Trendit ja brändistrategiat (5 op)
Toteutuksen tunnus: KQ00BT61-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.11.2020 - 31.01.2021
Ajoitus
01.02.2021 - 31.05.2021
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Juha Ainoa
Vastuuopettaja
Merja Kosonen
Ryhmät
-
KXE18S1TMTeollinen muotoilu
Tavoitteet
Opintojakson aikana opiskelija tutustuu trendien muodostumiseen ja trendityöskentelyyn sekä tuotebrändien rakentamiseen. Opiskelija tunnistaa miten trendit vaikuttavat tuotteisiin. Hän osaa perustella miten tuotteiden brändistrategiat muodostuvat ja miten niitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Sisältö
- Mikä brändi on ja mitä voidaan brändata
- käsitteet: Brändistrategia, brändipositio ja brändi-identiteetti
- Tuotteen indentiteetti ja imago
- Muotoilu ja tuotesisältö
- Trendien muodostuminen ja megatrendit
- Mielikuvan muodostuminen
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kuvata trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa kuvata hyvin trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida hyvin tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata hyvin brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kuvata erinomaisesti trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida erinomaisesti tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata erinomaisesti brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa kuvata trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.