Ammatti-identiteetti ja portfoliotyö 2 (5 op)
Toteutuksen tunnus: 1000DB03-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
30.11.2020 - 13.12.2020
Ajoitus
01.01.2021 - 14.03.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kulttuuripalvelut ja musiikki
Toimipiste
Hämeentie 153
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 45
Koulutus
- Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Leena Björkqvist
Vastuuopettaja
Leena Björkqvist
Ryhmät
-
KXB17S1Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma
Tavoitteet
Opintojakso jatkaa ja syventää Ammatti-identiteetti ja portfoliotyö 1. opintojakson teemoja. Lisäksi opiskelija osaa käyttää tarkoituksenmukaisia tietolähteitä oman ydinosaamisen sekä erityisosaamisien syventämiseen. Opiskelija osaa myös tehdä oman osaamisensa näkyväksi omassa työympäristössään sekä kasvotusten, että digitaalisessa ympäristössä. Opiskelija osaa tuottaa laadukkaan ja tavoitteiden kannalta tarkoituksenmukaisen oppimisportfolion ja/tai ammatillisen portfolion kirjallisena ja visuaalisena tuotteena. Opiskelija ymmärtää itsearvioinnin merkityksen osana portfolioprosessia ja ammatti-identiteetin syntymistä. Opiskelija osaa hyödyntää portfoliota aktiivisesti oman ammattitaitonsa, erityisosaamisensa ja identiteettinsä kehittämisen välineenä.
Sisältö
- Tuottajan tietolähteet
- Osaamisen analysointi yksilö- ja tuotantoryhmätasolla
- Sähköisen portfolion työkalut
- Oman osaamisen reflektio ja dokumentointi
- Portfolio oman osaamisen ja kehittymisen tunnistamisen välineenä
- Erityyppiset portfoliot (oppimisportfolio/ammatillinen portfolio)
- Portfolion jäsentäminen ja kokoaminen
Aika ja paikka
14.1.- 11.3.2021
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitustehtävät ja portfolio
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kontaktiopetus 27 h
Tehtävien tekeminen ja vertaisarviointi 13 h
Portfolion tekeminen ja esittely 95 h
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija hahmottaa itsensä kulttuurituotannon ammattikentälle siirtyvänä toimijana ja kykenee dokumentoimaan kehitystään suullisesti, kirjallisesti ja visuaalisesti. Opiskelija kykenee kuvailemaan vahvuuksiaan ja heikkouksiaan pinnallisesti. Opiskelija hallitsee portfoliotyöskentelyn periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa paikantaa oman osaamisensa ja roolinsa kulttuurituotannon ammattikentän toimijana. Hän osaa eritellä omaa osaamistaan ja kuvailemaan osaamistaan monipuolisesti hyödyntäen kirjallista, visuaalista ja suullista viestintää. Opiskelija kykenee arvioimaan portfolion tekoprosessia sekä portfoliotaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tunnistaa monitasoisesti oman osaamisensa ja roolinsa kulttuurituotannon ammattikentän toimijana. Hän osaa analysoida omaa osaamistaan ja suhteuttaa sitä kentän tarpeeseen. Opiskelija kykenee kuvailemaan osaamistaan monipuolisesti hyödyntäen kirjallista, visuaalista ja suullista viestintää. Opiskelija kykenee syvään reflektioon ja ajattelutyönsä raportointiin portfolioprosessin osana.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija hahmottaa itsensä kulttuurituotannon ammattikentälle siirtyvänä toimijana ja kykenee dokumentoimaan kehitystään suullisesti, kirjallisesti ja visuaalisesti. Opiskelija kykenee kuvailemaan vahvuuksiaan ja heikkouksiaan pinnallisesti. Opiskelija hallitsee portfoliotyöskentelyn periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioidaan ryhmätyöt ja niihin liittyvät tehtävät hyväksytty - hylätty
Arvioidaan portfolion laatu ja kokonaisuus arvosanalla 1-5.