Skip to main content

Trends and Brand Strategies (5 op)

Toteutuksen tunnus: KQ00BT61-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.11.2021 - 31.01.2022

Ajoitus

07.04.2022 - 03.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

School of Media, Design and Conservation

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Design

Opettaja

  • Juha Ainoa

Vastuuopettaja

Merja Kosonen

Ryhmät

  • KXE19S1TM
    Teollinen muotoilu

Tavoitteet

Opintojakson aikana opiskelija tutustuu trendien muodostumiseen ja trendityöskentelyyn sekä tuotebrändien rakentamiseen. Opiskelija tunnistaa miten trendit vaikuttavat tuotteisiin. Hän osaa perustella miten tuotteiden brändistrategiat muodostuvat ja miten niitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.

Sisältö

- Mikä brändi on ja mitä voidaan brändata
- käsitteet: Brändistrategia, brändipositio ja brändi-identiteetti
- Tuotteen indentiteetti ja imago
- Muotoilu ja tuotesisältö
- Trendien muodostuminen ja megatrendit
- Mielikuvan muodostuminen

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa kuvata trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa kuvata hyvin trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida hyvin tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata hyvin brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa kuvata erinomaisesti trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida erinomaisesti tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata erinomaisesti brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa kuvata trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.