Social Participation and Exclusion (5 cr)
Code: SX00BO15-3026
General information
Enrollment
02.12.2019 - 15.12.2019
Timing
24.02.2020 - 13.03.2020
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Social Services
Teachers
- Minna Lanne-Eriksson
- Päivi Eskelinen-Roos
Groups
-
SXH19S1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Students will identify the factors related to wellbeing. They will understand disadvantage as a social, communal and individual phenomenon. Students will be able to define the social structures and processes that contribute to exclusion. They will understand the importance of participation and community for an individual’s wellbeing.
Content
Components of welfare. Social integration, poverty, exclusion and marginalisation. Social risks and problems in life’s different phases. Socio-pedagogical means for supporting participation.
Location and time
Tuition in Finnish
Materials
Tuition in Finnish
Teaching methods
Interactive lecture, Studio visit,Participatory methods, Participatory methods, Visitors
Employer connections
Field work
Student workload
5 credits = 135 h
Further information
Tuition in Finnish
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Assessment criteria, approved/failed
Assessment:
Assessment criteria see the attachment.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Assessment methods and criteria
Tuition in Finnish
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Kirjallinen oppimispäiväkirja: Laajan kirjallisen työn ohjeiden mukainen
Tyydyttävä (1-2)
- työssä on käsitelty joitakin tehtävässä olevia teemoja ja sisältöjä
- työssä reflektion ja teoreettisen aineksien osuus on ohut tai/ja ne ovat epätasapainossa
- työ on koottu osista
- Kirjallisten ohjeiden noudattaminen heikkoa (esim. rakenne, lähdeviitevirheitä)
Assessment criteria, good (3-4)
Hyvä (3-4)
- työssä on käsitelty osittain tehtävässä olevia teemoja ja sisältöjä
- työssä reflektion tai teorian osuus painottuu
- työssä on joitain irrallisia osia/ punainen lanka saattaa katketa
- Kirjallisten ohjeiden noudattaminen melko virheetöntä (esim. rakenne, pieniä lähdeviitevirheitä)
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä: (5)
- työssä on käsitelty useita keskeisiä tehtävässä olevia teemoja ja sisältöjä
- työssä reflektio ja teoreettisuus käyvät tyylikästä vuoropuhelua
- työ muodostaa eheä kokonaisuuden /punainen lanka
- Kirjallisten ohjeiden noudattaminen kiitettävää (esim. rakenne ja rajaaminen, lähdeviitteet)