Siirry suoraan sisältöön

Palvelumuotoilu viestinnässä (5 op)

Toteutuksen tunnus: KD00EN68-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.07.2021 - 01.10.2021

Ajoitus

01.10.2021 - 31.12.2021

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 23

Koulutus

  • Digitaalisen datan hyödyntäminen viestinnässä, mediassa ja journalismissa erikoistumiskoulutus

Opettaja

  • Tero Marin
  • Saija Heinonen

Vastuuopettaja

Tero Marin

Ryhmät

  • KU2A21K
    Digitaalisen datan hyödyntäminen viestinnässä, mediassa ja journalismissa erikoistumiskoulutus

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa määritellä palvelumuotoilun perusteet
- osaa käyttää keskeisiä palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita
- osaa hyödyntää työssään palvelumuotoilun osa-alueita ja suunnitteluprosessin eri vaiheita
- osaa käyttää prototyyppejä osana suunnittelutyötä
- tunnistaa tutkimuksellisen työtavan merkityksen palvelumuotoilussa

Sisältö

- palvelumuotoilu käsitteenä
- palvelumuotoilun tyypilliset työkalut ja menetelmät
- palvelumuotoiluprosessi
- prototyyppien hyödyntäminen palvelumuotoilussa

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Pääosin hyvä suoritus. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen keskeisimmillä osa-alueilla ovat sangen hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen, selvästi tavanomaisesta erottuva suoritus. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat erittäin korkealla tasolla.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.