Skip to main content

Development Work of Public Health NursingLaajuus (5 cr)

Code: SX00EB11

Credits

5 op

Objective

Students
- can identify current and future development needs of welfare and health promotion
- can adopt a multi-actor approach to the implementation of public, private, the third sector and population-level activities
- can apply development, innovation and research competence in public health nursing to meet the needs of society and the workplace showing innovation and taking initiative as public health nurses
- know how to utilize future-oriented methods to promote health and wellbeing and deepen their competence in health promotion
- are able to evaluate their competence and develop it further

Content

- future-oriented development of welfare and health promotion
- planning, implementing and evaluating an evidence-based development project in public health nursing
- communication as experts of public health nursing and professional visibility
- implemented as a work life collaboration project in the operating environment of public health nursing

Prerequisites

The student may choose professional studies of public health nursing after successfully completing the theoretical requirements of professional nursing studies as well as all the clinical practices in medical and surgical operating environments, unless otherwise agreed in the student's PSP.

Assessment criteria, satisfactory (1)

See the attachment "Framework for evaluation criteria of competence"
Evaluation criteria expert level is used.

Enrollment

06.05.2024 - 19.05.2024

Timing

12.08.2024 - 06.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Public Health Nursing
Teachers
  • Henna Hertell
  • Kati Ylikahri
Teacher in charge

Henna Hertell

Groups
  • SXQ21K1
    Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä

Objective

- osaa tunnistaa hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen ajankohtaisia ja tulevaisuuden kehittämistarpeita
- osaa toteuttaa monitoimijuutta; julkisen, yksityisen, kolmannen sektorin sekä kansalaisten yhteistä toimintaa
- osaa soveltaa terveydenhoitajatyössä kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamista yhteiskunnan ja työelämän tarpeista lähtien kehittää terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti
- osaa hyödyntää tulevaisuusorientoituneita hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen menetelmiä ja vahvistaa terveyden edistämisen osaamistaan
- osaa arvioida osaamistaan ja kehittää omaa toimintaansa

Content

- tulevaisuussuuntautunut kehittäminen hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä
- terveydenhoitajatyön kehittämistehtävän suunnittelu, toteutus ja arviointi näyttöön perustuen
- asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys terveydenhoitajatyössä
- toteutuu työelämäyhteistyönä terveydenhoitajatyön eri toimintaympäristöissä

Location and time

Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteuttaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Luennot ja seminaarit toteutuvat zoomissa.

Materials

Tarkentuu opintojakson alussa, moodle työtilassa.

Teaching methods

Aktivoiva luento
Pienryhmätehtävän ohjaus
Itsenäinen työskentely
Työpajat
Seminaarit: idea-, suunnitelma- ja julkistamisseminaarit

Employer connections

Toimitaan yhteistyössä työelämäkumppaneiden kanssa sekä hankeyhteistyössä ja HyMy-kylässä.

Exam schedules

Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteutus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa

Student workload

5 op = 135 h opiskelijan työtä
Aktivoiva luento 20t
Oppimistehtävät 20t
Pienryhmätyöskentely 7x6 = 42t
Seminaarit 3 x 4t = 12t
Itsenäinen opiskelu = 41t
Lisää tietoa Moodlen työtilassa.

Content scheduling

Ilmoitetaan myöhemmin moodle alustalla.

Further information

Pakollinen orientaatio opintojaksolle (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutetaan zoomin välityksellä. Tarkasta lukujärjestyksestä linkki.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.

Assessment methods and criteria

Jatkuva arviointi, opiskelija osallistuu vastuullisesti opetukseen ja opiskeluun
Vertaisarviointi eli opponointi
Kirjallinen kehittämistyöraportti

Kehittämistyö arvioidaan 1-5

Prerequisites

Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.

Enrollment

06.05.2024 - 19.05.2024

Timing

12.08.2024 - 29.11.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Public Health Nursing
Teachers
  • Henna Hertell
  • Kati Ylikahri
Teacher in charge

Henna Hertell

Groups
  • SXQ24K2
    Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma monimuoto

Objective

- osaa tunnistaa hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen ajankohtaisia ja tulevaisuuden kehittämistarpeita
- osaa toteuttaa monitoimijuutta; julkisen, yksityisen, kolmannen sektorin sekä kansalaisten yhteistä toimintaa
- osaa soveltaa terveydenhoitajatyössä kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamista yhteiskunnan ja työelämän tarpeista lähtien kehittää terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti
- osaa hyödyntää tulevaisuusorientoituneita hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen menetelmiä ja vahvistaa terveyden edistämisen osaamistaan
- osaa arvioida osaamistaan ja kehittää omaa toimintaansa

Content

- tulevaisuussuuntautunut kehittäminen hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä
- terveydenhoitajatyön kehittämistehtävän suunnittelu, toteutus ja arviointi näyttöön perustuen
- asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys terveydenhoitajatyössä
- toteutuu työelämäyhteistyönä terveydenhoitajatyön eri toimintaympäristöissä

Location and time

Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteuttaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Luennot ja seminaarit toteutuvat zoomissa.

Materials

Tarkentuu opintojakson alussa, moodle työtilassa.

Teaching methods

Aktivoiva luento
Pienryhmätehtävän ohjaus
Itsenäinen työskentely
Työpajat
Seminaarit: idea-, suunnitelma- ja julkistamisseminaarit

Employer connections

Toimitaan yhteistyössä työelämäkumppaneiden kanssa sekä hankeyhteistyössä ja HyMy-kylässä.

Exam schedules

Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteutus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa

Student workload

5 op = 135 h opiskelijan työtä
Aktivoiva luento 20t
Oppimistehtävät 20t
Pienryhmätyöskentely 7x6 = 42t
Seminaarit 3 x 4t = 12t
Itsenäinen opiskelu = 41t
Lisää tietoa Moodlen työtilassa.

Content scheduling

Ilmoitetaan myöhemmin moodle alustalla.

Further information

Pakollinen orientaatio opintojaksolle (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutetaan zoomin välityksellä. Tarkasta lukujärjestyksestä linkki.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.

Assessment methods and criteria

Jatkuva arviointi, opiskelija osallistuu vastuullisesti opetukseen ja opiskeluun
Vertaisarviointi eli opponointi
Kirjallinen kehittämistyöraportti

Kehittämistyö arvioidaan 1-5

Prerequisites

Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.

Enrollment

27.11.2023 - 10.12.2023

Timing

08.01.2024 - 10.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Public Health Nursing
Teachers
  • Henna Hertell
  • Kati Ylikahri
Teacher in charge

Henna Hertell

Groups
  • SXQ20S1
    Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä

Objective

- osaa tunnistaa hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen ajankohtaisia ja tulevaisuuden kehittämistarpeita
- osaa toteuttaa monitoimijuutta; julkisen, yksityisen, kolmannen sektorin sekä kansalaisten yhteistä toimintaa
- osaa soveltaa terveydenhoitajatyössä kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamista yhteiskunnan ja työelämän tarpeista lähtien kehittää terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti
- osaa hyödyntää tulevaisuusorientoituneita hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen menetelmiä ja vahvistaa terveyden edistämisen osaamistaan
- osaa arvioida osaamistaan ja kehittää omaa toimintaansa

Content

- tulevaisuussuuntautunut kehittäminen hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä
- terveydenhoitajatyön kehittämistehtävän suunnittelu, toteutus ja arviointi näyttöön perustuen
- asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys terveydenhoitajatyössä
- toteutuu työelämäyhteistyönä terveydenhoitajatyön eri toimintaympäristöissä

Location and time

Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteuttaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Luennot ja seminaarit toteutuvat zoomissa.

Materials

Tarkentuu opintojakson alussa, moodle työtilassa.

Teaching methods

Aktivoiva luento
Pienryhmätehtävän ohjaus
Itsenäinen työskentely
Työpajat
Seminaarit: idea-, suunnitelma- ja julkistamisseminaarit

Employer connections

Toimitaan yhteistyössä työelämäkumppaneiden kanssa sekä hankeyhteistyössä ja HyMy-kylässä.

Exam schedules

Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteutus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa

Student workload

5 op = 135 h opiskelijan työtä
Aktivoiva luento 20t
Oppimistehtävät 20t
Pienryhmätyöskentely 7x6 = 42t
Seminaarit 3 x 4t = 12t
Itsenäinen opiskelu = 41t
Lisää tietoa Moodlen työtilassa.

Content scheduling

Ilmoitetaan myöhemmin moodle alustalla.

Further information

Pakollinen orientaatio opintojaksolle (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutetaan zoomin välityksellä. Tarkasta lukujärjestyksestä linkki.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.

Assessment methods and criteria

Jatkuva arviointi, opiskelija osallistuu vastuullisesti opetukseen ja opiskeluun
Vertaisarviointi eli opponointi
Kirjallinen kehittämistyöraportti

Kehittämistyö arvioidaan 1-5

Prerequisites

Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.