Ohjelmoinnin perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: KD00DM96-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.05.2020 - 31.08.2020
Ajoitus
01.08.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
- Viestinnän tutkinto-ohjelma
Opettaja
- kulu virtuaali::muotoilu
Vastuuopettaja
Ale Torkkel
Ryhmät
-
KXE18S1XRXR Design
-
KXD18S1XRXR Design, S18
Tavoitteet
Opiskelija tunnistaa ohjelmoinnin merkityksen tietoyhteiskunnan palveluiden, tuotteiden ja sisältöjen tuotannossa. Tuntee yleisimmät ohjelmointikielet ja niiden käyttötarkoitukset. Opiskelija osaa tuottaa ja muokata XR-sovelluksissa tarvittavaa peruskoodia ja ymmärtää koodin merkityksen sovelluksen toiminnassa. Opiskelija tuntee ohjelmointiosaamisen hankinnan käytännöt.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään ohjelmoinnin merkitykseen ja opitaan tuottamaan XR-ympäristössä tarvittavia keskeisiä toimintoja.
- ohjelmointi osana maailmaa
- ohjelmointiosaamisen merkitys XR-ympäristöissä
- ohjelmointi 3D-mallinnusohjelmistojen työkaluna
- ohjelmointi pelimoottoreissa
- XR-toteutusten perusohjelmointi
- Modular Programming
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Tehtävien suorittaminen hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Tehtävien suorittaminen erinomaisesti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.
Esitietovaatimukset
Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.