Siirry suoraan sisältöön

Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät (verkkototeutus) (5 cr)

Code: SX00BN74-3132

General information


Enrollment

30.11.2020 - 13.12.2020

Timing

01.01.2021 - 29.05.2021

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Terveys

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 300

Degree programmes

  • Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma
  • Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
  • Ensihoidon tutkinto-ohjelma
  • Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma
  • Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma
  • Radiografian ja sädehoidon tutkinto-ohjelma
  • Kätilötyön tutkinto-ohjelma

Teachers

  • Kristiina Heinonen
  • Heidi Malava
  • Anna Junnikkala
  • Helena Miettunen
  • Kaarina Pirilä
  • Pirjo Koski
  • Iira Lankinen
  • Päivi Leskinen

Teacher in charge

Kaarina Pirilä

Groups

  • SXO20K1A
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä A
  • SXJ20K2
    Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma, monimuoto
  • SXL20K1
    Kätilötyön tutkinto-ohjelma päivä
  • SXJ20K1
    Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma päivä
  • SXQ20K1
    Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
  • SXL19S2
    Kätilötyön tutkinto-ohjelma monimuoto
  • SXO20K2
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, monimuoto
  • SXO20K1C
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä C
  • SXO20K1B
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä B
  • SXM20K2
    Radiografian ja sädehoidon tutkinto-ohjelma, monimuoto
  • SXK19S1
    Ensihoidon tutkinto-ohjelma
  • SXP20K2
    Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma, monimuoto

Objective

Students
- are familiar with the research process and the principles of development work based on research
- are familiar with information seeking and analysis methods applicable to development work as well as other work methods
- understand the justification for methods and instruments used in development work
- evaluate critically Finnish and English research conducted by different methods
- understand the significance of concise research knowledge to the development and implementation of common practices
- adhere to the ethical principles of research and development work
- communicate in English in diverse operating and development environments.

Content

Research process and development work based on research
Information seeking and critical reading
Qualitative and quantitative information seeking and analysis methods and their application to research and development work
Practice-based approach to development work
Concise research knowledge (e.g. recommendations) and its use in evidence-based practices
Ethical principles of research and development work
Central concepts and terminology of one’s own field in English

Location and time

Tutkimus- ja kehittämistyön osuuden (3 op) oppimisalustana on Moodle, joka aukeaa 15.1.2021 ja sulkeutuu 15.5.2021.
Menetelmäpajat erillisen aikataulun mukaisesti
==============================

Ammatillisen englannin osuuteen (2 op) kuuluvat pakollinen orientaatio, jonka aikana opiskelija valitsee itselleen toisen kahdesta englannin suoritustavasta. Suoritustavat selostetaan orientaatiossa.

=============================

Materials

TK-osuus, 3 op:
Osoitetaan Moodle-alustalla. Sisältää myös nauhoitettuja verkkoluentoja.
===========================

Ammatillinen englanti, 2 op: Moodle-alusta, josta annetaan tarkemmat tiedot orientaatiossa.Orientaatiota tai verkko-oppitunteja ei nauhoiteta.
===========================

HUOM! Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus.
Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Teaching methods

Verkkokurssi, jossa tutkimus- ja kehittämistyön teoriaosuus (3 op) suoritetaan kokonaan Moodle-alustalla. Alusta auki 15.1.2021-15.5.2021

Tässä opintojaksossa tarjotaan myös erillisiä menetelmäpajoja. Niiden suorittaminen on vapaaehtoista, mutta sitä suositellaan lämpimästi.
Menetelmäpajoja on tarjolla kolme erilaista: kvantitatiivinen, kvalitatiivinen ja kehittämistyön paja.
Yhden menetelmäpajan pituus on 1 x 3h.
Jokaista menetelmäpajaa toteutetaan useita kertoja lukukauden aikana.

TK-osuuden vastuuopettaja Kaarina Pirilä.

HUOM! Päivi Leskinen tarjoaa erillisiä tilastopajoja ja hänen tilastopajat ovat pakollisia. Niistä kannattaa lukea erillinen Päivin tiedote Omasta.

========================

Ammatillisen englannin osuus (2 op) suoritetaan joko itsenäisesti erilaisten tehtävien avulla tai osallistumalla verkko-oppitunneille ja tekemällä annetut kotitehtävät ja olemalla aktiivinen verkko-oppitunneilla. Osallistuakseen opetukseen opiskelijalla pitää olla olemassa verkkoyhteys, kuulokemikrofoni ja tietokone, jotta hän voi osallistua opetukseen tehokkaasti. Älykännykkä ei ole suositeltava osallistumisväline.
Englannin osuudessa on pakollinen orientaatio (ks. toteutuksen lukujärjestys) kaikille opintojakson englannin osuuden suorittaville osallistujille. Aikatauluihin saattaa tulla muutoksia. Tarkista aikataulut toteutuksen lukujärjestyksestä.

Englannin opettaja Anna Junnikkala.

========================

Exam schedules

TK-osuuden, 3 op, verkkotentti on Moodlessa. Saa uusia 2 x kolmen päivän välein. Hyväksytty suoritus 50% oikein (hyväksytty/hylätty arviointi). Myös uusinnat tehtävä ennen 15.5., jolloin Moodle sulkeutuu.
=====================

Ammatillinen englanti (2 op): Tentti ja suoritusvaihtoehdon mukaisesti joko osallistumalla verkko-oppitunneille ja tekemällä annetut kotitehtävät ja olemalla aktiivinen verkko-oppitunneilla tai ryhmätehtävä. Suoritusvaihtoehdot selostetaan orientaatiotunnilla. Jos opiskelija ei tee kaikkia suoritukseen vaadittavia tehtäviä, hänen suorituksena on hylätty, ja hän osallistuu uudelle toteutukselle myöhemmin.

=====================

Student workload

Tutkimus- ja kehittämistyön osuus 3 x 27h.

Content scheduling

TK-osuus, 3 op:
Opintojakson TK-osuuden (3 op) suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista, materiaaleihin tutustumista, tehtävien tekemisen ja verkkotentin hyväksyttyä suoritusta aikarajan puitteissa.
Yksilötehtävä arvioidaan hyväksytty/hylätty asteikolla, pienryhmässä tehtävä oppimistehtävä arvioidaan arvosanalla 0-5. Kaikki suoritukset palautettava viimeistään 15.5., jolloin Moodle sulkeutuu. Tk-osuuden arvosana muodostuu pienryhmätehtävän arvosanasta

=============================

Ammatillinen englanti: Kaikille pakollinen orientaatio ja valittu suoritustapa. Kaikki suoritukset pitää olla tehty valitun suoritustavan loppuun mennessä.

Further information

Mukava verkkokurssi, tervetuloa opiskelemaan!

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Evaluating competences evaluation criteria competent/intermediate level is used.

Assessment criteria, approved/failed

Student
- can search for knowledge resourcefully utilizing sources of the field and uses the knowledge base of the field
- is familiar with the knowledge base and core components of the profession
- has adequate professional skills to work in the profession
- can work in a client-oriented way
- solves professional tasks and problems
- works safely and in accordance with the ethical principles of the field
- displays competence benefitting groups or projects
- is able to evaluate personal strengths and weaknesses and development needs

Assessment methods and criteria

TK-osuus, 3 op:
Yksilötehtävä arvioidaan hyväksytty/hylätty asteikolla. Pienryhmässä tehtävä oppimistehtävä arvioidaan arvosanalla 0-5. Myös verkkotentti on suoritettava hyväksytysti.
====================

Ammatillinen englanti: Osallistuminen orientaatioon, valitun suoritustavan mukaiset tehtävät ja suoritukset, kotitehtävien tekeminen ja aktiivisuus vaikuttavat arviointiin. Arviointi: hyväksytty/hylätty.

Further information

A separate framework for evaluation is used. The evaluation of the study unit emphasizes knowledge base and ethical approach as well as cooperation in particular.