Planning of the Thesis WorkLaajuus (5 cr)
Code: SX00BN93
Credits
5 op
Responsible person
Objective
The student will be able to
- identify questions and needs for development in the professional field and the working life and to plan for their solutions
- use reliable and confined information from various sources in the development work
- apply professional skills and knowledge and use appropriate methods for the development task.
Content
Familiarizing with the Thesis process.
Agreement and permit practices
Familiarizing with health care context, and planning co-operation with working life partners
Recognizing developmental needs
Critical literature search in Finnish and English language
Choosing methodology and methods
Focusing Thesis topic
Preparing and presenting Thesis plan
Work shops: methods, tutorance for reporting and literature search
Assessment criteria, satisfactory (1)
See a separate framework for evaluation. When evaluating the competences, the evaluation criteria for competent/intermediate level is used.
Assessment criteria, approved/failed
See a separate framework for evaluation. When evaluating the competences, the evaluation criteria for competent/intermediate level is used.
Further information
The areas and targets in the assessment of the Bachelor’s Thesis
Professional competence and development
• significance for the profession and the connection to professional practices
• utilization of professional knowledge
• development of professional competence
• applicability in professional life
The methods used and the results obtained
• reliablility and ethics
• validity and innovation
• the usefulness of results
• the management of the thesis process and the development work
Communication and presentation
• structure and form
• the use of standard and professional language
• the focus, clarity and consistency of the text and expressions
• critical, analytical and reflective nature of communication
• argumentation and use of reference sources
Enrollment
02.05.2022 - 15.05.2022
Timing
15.08.2022 - 23.10.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
- Biomedical Laboratory Science
Teachers
- Kirsi-Marja Kartastenpää-Wihlman
- Merja Ojala
- Heidi Malava
- Jaana Anttila
- Riitta Lumme
Teacher in charge
Riitta Lumme
Groups
-
SXJ20K2Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma, monimuoto
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja.
Content
Opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
Sopimus- ja lupakäytännöt
Toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
Kehittämistarpeen tunnistaminen
Lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
Työtapojen ja menetelmien valinta
Aiheen täsmennys
Kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Location and time
Ks. Omassa oleva opinnäytetyöprosessin ohjeistus
Materials
Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
Teaching methods
Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat
Employer connections
Hanke-/projektikohtainen työelämäyhteistyö
Exam schedules
-
International connections
-
Completion alternatives
-
Student workload
5 op.
Content scheduling
-
Further information
Ohjeet Omassa Terveysalan opinnäytetyötilassa
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Assessment criteria, approved/failed
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Assessment methods and criteria
Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Enrollment
02.05.2022 - 15.05.2022
Timing
15.08.2022 - 23.10.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
- Biomedical Laboratory Science
Teachers
- Kirsi-Marja Kartastenpää-Wihlman
- Merja Ojala
- Heidi Malava
- Elina Hotanen
- Jaana Anttila
- Riitta Lumme
Teacher in charge
Riitta Lumme
Groups
-
SXJ20K1Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja.
Content
Opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
Sopimus- ja lupakäytännöt
Toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
Kehittämistarpeen tunnistaminen
Lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
Työtapojen ja menetelmien valinta
Aiheen täsmennys
Kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Location and time
Ks. Omassa oleva opinnäytetyöprosessin ohjeistus
Materials
Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
Teaching methods
Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat
Employer connections
Hanke-/projektikohtainen työelämäyhteistyö
Exam schedules
-
International connections
-
Completion alternatives
-
Student workload
5 op.
Content scheduling
-
Further information
Ohjeet Omassa Terveysalan opinnäytetyötilassa
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Assessment criteria, approved/failed
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Assessment methods and criteria
Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Enrollment
29.11.2021 - 12.12.2021
Timing
10.01.2022 - 20.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
50 - 200
Degree programmes
- Public Health Nursing
- Degree Programme in Emergency Care
- Nursing (in Finnish)
- Midwifery
Teachers
- Johanna Nieminen
- Marika Lähdetniemi
- Pasi Miettinen
- Leena Hinkkanen
- Anna-Riikka Rasa
- Pihla Markkanen
- Marianne Sipilä
- Maija-Riitta Jouhki
- Pirjo Koski
- Kirsi Talman
- Jaana Seitovirta
- Tinja Kaivolahti
- Anna-Kaisa Partanen
- Tuija Buure
Groups
-
SXK20K2Ensihoidon tutkinto-ohjelma, monimuoto
-
SXO20K1ASairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä A
-
SXL20K1Kätilötyön tutkinto-ohjelma päivä
-
SXQ20K1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
-
SXO20K2Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, monimuoto
-
SXO20K1CSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä C
-
SXO20K1BSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä B
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja.
Content
Opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
Sopimus- ja lupakäytännöt
Toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
Kehittämistarpeen tunnistaminen
Lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
Työtapojen ja menetelmien valinta
Aiheen täsmennys
Kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Assessment criteria, approved/failed
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Enrollment
29.11.2021 - 12.12.2021
Timing
10.01.2022 - 13.03.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Biomedical Laboratory Science
Teachers
- Merja Ojala
- Heidi Malava
- Riitta Lumme
Teacher in charge
Riitta Lumme
Groups
-
SXJ19S1Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja.
Content
Opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
Sopimus- ja lupakäytännöt
Toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
Kehittämistarpeen tunnistaminen
Lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
Työtapojen ja menetelmien valinta
Aiheen täsmennys
Kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Location and time
Ks. Omassa oleva opinnäytetyöprosessin ohjeistus
Materials
Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
Teaching methods
Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat
Employer connections
Hanke-/projektikohtainen työelämäyhteistyö
Exam schedules
-
International connections
-
Completion alternatives
-
Student workload
5 op.
Content scheduling
-
Further information
Ohjeet Omassa Terveysalan opinnäytetyötilassa
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Assessment criteria, approved/failed
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Assessment methods and criteria
Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Enrollment
29.11.2021 - 12.12.2021
Timing
10.01.2022 - 13.03.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Radiography and Radiotherapy
Teachers
- Elina Tirkkonen
- Heli Patanen
- Aino Vuorijärvi
- Ulla Nikupaavo
Teacher in charge
Heli Patanen
Groups
-
SXM20K2Radiografian ja sädehoidon tutkinto-ohjelma, monimuoto
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja.
Content
Opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
Sopimus- ja lupakäytännöt
Toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
Kehittämistarpeen tunnistaminen
Lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
Työtapojen ja menetelmien valinta
Aiheen täsmennys
Kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Materials
Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
Teaching methods
Opiskelijan itsenäinen työskentely ja työskentely opinnäytetyöryhmässä
ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus,
työpajat
opinnäytetyön suunnitelmaseminaari
Opinnäytetyön ohjaus, ohjausaikojen varaus ja info Moodlessa
Oman työtila TERVEYSALAN OPINNÄYTETYÖ
Employer connections
Hanke/projektikohtainen yhteistyö
Exam schedules
Opinnäytetyön suunnitelmaseminaari 03.03.2022 08.30 - 11.00
Suunnitelman palautus 25.2.2021 Moodleen.
International connections
Mahdollisuus tehdä opinnäyte esim. EBreast-hankkeeseen englanninkielellä.
Completion alternatives
-
Student workload
Ohjaus noin 0.5 op. Itsenäinen työskentely 4,5 op = 121,5 h opiskelijan työaikaa
Content scheduling
-
Further information
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmäopinnot tulee olla suoritettuna ennen opintojen alkua. Jos TKI-opintojakso on kesken, opinnäytetyön suunnittelua ei voi aloittaa.
Aloitusinfoon ja ryhmän tapaamisiin on pakollinen osallistuminen
Työpajoihin osallistuminen ja ohjaukseen osallistuminen pakollista
Seminaaripäivään ja opponointiin osallistuminen pakollista
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Assessment criteria, approved/failed
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Assessment methods and criteria
Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Enrollment
29.11.2021 - 12.12.2021
Timing
10.01.2022 - 13.03.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
4 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
20 % Contact teaching, 80 % Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
- Oral Hygiene
Teachers
- Helena Stedt
- Saila Pakarinen
- Ulla Marjosola
- Anna Sundblom
Teacher in charge
Saila Pakarinen
Groups
-
SXP20K2Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma, monimuoto
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja.
Content
Opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
Sopimus- ja lupakäytännöt
Toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
Kehittämistarpeen tunnistaminen
Lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
Työtapojen ja menetelmien valinta
Aiheen täsmennys
Kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Materials
Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
Teaching methods
Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat.
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.Opiskelijan tulee osallistua vähintään kahdeksaan seminaariin,
Employer connections
Hanke-/projektikohtainen työelämäyhteistyö
Exam schedules
-
International connections
-
Student workload
5 op (135 h)
5 op (135 h)
• Hyväksytyn opinnäytetyön suunnitelman laatiminen
• Suunnitelman esittäminen seminaarissa
• Opiskelijatovereiden suunnitelman opponointi seminaarissa
• Opponentin kirjallinen raportti opiskelijatovereille ja ohjaajalle
• Aktiivinen osallistuminen 8 seminaariin
• Työpajoihin osallistuminen
• Sopimus opinnäytetyöstä
• TurnItIn-raportti alkuperäisyyden tarkastuksesta ohjaajalle (keskeneräisen työn tarkistus)
Content scheduling
Opintojakson sisältö
• Opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
• Sopimus- ja lupakäytännöt
• Toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
• Kehittämistarpeen tunnistaminen
• Lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
• Työtapojen ja menetelmien valinta
• Aiheen täsmennys
• Opinnäytetyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
• Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Further information
Opintojakson esitietovaatimukset
• Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät -opintojakso tulee olla hyväksytysti suoritettu ennen siirtymistä Opinnäytetyön suunnitteluun
Opinnäytetyön arviointikohteet :
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset:
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen:
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Opiskelijoiden tulee opinnäytetyön materiaali vähintään viikkoa ennen seminaaria tai ohjausta opettajalle, opponenteille ja opiskelijatovereille.
Opiskelija kirjaa suoritukset ja ohjauksien sisällön opinnäytetyöpassiin.
Passi luovutetaan valmiin opinnäytetyön kanssa sisällönohjaajalle.
Opinnäytetyöprosessin aikana suositellaan 1-2 ohjauskertaa / opinnäytetyön opintojakso
Osallistuminen vähintään kolmeen työpajaan koko opinnäytetyöprosessin aikana.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Assessment criteria, approved/failed
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Assessment methods and criteria
• Arviointikriteerit (ks. Oma/Terveysalan opinnäytetyö)
• Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
• Opinnäytetyön suunnitelma arvioidaan: hyväksytty/hylätty.
• Opinnäytetyö arvioidaan projektina koko prosessin päätyttyä.
• Hyväksytty suunnitelman esitys seminaarissa ja toisen opinnäytetyön suullinen ja kirjallinen vertaisarviointi sekä osallistuminen kahdeksaan seminaariin.
Tutkintosääntö 36 §:
Arviointi toteutetaan neljän työviikon kuluessa toteutuksen päättymisen jälkeen.
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys