Luovan toiminnan mahdollistaminen ryhmässä (5 cr)
Code: KU00CY82-3003
General information
Enrollment
02.12.2019 - 31.12.2019
Timing
01.01.2020 - 31.12.2020
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Kulttuuripalvelut ja musiikki
Campus
Musiikki
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Yhteisömuusikon erikoistumiskoulutus
Teachers
- musiikki virtuaali
Teacher in charge
Minna Lamppu
Groups
-
KU1A20KYhteisömuusikon erikoistumiskoulutus
Objective
Opiskelija osaa kokeilla, kehittää ja soveltaa omaa musiikillista osaamistaan ryhmän hyvinvoinnin lisääjänä. Hänellä on monipuolisia musiikillisia työkaluja ryhmän toiminnan ja osallisuuden tukemiseen. Hän kykenee innostamaan ryhmää esimerkiksi improvisaation, säveltämisen ja muun luovan toiminnan avulla. Hän tunnistaa ryhmän musiikilliset valmiudet ja osaa tarjota ja tuottaa ryhmälle sen tarpeita ja tavoitteita tukevaa musiikkia.
Content
Yhteisömuusikon syventävissä opinnoissa opiskelija saa itselleen teoreettisia ja käytännöllisiä työkaluja erilaisissa toimintaympäristöissä ja moniammatillisissa yhteisöissä toimimiseen. Opiskelija soveltaa ja rikastaa taiteellista ja pedagogista osaamistaan erilaisissa musiikillisen vuorovaikutuksen yhteyksissä. Opiskelija tutustuu erilaisten toimintaympäristöjen edellyttämiin ammatillisiin työkaluihin ja toimintamenetelmiin, harjoittelee niiden käyttöä ja rakentaa oman yhteisömuusikon työkalupakkinsa. Opiskelija suunnittelee osallistavaa musiikkitoimintaa erilaisten yhteisöjen ja toimintaympäristöjen tarpeisiin. Hän havainnoi, reflektoi ja muokkaa omaa työskentelyään yhteistyössä toisten toimijoiden kanssa mielekkäällä tavalla ottaen huomioon yhteisön ja toimintaympäristön luonteen. Opiskelija hyödyntää ja laajentaa musiikin ammattilaisen identiteettiään ja kehittää toimintaansa yhteisöjen musiikkitoiminnan ohjaajana.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Evaluation focuses on coursework, knowledge acquired by the end of the course and achievement of the course objectives. Students demonstrate elementary skills in evaluation, independent thinking and performance of learning tasks.
Assessment criteria, good (3)
A good performance in most areas. The student demonstrates intermediate skills in evaluation, independent thinking and performance of learning tasks.
Assessment criteria, excellent (5)
An excellent, outstanding performance. The student demonstrates advanced skills in evaluation, independent thinking and performance of learning tasks.
Assessment criteria, approved/failed
Evaluation focuses on coursework, knowledge acquired by the end of the course and achievement of the course objectives. Students demonstrate elementary skills in evaluation, independent thinking and performance of learning tasks.