Kemia 1 jatko (5 op)
Toteutuksen tunnus: KI00BJ16-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.11.2019 - 31.12.2019
Ajoitus
06.01.2020 - 20.03.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
1 - 20
Koulutus
- Konservoinnin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Kirsi Perkiömäki
Vastuuopettaja
Kirsi Perkiömäki
Ryhmät
-
KXA19S1Konservoinnin tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opiskelija oppii työskentelemään laboratoriossa turvallisesti, sekä huomioimaan työssään tarvittavan henkilökohtaisen suojauksen ja kemikaalien aiheuttamat riskit ja jätteenkäsittelyn. Orgaanisen kemian opinnot antavat valmiudet arvioida liuottimien vaikutuksia kohteille sekä valitsemaan niitä.
Sisältö
Orgaanisen kemian perusteet, rakenteet ja funktionaaliset ryhmät. Liuottimien ominaisuudet ja liuotusvaikutus. Tarkka ja turvallinen työskentely laboratoriossa, käyttöturvallisuustiedotteet, jätteiden käsittely.
Aika ja paikka
Hämeentie 135 D
Oppimateriaalit
Lehtorin antama kirjallisuuslista ja luentomateriaalit. Oheislukemistona esimerkiksi Pirjo Napari, Orgaaninen kemia
Opetusmenetelmät
Esittävä luento, lähiopetus, ohjatut harjoitukset, laboratoriotyöt, itsenäinen työ kirjallisuuden parissa.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentti pidetään opintojakson lopussa. Tentin uusiminen on mahdollista kahden seuraavan uusintatenttikerran aikana.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan viikkotyömäärä 1,5 opintopistettä kohti on 40 tuntia, josta noin 23 tuntia on kontaktiopetusta lehtorin kanssa. Loput tunneista osoitetaan joko työskentelyyn kirjallisuuden kanssa tai itsenäiseen käytännön työhön. 1 opintopiste (op) vastaa työmäärältään 26 tuntia (h).
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson aikana opiskelijan on käytännön harjoitustöiden ohella perehdyttävä annettuun kirjallisuuteen.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita.
Työskentely ei ole ollut itsenäistä ja on ollut hyvin paljon tarvetta lisäohjaukselle. Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelijalla ei juuri ole poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on hyvä.
Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat.
Työskentely on ollut riittävän itsenäistä mutta myös ohjaukselle on ollut tarvetta. Opiskelija hallitsee tehtävän kokonaisuuden.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opintojaksolle asetetut tavoitteet on saavutettu kiitettävällä tavalla. Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti sekä toiminut erittäin hyvin ryhmän osana.
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Työskentely on ollut riittävän itsenäistä. Opiskelija hallitsee kokonaisuuden sekä teoreettisesti että käytännössä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opintojaksolle asetetut tavoitteet on saavutettu . Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti sekä toiminut hyvin ryhmän osana.
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Opiskelija osaa selittää ja perustella harjoitustöissä saavutetut onnistumiset ja epäonnistumiset.