Leadership and Development of the Work Community (5 cr)
Code: SX00BO76-3017
General information
Enrollment
02.05.2019 - 15.05.2019
Timing
01.08.2019 - 31.12.2019
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
(2016-2018) Social Well-being
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 24
Degree programmes
- Social Services
Teachers
- Minna Lanne-Eriksson
Groups
-
SXH17K1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma
Objective
Students will understand the impact of societal changes on the leading of social services. They will be able to participate in the strategy process both as a workers and supervisors. They will be prepared to manage staff competence and the work community. Students will be able to participate in development work and know how to inspire cooperation between the work community and customers. They will know how to work in ways that promote wellbeing.
Content
Changing work environments and multi-disciplinary networks. Strategic thinking and leadership. Management of staff competence and change. Participation of work community and service users in the development of the work-place. Management of wellbeing at work.
Location and time
This study unit is for SXH16S1 students in Finnish. Working in Moodle.
Learning assignment have to return 30.10.
Contact teaching:
5.11. klo 8.30 - 11.45
12.11. klo 12.45-16.00
19.11. klo 12.45 - 16.00
25.11. klo 12.45 - 16.00
3.12. klo 12.45-16.00
10.12. klo 08.30 - 11.45
16.12. klo 12.45 - 16.00
Materials
Material will be in Moodle
Teaching methods
Interactive lecture, Study conversation, Web discussion
Exam schedules
N/A
International connections
N/A
Completion alternatives
SX00BO76-3018 Net learning
SX00BO76-3019 Exam
SX00BO76-3020 /Monimuoto-opiskelijat SXH17K2 /Lauri Narinen
Student workload
5 credits (135hrs)
Further information
This study unit is for SXH17K1 students in Finnish.
Tuition in Finnish
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Assessment criteria, approved/failed
Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Assessment methods and criteria
Learning assignments 100%
Assessment criteria, fail (0)
Kirjallisten tehtävien arvointikohteet:
1. Rakenteen jäsentely ja selkeys
2. Teoreettiset perustelut ja käsitteiden määrittely; oikeellisuus, perehtyneisyys, syvällisyys
3. Omat johtopäätökset ja pohdinta
4. Kieli ja tekstin ymmärrettävyys
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Tyydyttävä (1-2) osaaminen
Opiskelija kuvailee ohuesti tai vain muutamia/osia valitun teeman/ilmiön piirteitä. Teoreettiset perustelut ovat puutteellisia ja/tai lähdemateriaali ei ole luotettavaa tai se on puutteellista. Työssä kuvailluissa tiedoissa saattaa olla virheitä tai väärinkäsityksiä. Työn jäsentely ja havainnollistaminen ovat jääneet puolitiehen. Kirjallisten ohjeiden noudattaminen heikkoa.
Assessment criteria, good (3-4)
Hyvä (3-4) osaaminen
Opiskelija osaa perustella valitusta teemasta/ilmiöstä esille nostamiaan keskeisiä piirteitä ja näkökulmia. Lähteet ovat asianmukaiset. Työ muodostaa selkeän kokonaisuuden, painopisteissä saattaa olla vähäistä epätasapainoa. Taustaa tai havainnollistavia esimerkkejä osataan kytkeä valittuun teemaan/ilmiöön. Kirjallisten ohjeiden noudattaminen hyvää.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä (5) osaaminen
Opiskelija osaa perustella ja analysoida valittua teemaa/ilmiötä monipuolisesti niin taustan kuin käytännön esimerkkienkin suhteen. Siitä ilmenee monipuolinen luotettavien lähteiden käyttö. Esitetyt tiedot ovat ajantasaisia ja virheettömiä. Työssä on pohtivaa, analyyttistä ja kriittistä otetta. Esitystapa on jäsennelty rikkaasti ja on mielenkiintoinen. Työ muodostaa erittäin selkeän kokonaisuuden. Työhön sisältyy teemasta/ilmiöstä käytävää ajankohtaista keskustelua useista eri näkökulmista. Kirjallisten ohjeiden noudattaminen moitteetonta.
Prerequisites
Prerequisites: Second Internship