Siirry suoraan sisältöön

Ohjelmoinnin perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: KD00DM96-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.05.2020 - 31.08.2020

Ajoitus

01.08.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
  • Viestinnän tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • kulu virtuaali::muotoilu

Vastuuopettaja

Ale Torkkel

Ryhmät

  • KXE18S1XR
    XR Design
  • KXD18S1XR
    XR Design, S18

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa ohjelmoinnin merkityksen tietoyhteiskunnan palveluiden, tuotteiden ja sisältöjen tuotannossa. Tuntee yleisimmät ohjelmointikielet ja niiden käyttötarkoitukset. Opiskelija osaa tuottaa ja muokata XR-sovelluksissa tarvittavaa peruskoodia ja ymmärtää koodin merkityksen sovelluksen toiminnassa. Opiskelija tuntee ohjelmointiosaamisen hankinnan käytännöt.

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään ohjelmoinnin merkitykseen ja opitaan tuottamaan XR-ympäristössä tarvittavia keskeisiä toimintoja.

- ohjelmointi osana maailmaa
- ohjelmointiosaamisen merkitys XR-ympäristöissä
- ohjelmointi 3D-mallinnusohjelmistojen työkaluna
- ohjelmointi pelimoottoreissa
- XR-toteutusten perusohjelmointi
- Modular Programming

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Tehtävien suorittaminen hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Tehtävien suorittaminen erinomaisesti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Esitietovaatimukset

Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.