Palvelumuotoilu (10 op)
Toteutuksen tunnus: KM00DB25-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.04.2019 - 01.09.2019
Ajoitus
26.08.2019 - 31.12.2019
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Viestinnän tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Juhana Kokkonen
Vastuuopettaja
Juhana Kokkonen
Ryhmät
-
KXD17S1DVDigitaalinen viestintä, S17
Tavoitteet
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun osa-alueet ja hallitsee asiakaskeskeisen lähestymistavan palveluiden kehittämisessä. Opiskelija tuntee palvelumuotoilun suunnitteluprosessin vaiheet ja osaa valita eri vaiheisiin sopivat menetelmät. Opiskelija ymmärtää palvelukokemuksen merkityksen osana liiketoimintaa.
Sisältö
- palvelumuotoilun prosessit
- palvelumuotoilumenetelmät
- palvelujen prototypointi
- asiakaskokemus
Aika ja paikka
Tukesim-luokka ti-pe 3.9.-13.12.
Oppimateriaalit
Valitaan opiskelijoiden kanssa yhdessä
Opetusmenetelmät
Projektityöskentely ja opiskelu
Itsenäinen tiedonhaku ja opiskelu oman osaamisen syventämiseksi
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osallistuminen opetukseen heikkoa. Tehtävien tekemisessä puutteita. Puutteita tehtävissä. Opiskelija saavuttaa osittain opintojakson tavoitteet toteutuksessa määritellyllä tavalla.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Oma-aloitteista opiskelua. Opiskelija saavuttaa opintojakson tavoitteet toteutuksessa määritellyllä tavalla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua ja reflektoida sitä. Uuden tiedon tuottaminen opetukseen. Kyky pohtia prosesseja palvelumuotoilun näkökulmasta.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Osallistuminen opetukseen heikkoa. Tehtävien tekemisessä puutteita. Puutteita tehtävissä. Opiskelija saavuttaa osittain opintojakson tavoitteet toteutuksessa määritellyllä tavalla
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jatkuva arviointi, tehtävien arviointi, vertaisopetuksen arviointi
1–2 Tee sovitut työt ja oppimistehtävät, ei ohjausta
3–4 Tee sovitut työt, auta muita, jousta omista rooleistasi, ole paikalla, hanki itsenäisesti tietoa, jaa osaamisesi muille, pyri laatuun
5 Edellisten lisäksi: ota suuri vastuu projekteista ja kaikkien kehittymisestä, tee huippujälkeä