Siirry suoraan sisältöön

Instrumentin yksilöopetuksen pedagogiikka 2 (5 cr)

Code: KX00DX45-3001

General information


Enrollment

03.05.2021 - 16.05.2021

Timing

01.08.2021 - 31.12.2021

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Musiikin tiimi

Campus

Musiikki

Teaching languages

  • Finnish

Seats

1 - 40

Degree programmes

  • Musiikin tutkinto-ohjelma

Teachers

  • Sirkku Wahlroos-Kaitila
  • Silja Raitio-Heikinheimo
  • Raili Honkanen-Korhonen
  • Jarmo Hynninen
  • Kimmo Salonen
  • Seppo Reinikainen
  • Marko Liski
  • Juha Karvonen
  • Susanna Mesiä
  • Antti Rissanen
  • musiikki virtuaali
  • AriPekka Korhonen
  • Tommi Rautiainen

Teacher in charge

Raili Honkanen-Korhonen

Groups

  • KXF20S1
    Musiikin tutkinto-ohjelma päivä

Objective

The student can plan and implement logically advancing learning processes and apply learner-oriented, encouraging methods in the one-to-one tuition of their own instrument. The student can motivate the learner and provide multi-faceted feedback. The student can support the learner’s learning through planning of repertoire and is able to select teaching materials of a suitable level. The student can reflect their own learning process and activities as a teacher in their ePortfolio.

Content

Various forms of feedback, ergonomics, qualifications, wages and contractual practices of music education in Finland, individual and collaborative reflection, observation of teaching and learning, ePortfolio, one-to-one instrumental teaching practice.

Location and time

Tuition of pedagogical and instrumental lectures is on Wednesday between 13-16.00.
The front panel of the implementation has a link that opens a drive file with instrument-specific lecture schedules on the subpages.

Materials

Materials are announced during the course
Opetusmateriaalit ilmoitetaan kurssilla
- Motoriikan säätely ja motorinen oppiminen, Kari Kauranen, (2011)
- Voi hyvin opettaja!, Salovaara, Honkonen (2013)
- Riittävän hyvä opettaja, Stenberg, (2011)
- Kasvatuspsykologia, Lehtinen, Vauras,Lerkkanen (2019)
- Kuuntelija käsikirja, Gothóni, (2020)
- Ope valmentaa, Pakkala, Ström (2018)
- Oivaltava oppiminen, Lonka (2015)
- Hauskan oppimisen vallankumous, Järvilehto (2014)
- Kasvatus, Arvot ja tunteet, Puolimatka (2011)
- Huomaa hyvä! Uusitalo-Malmivaara, Vuorinen (2016)
- Huomaa hyvä!- toimintakortit Uusitalo-Malmivaara, Vuorinen (2016)
- Positiivinen pedagogiikka varhaiskasvatuksessa Leskisenoja (2019)
- Motoriikan säätely ja motorinen oppiminen, Kari Kauranen, (2011)
- Kasvatuspsykologia, Lehtinen, Vauras, Lerkkanen (2019)
- Ope valmentaa, Pakkala, Ström (2018)
- Kuuntelija käsikirja, Gothóni, (2020)
- Näin aivot oppivat, Huotilainen (2019)
- Lahjakkuus, Uusikylä (2020)
- Luovuus kuuluu kaikille, Uusikylä (2012)
- Motivaatio ja oppiminen Salmela-Aro (2018)

Teaching methods

Supervision of workplace training
Small group tutorial
Pedagogical lectures
Instrumental pedagogical lectures

Employer connections

Of the total 5 ects, 3 ects are completed as teacher training with 2 students

Exam schedules

Will be agreed upon need

Completion alternatives

Recognition of prior learning (RPL) based on working life experience or previous higher education studies, possibility to complete studies within projects will be individually agreed on

Student workload

Opintojakson kokonaispistemäärästä 5op
- opetusharjoittelu 3 op
- instrumenttiluennot ja kaikille yhteiset luennot 2 op

Content scheduling

Opintojakso koostuu kolmesta eri kokonaisuudesta:
INSTRUMENTTILUENNOT ovat keskiviikkoiltapäivisin välillä 13-16, opettajien Google -drivessä ilmoittamien aikataulujen mukaan. (linkki Driveen työtilan etusivulla)
Opintojakson instrumenttiluentoihin kuuluu 3 observointitapahtumaa, joiden ohjeistuksesta, tehtävistä ja ajoituksesta vastaa instrumenttiluentojen opettaja/opettajat.

OPETUSHARJOITTELU keskiviikkoisin kunkin instrumenttipedagogiikasta vastaavan opettajan tiedotuksen mukaisesti. Harjoittelu suoritetaan kahden oppilaan kanssa 45 min./13 viikkoa. Opetusharjoittelun ohjausta 7x45 min. + 15min. palaute lukukauden aikana tai vastaava määrä.

KAIKILLE YHTEISET LUENNOT: alla olevina keskiviikkoina klo 13-15.30, luokka AS411
8.9. Kurssin sisältö, aikataulu, suoritus, arviointi, Raili H.-K.
6.10. Opettajan ergonomia ja jaksaminen Raili H.-K.
3.11. Arviointi ja palautteen antaminen, Susanna Mesiä
24.11. Musiikkipedagogin työelämän pätevyysvaatimukset, palkkaus ja pätevyys, Susanna Mesiä
8.12. Loppureflektio ja palaute Raili H.-K.

Opetuspäiväkirjat ja oppimistehtävät tulee olla palautettuina viimeistään to 16.12.2021
Klassisen musiikin opiskelijat palauttavat päiväkirjat Kimmo Saloselle
Pop/jazz-musiikin opiskelijat palauttavat päiväkirjat Raili Honkanen-Korhoselle

Further information

More information from teachers in charge:
- CL singing: Sirkku Wahlroos-Kaitila
- PJ singing: Raili Honkanen-Korhonen
- CL piano: Kimmo Salonen
- PJ piano: Ari Pekka Korhonen
- CL wind instruments: Ilkka Teerijoki
- PJ wind instruments: Antti Rissanen
- CL guitar: Ilkka Teerijoki
- PJ guitar: Pekka Luukka
- Bass: Marko Liski
- Drums: Tommi Rautiainen
- Violin & viola: Silja Raitio-Heikinheimo
- Cello: Ilkka Teerijoki

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, approved/failed

- The student is able to plan and implement logically advancing learning processes.
- The student is able to apply learner-oriented and encouraging teaching methods.
- The student is able to give motivating and multi-faceted feedback.
- The student is able to select appropriate repertoire for their student.
- The student is able to reflect on their pedagogical learning processes and activities.
- The student is able to act according to agreed schedules and complete the set assignments.
- ePortfolio

Assessment methods and criteria

Continuous assessment (based on teacher training lessons with two students, diary, planning of lessons, observational tasks), learning assignments (written reflection), attendance (or completing defined assignments) in pedagogical and instrumental lectures

Qualifications

The student can plan learner-oriented and flexible one-to-one tuition and utilize typical teaching methods of music education and the one-to-one tuition of their own instrument. The student is able to describe the basic ethical principles of teaching and to consider the diversity of learning processes. The student is able to articulate their observations of student performance, identify various aspects affecting musical interaction, and apply these factors to their teaching.