Innostaminen yhteisössä (5 cr)
Code: SX00BZ85-3007
General information
Enrollment
02.05.2019 - 15.05.2019
Timing
21.10.2019 - 31.12.2019
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
(2016-2018) Sosiaalinen hyvinvointi
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Sosiaalialan tutkinto-ohjelma
Teachers
- Tiina Lehto-Lundén
- Jasmi Lassila
- Jouni Piekkari
Groups
-
SXH17S1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma
-
SXH17K1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma
Objective
Students will understand the significance of self-motivated activity and be able to encourage and support the client. They will know how to design and implement a project that follows sociocultural animation principles and analyse the achieved changes. Students will apply the elements of animation to work activities and support client subjectivity. They will know how to use participatory pedagogy in their counselling.
Content
Project planning and implementation according to the principles of sociocultural activity. Goal-oriented inclusion and inclusive methods selected according to the specific nature of a group. Encountering and assisting encounters. Building pedagogical relationships.
Location and time
Katso lukujärjestys.
Materials
Lisätietoja tulossa.
Teaching methods
Jakson päätyttyä opiskelija kykenee suunnittelemaan toteuttamaan itsenäisen Sosiokulttuurisen innostamisen projektin.
Ymmärtää sosiokulttuurisen innostamisen filosofiaa ja osaa soveltaa sen periaatteita käytäntöön.
Jaksolla toteutetaan pienryhmissä projektit, joissa kohtautetaan eri ryhmiä ja tehdään yhteistyötä Helsingin kaupungin ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa.
Lisätietoja opintojaksosta tulossa myöhemmin.
Employer connections
Kurssilla toteutetaan sosiokulttuurisen innostamisen projektityö ryhmittäin yhdessä työelämäkumppaneiden kanssa. Lisätietoja tulossa myöhemmin.
Student workload
5 op = 135 tuntia
Further information
- In case student has prior learning concerning the course RPL application must be done before enrolling the course. If you have any further questions concerning RPL please contact the AHOT teacher of the course.
- In case student has a decision on special support arrangements affecting the course student needs to contact the teacher in charge right after enrollment period.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment:
Assessment criteria see the attachment.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Assessment criteria, approved/failed
Assessment:
Assessment criteria see the attachment.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Assessment methods and criteria
Hyväksytty/Hylätty