mediasuunnitelma on. Opiskelija osaa hahmottaa tapahtumatuotannon osana markkinointia ja mainontaa sekä suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia. Opiskelija ymmärtää sponsoroinnin ja yritysyhteistyön perusmekanismeja.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia ja laatia realistisen mediakampanjan toimintasuunnitelman. Opiskelija osaa kulttuurialan ammattilaisena osallistua yritys- ja sponsorointiyhteistyöhön.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa tehdä toimivan mediakampanjan sekä osoittaa hallitsevansa markkinointikampanjan johtamisen perusteita toimintasuunnitelmaa laatiessaan. Opiskelija osaa suunnitella asiakkaan brändiä tukevaa tapahtumaistettua markkinointia sekä tulosten mittaamisen keinoja. Opiskelija osaa rakentaa yritysyhteistyötä ja analysoida yhteistyötä eri osapuolien näkökulmista. Opiskelija ymmärtää sitouttamisen tarjoamat liiketoiminnalliset hyödyt ja kykenee innovatiivisesti kehittämään eri sidosryhmien sitoutumista edesauttavia mekanismeja.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija ymmärtää, mikä mediasuunnitelma on. Opiskelija osaa hahmottaa tapahtumatuotannon osana markkinointia ja mainontaa sekä suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia. Opiskelija ymmärtää sponsoroinnin ja yritysyhteistyön perusmekanismeja.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät
Ryhmätentti
Tuntiaktiivisuus