Siirry suoraan sisältöön

Päivystys-, teho- ja valvontahoitotyön erityispiirteet ja ajankohtaiset teemat (valinnainen) (5 cr)

Code: S000DT45-3001

General information


Enrollment

04.05.2020 - 17.05.2020

Timing

22.09.2020 - 31.12.2020

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Terveys

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Akuuttihoitotyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma (YAMK)

Teachers

  • Jukka Lehtimäki
  • Tiina Varamäki
  • Tiia Saastamoinen

Teacher in charge

Tiia Saastamoinen

Groups

  • S2219S6
    Akuuttihoitotyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma

Objective

The student gains insight and analyzes the new and wide-ranging challenges of hospital emergency, intensive and high-dependency care units and knows how to utilize them as a basis for development activities. The student gains more competence in emergency, intensive and high-dependency care and knows how to analyze and use various care recommendations as a basis for one’s own actions. The student is proficient in the different methods and protocols improving patient safety and safety culture and knows how to apply them to practice.

Content

- Hospital emergency care, intensive care and high-dependency care processes
- Nursing interventions in emergency, intensive and high-dependency care
- Leadership and the role of shift manager in the workplace community
- Health technology in emergency, intensive and high-dependency care
- Ethical situations
- Multiprofessionalism and networking in emergency, intensive and high-dependency care

Location and time

1.-2. periodi Syksy 2020

Materials

Simulaatio-oppiminen terveydenhuollossa (FIOCA), 2013.
NESTLED Simulaatio-ohjaaja koulutuksessa saatu materiaali
Laaksonen H., Laitinen H. & Hiilamo H. 2020. Sosiaali-ja terveydenhuollon järjestelmä. Sanoma Pro.
Muu tehtävänannossa osoitettu materiaali

Oppimateriaali voi täydentyä vielä opintojakson aikana. Kts Oman tehtävänanto ohjeistus.

Teaching methods

Aktivoiva luento
Simulaatioiden suunnittelu, toteutus ja arviointi pienryhmä työskentelynä
Itsenäinen opiskelu (kirjallisuus)

Employer connections

Käytännöstä nouseviin ammatillisiin tilanteisiin ja ongelmiin etsitään näyttöön perustuvia ratkaisuja.

Exam schedules

Sovitaan opintojakson aikana mikäli vaihtoehtoinen suoritustapa käytössä

International connections

Tarkentuu opintojakson aikana

Completion alternatives

Vaihtoehtoisesti opiskelija voi suorittaa opintojakson tenttimällä.

Student workload

5 op= 135 tuntia opiskelijan työtä (20t läsnäoloa vaativaa)

Content scheduling

Opintojakso toteutetaan kokonaan 1.-2.periodilla

Further information

Simulaatio harjoitteiden avulla opiskelija tunnistaa ja analysoi monipuolisesti päivystys-, teho- ja valvontayksiköissä esiintyviä ajankohtaisia haasteita ja osaa hyödyntää niitä toiminnan kehittämisen lähtökohtana. Lisäksi opiskelija kehittää laaja-alaista osaamistaan ja oppii arvioimaan ja käyttämään erilaisia näyttöön perustuvia suosituksia oman toiminnan perustana. Opiskelija hallitsee erilaisia potilasturvallisuutta ja turvallisuuskulttuuria parantavia menetelmiä sekä toimintamalleja ja osaa soveltaa niitä käytäntöön.

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student demonstrates competence in the basic content of the unit, but there are deficiencies in his/her individual ability to find and interpret information and to integrate the learned content with the context of the workplace.

Assessment criteria, good (3)

The student demonstrates good competence in the content of the unit. She/he is able to find information actively and interpret it in relation to the work environment. The student is able to analyze the learned content and apply it to the context of the workplace.

Assessment criteria, excellent (5)

The student demonstrates great and wide-ranging competence in the content of the unit. She/he displays outstanding competence in finding relevant information. The student’s decision-making skills demonstrate independence, responsibility and the ability to guide others. His/her ability to apply the learned content to the context of the workplace is creative and comprehensive.

Assessment criteria, approved/failed

Pass: The student demonstrates competence in the basic content of the unit (in reference to the assessment criteria). However, independent search for information, interpretation and the ability to integrate the learned content with the context of the workplace prove inadequate.

Assessment methods and criteria

Simulaatiotapahtuman suunnittelu, toteutus ja arviointi. Arviointi asteikolla 0-5 sekä vertaisarviointi.

Further information

Recognition of prior learning
The study unit may be accredited based on previously acquired competence if the student has completed similar studies and/or the student has a long experience of a demanding managerial role equalling the same level of experience. Documented proof is required of the previously acquired competence.