Siirry suoraan sisältöön

Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät (kesä, verkkototeutus) (5 cr)

Code: SX00BN74-3133

General information


Enrollment

15.03.2021 - 31.03.2021

Timing

24.05.2021 - 31.07.2021

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Terveys

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 300

Degree programmes

  • Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma
  • Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
  • Ensihoidon tutkinto-ohjelma
  • Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma
  • Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma
  • Radiografian ja sädehoidon tutkinto-ohjelma
  • Kätilötyön tutkinto-ohjelma
  • Degree Programme in Nursing

Teachers

  • Heidi Malava
  • Anna Junnikkala
  • Iira Lankinen
  • Kaarina Pirilä
  • Päivi Leskinen
  • Heini Maisala-McDonnell

Teacher in charge

Kaarina Pirilä

Objective

Students
- are familiar with the research process and the principles of development work based on research
- are familiar with information seeking and analysis methods applicable to development work as well as other work methods
- understand the justification for methods and instruments used in development work
- evaluate critically Finnish and English research conducted by different methods
- understand the significance of concise research knowledge to the development and implementation of common practices
- adhere to the ethical principles of research and development work
- communicate in English in diverse operating and development environments.

Content

Research process and development work based on research
Information seeking and critical reading
Qualitative and quantitative information seeking and analysis methods and their application to research and development work
Practice-based approach to development work
Concise research knowledge (e.g. recommendations) and its use in evidence-based practices
Ethical principles of research and development work
Central concepts and terminology of one’s own field in English

Location and time

Tutkimus- ja kehittämistyön teoriaosuuden (3 op) oppimisalustana on Moodle, joka aukeaa 26.5. ja sulkeutuu 31.7.

Vapaaehtoiset menetelmäpajat erillisen aikataulun mukaisesti. Pajoja tarjotaan useita kertoja lukukauden aikana, myös kesäkuussa.
============================

Ammatillisen englannin osuuteen (2 op) kuuluvat pakollinen orientaatio, jonka aikana opiskelija valitsee itselleen toisen kahdesta englannin suoritustavasta. Suoritustavat selostetaan orientaatiossa.
=============================
Leskisen pakolliset tilastopajat: lisäinfoa myöhemmin.

Materials

TK-osuus, 3 op:
Osoitetaan Moodle-alustalla. Sisältää myös nauhoitettuja verkkoluentoja
===========================
Ammatillinen englanti: Moodle-alusta, josta annetaan tarkemmat tiedot orientaatiossa.
===========================

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Teaching methods

Verkkokurssi, jonka tutkimus- ja kehittämistyön teoriaosuus (3 op) suoritetaan kokonaan Moodle-alustalla. Alusta auki 26.5.-31.7. Opetus on suomeksi.

Tähän opintojaksoon kuuluu myös vapaaehtoinen osallistuminen menetelmäpajoihin.
Menetelmäpajoja on tarjolla kolme erilaista: kvantitatiivinen, kvalitatiivinen ja kehittämistyön paja.
Yhden menetelmäpajan pituus on 1 x 3h.
Jokaista menetelmäpajaa toteutetaan useita kertoja lukukauden aikana, myös kesäkuussa. Opiskelija voi valita omaan aikatauluun parhaiten sopivat. Nämä menetelmäpajat ovat siis vapaaehtoisia.

TK-osuuden vastuuopettaja Kaarina Pirilä.
========================

Ammatillisen englannin osuus (2 op) suoritetaan joko itsenäisesti tai osallistumalla AC-verkko-oppitunneille. Osallistuakseen opetukseen opiskelijalla pitää olla olemassa verkkoyhteys, kuulokemikrofoni ja tietokone, jotta hän voi osallistua opetukseen tehokkaasti. Älykännykkä ei ole suositeltava osallistumisväline.
Englannin osuudessa on pakollinen orientaatio (ks. lukujärjestys). Orientaation aikana opiskelija valitsee kahdesta vaihtoehdosta sen, miten hän suorittaa opintojakson. Myöhästyneitä ilmoittautumisia ei oteta vastaan. Aikatauluihin saattaa tulla muutoksia. Tarkista aikataulut lukujärjestyksestä.
========================
Päivi Leskisen pakollisten tilastopajojen opetuksesta lisätietoa tulee Oman kautta.

Exam schedules

TK-osuuden, 3 op, verkkotentti on Moodlessa. Saa uusia 2 x kolmen päivän välein. Hyväksytty suoritus 50% oikein (hyväksytty/hylätty arviointi). Myös uusinnat tehtävä ennen 31.7., jolloin Moodle sulkeutuu.
=====================

Ammatillinen englanti: Orientaatiossa kerrotaan ammatillisen englannin suoritustavat. Muita suoritustapoja ei ole.
=====================

Student workload

5 x 27h

Content scheduling

TK-osuus, 3 op:
Opintojakson TK-teoriaosuuden (3 op) suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista, materiaaleihin tutustumista, tehtävien tekemisen ja verkkotentin hyväksyttyä suoritusta aikarajan puitteissa.
Yksilötehtävä arvioidaan hyväksytty/hylätty asteikolla, pienryhmässä tehtävä oppimistehtävä arvioidaan arvosanalla 0-5. Kaikki suoritukset palautettava viimeistään 31.7., jolloin Moodle sulkeutuu.

Menetelmäpajat, vapaaehtoiset, erillisen aikataulun mukaisesti
==========================
Ammatillinen englanti: Kaikille pakollinen orientaatio ja valittu suoritustapa. Kaikki suoritukset pitää olla tehty 31.7. mennessä.
==========================
Leskisen tilastopajoista lisätietoa myöhemmin.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Evaluating competences evaluation criteria competent/intermediate level is used.

Assessment criteria, approved/failed

Student
- can search for knowledge resourcefully utilizing sources of the field and uses the knowledge base of the field
- is familiar with the knowledge base and core components of the profession
- has adequate professional skills to work in the profession
- can work in a client-oriented way
- solves professional tasks and problems
- works safely and in accordance with the ethical principles of the field
- displays competence benefitting groups or projects
- is able to evaluate personal strengths and weaknesses and development needs

Assessment methods and criteria

TK-osuus, 3 op:
Yksilötehtävä arvioidaan hyväksytty/hylätty asteikolla. Pienryhmässä tehtävä oppimistehtävä arvioidaan arvosanalla 0-5. Myös verkkotentti on suoritettava hyväksytysti.

=========================

Ammatillinen englanti: Osallistuminen orientaatioon ja valittu suoritustapa. Osio arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty.
==========================

Further information

A separate framework for evaluation is used. The evaluation of the study unit emphasizes knowledge base and ethical approach as well as cooperation in particular.