Erityiskasvatus elämän eri vaiheissa (5 cr)
Code: SX00BZ76-3009
General information
Enrollment
04.05.2020 - 17.05.2020
Timing
01.06.2020 - 15.12.2020
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Hyvinvointi
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Sosiaalialan tutkinto-ohjelma
Teachers
- Ulla Saukkonen
Groups
-
SXH18S1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
-
SXG18S1Degree Programme in Social Services päivä
-
SXH18K1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma
-
SXH18K2Sosiaalialan tutkinto-ohjelma
Objective
Students will become familiar with the basic concepts, value premises and objectives of special education. They will be aware of the special challenges of development and learning, and the support needs in different phases of life. Students will be capable of supporting the life management, functional capacity and daily life of their clients and their families.
Content
Guiding principles of special education and its organisation. Special challenges in development and learning dur-ing different phases of life. Support for learning and school attendance. Special early childhood education, special education, student welfare, vocational special education, and preparatory and rehabilitative education. Other services and forms of support in special education. Special education legislation.
Location and time
Tuition in finnish
Materials
Tuition in finnish
Teaching methods
Tuition in finnish
Further information
KESÄTOTEUTUS
Opintojakson voi halutessaan suorittaa kesän aikana. Opintojakson moodle-työtila avataan kesäkuun alussa ja tehtävät tulee suorittaa elokuu loppuun mennessä. Opintojakson suorituspäiväksi merkitään päivä, jolloin viimeinen tehtävä on palautettu.
SYKSYN TOTEUTUS
Opintojakson moodle-työtila avataan syyskuun alussa ja opintojakson tehtävät tulee suorittaa marraskuun loppuun mennessä.
Tarkemmat OHJEET MOODLE TYÖTILAAN KIRJAUTUMISEEN saatte sähköpostilla opintojaksolle ilmoittautumisajan jälkeen toukokuun loppuun mennessä.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Assessment criteria, approved/failed
Assessment:
Assessment criteria see the attachment.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Assessment methods and criteria
tentti ja oppimistehtävät