Kehittämis- ja tutkimustoiminnan perusteet (TKI-opinnot verkko-opetuksena) (5 cr)
Code: SX00BU37-3055
General information
Enrollment
04.05.2020 - 17.05.2020
Timing
17.08.2020 - 31.12.2020
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Hyvinvointi
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
- Toimintaterapian tutkinto-ohjelma
- Vanhustyön tutkinto-ohjelma
- Jalkaterapian tutkinto-ohjelma
Teachers
- Ulla Härkönen
- Anu Valtonen
- Kaarina Pirilä
- Jaana Seitovirta
Teacher in charge
Kaarina Pirilä
Groups
-
SXC20K2Vanhustyön tutkinto-ohjelma, monimuoto
-
SXD20S1Jalkaterapian tutkinto-ohjelma päivä
-
SXI19K2Toimintaterapian tutkinto-ohjelma, monimuoto
Objective
Students will be able to identify and evaluate important development needs of working life and the clients who use their services. They will have a command of the premises and concepts of R&D and service design, and be able to apply them in the service and product development processes of their fields of study. Students will know how to search for, critically evaluate and justify the appropriate research data and professional codes of conduct for their areas of study. They will be able to think critically, know the basics of concept and theory formulation, and understand the significance of the theory of knowledge to development work. Students will base their activity on good ethical standards in R&D.
Content
•Approaches, nature and process of R&D and service design
•Searching for information (databases)
•Critical thinking and reasoning
•Principles of concept and theory formulation
•Theory of knowledge
•Evaluation of professional practices and existing R&D activities in one’s own field
•R&D planning
•R&D ethics
Location and time
Oppimisalustana Moodle, joka aukeaa 1.9.2020 ja sulkeutuu 10.12.2020.
Menetelmäpajat erillisen aikataulun mukaisesti, aikataulu on Moodlessa. Menetelmäpajoja toteutetaan useita kertoja lukukauden aikana.
Materials
Osoitetaan Moodle-alustalla. Sisältää myös nauhoitettuja verkkoluentoja.
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Teaching methods
Verkkokurssi, jonka teoriaosuus suoritetaan kokonaan Moodle-alustalla. Alusta auki 1.9.2020-10.12.2020
Tähän opintojaksoon tarjotaan myös menetelmäpajoja. Menetelmäpajoihin osallistuminen on vapaaehtoista.
Menetelmäpajoja on tarjolla kolme erilaista: kvantitatiivinen, kvalitatiivinen ja kehittämistyön paja.
Yhden menetelmäpajan pituus on 1 x 3h.
Jokaista menetelmäpajaa toteutetaan useita kertoja lukukauden aikana, myös kesäkuussa. Opiskelija valitsee omaan aikatauluun parhaiten sopivat.
Vastuuopettaja Kaarina Pirilä.
Exam schedules
Verkkotentti Moodlessa.
Saa uusia 2 x kolmen päivän välein. Hyväksytty suoritus 50% oikein (hyväksytty/hylätty arviointi). Myös uusinnat tehtävä ennen 10.12., jolloin Moodle sulkeutuu.
Student workload
Opiskelijan resurssi 5 x 27h
Content scheduling
Verkkokurssi auki Moodlessa 1.9.2020-10.12.2020.
Opintojaksossa suoritetaan etiikan yksilötehtävä (arvioidaan hyväksytty/hylätty), sekä pienryhmätehtävä (4-5 hlöä, arvioidaan asteikolla 0-5). Opintojakson arvosana muodostuu pienryhmätehtävän arvosanasta.
Menetelmäpajat erillisen aikataulun mukaisesti. Menetelmäpajoja järjestetään useita kertoja lukukauden aikana, myös kesäkuussa.
Further information
Mukava verkkokurssi, tervetuloa opiskelemaan!
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Student is able to:
- Display learning in core content
- Use individual professional concepts correctly
- Find information for a specific situation
- Distinguish between non-theoretical and theoretical information
- Act in individual professional situations as instructed
- Display learning in his professional field
- Show that he has achieved the targets for core competence
- Follow safety instructions
- Display learning in the ethical principles of his professional field
- Operate as a member of a student group
Assessment criteria, good (3)
Student is able to:
- Display an understanding of concepts and professional knowledge in the field
- Assess and limit the amount of information needed
- Operate well in typical professional duties and contexts
- Operate in a multicultural environment
- Operate safely
- Act according to professional ethics
- Operate in a student group
Assessment criteria, excellent (5)
Student is able to:
- Use concepts and knowledge in his field systematically
- Assess and use various information sources
- Apply professional information in professional assignments
- Work in various duties in a variety of operating environments
- Act independently and responsibly in professional contexts
- To take safety issues into consideration in his action
- Argue his choices on the basis of professional ethics
- Organise the activities of a group of students
Assessment criteria, approved/failed
Student is able to:
- Display learning in core content
- Use individual professional concepts correctly
- Find information for a specific situation
- Distinguish between non-theoretical and theoretical information
- Act in individual professional situations as instructed
- Display learning in his professional field
- Show that he has achieved the targets for core competence
- Follow safety instructions
- Display learning in the ethical principles of his professional field
- Operate as a member of a student group
Assessment methods and criteria
Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista, materiaaleihin tutustumista, tehtävien tekemisen ja verkkotentin hyväksyttyä suoritusta aikarajan puitteissa.
Yksilötehtävä arvioidaan hyväksytty/hylätty asteikolla, pienryhmässä tehtävä oppimistehtävä arvioidaan arvosanalla 0-5. Kaikki suoritukset palautettava viimeistään 10.12., jolloin Moodle sulkeutuu.
Further information
Students and their teachers/tutors will go through other recommended courses in their individual study plan (ISP) discussions.