Markkinointi ja asiakaspalvelu (3op)
Opintojakson tunnus: TZ60AA01
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää liiketoiminnan perusteet ja käsitteet, sekä omaa kokonaisvaltaisen näkemyksen markkinoinnista. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeiset käsitteet, sen eri osa-alueet ja työvälineet. Opiskelijan tulee ymmärtää asiakaskeskeisen markkinoinnin merkityksen yrityksen menestystekijänä. Opiskelija osaa analysoida markkinointiympäristöä. Opiskelija ymmärtää myyntityön roolin osana yrityksen toimintaa ja asiakassuhteiden hoitamista. Opiskelijalla on valmiudet henkilökohtaiseen tekniseen myyntityöhön ja asiakkuuksien hallintaan.
Sisältö
- Liiketoiminnan ja markkinoinnin peruskäsitteet ja -työkalut
- Markkinoinnin suunnittelu
- Markkinointiympäristö ja kilpailuedun käsite
- Markkinoinnin toimintaympäristö
- Markkinointi osana yrityksen strategiaa
- Erityyppisten markkinoiden erityispiirteet ja tarpeet
- Käytännön myyntityön prosessi ja kriittiset menestystekijät
- Asiakkuuden hallinnan perusteet
- Hyvän asiakaspalvelun ominaispiirteet
- Asiakastyytyväisyys ja –tyytymättömyys