Communities and Communication Design (10 op)
Toteutuksen tunnus: KM00DB16-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.11.2019 - 06.01.2020
Ajoitus
14.01.2020 - 11.03.2020
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
School of Media, Design and Conservation
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Media Communication
Opettaja
- Markus Norrena
- Mari Silver
Vastuuopettaja
Markus Norrena
Ryhmät
-
KXD19S1DVDigitaalinen viestintä, S19
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää yhteisöjen tarpeita ja osaa suunnitella tarvelähtöisesti. Opiskelija hallitsee ohjelmoinnin perusteet ja tietokantojen alkeet. Opiskelija perehtyy design-teorioihin. Opiskelija hahmottaa yhteisöllisten palvelujen ja niiden toimintatapojen mahdollisuudet digitaalisessa viestinnässä.
Sisältö
- terminologia
- ohjelmoinnin perusteet
- dynaamiset verkkoteknologiat ja tietokannat
- sosiaalisen median perusteet
- design-teoriat ja ongelmanratkaisu
- yhteisöllisten palvelujen mahdollisuudet
Aika ja paikka
Ensimmäinen periodi.
Lähiopetuspäivät tiistai-torstai kello 9:15-16:00
Oppimateriaalit
Designing for the social web / Joshua Porter
Opetusmenetelmät
Luennot
Pienryhmätyöskentely
Itsenäinen työskentely
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osallistuminen opetukseen heikkoa. Puutteita tehtävissä. Opiskelija saavuttaa osittain opintojakson tavoitteet toteutuksessa määritellyllä tavalla.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Oma-aloitteista opiskelua. Tehtävien suorittaminen tavoitteiden mukaista. Opiskelija saavuttaa opintojakson tavoitteet toteutuksessa määritellyllä tavalla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua ja reflektoida sitä. Tehtävien tekeminen erinomaista ja laadukasta. Uuden tiedon tuottaminen opetukseen.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Osallistuminen opetukseen heikkoa. Puutteita tehtävissä. Opiskelija saavuttaa osittain opintojakson tavoitteet toteutuksessa määritellyllä tavalla.