Intelligent working methods and self-managementLaajuus (5 cr)
Code: SX00EB76
Credits
5 op
Objective
- understand the role of the individual as a member of the work community and as a component of well-being at work
-understand the importance of interaction, continuous learning and sharing of competence for the wellbeing of the working community
- obtain the capacity for self-management, self-direction and development of internal motivation
- recognize the importance of occupational well-being for the individual and organization
- are able to set goals and choose ways to develop well-being at work both at individual and organizational levels
- are able to evaluate the economic effects of occupational well-being at individual and organizational level
- are able to take care of the impact of the working environment on well-being at work
-understand the importance of physical load and are able to take action to reduce it
-work as part of a multidisciplinary team to improve the ergonomics of their work
-recognize aspects of well-being at work in oral health care
Content
Work community skills
Teamwork skills
Self-directed teams
Well-being at work and its importance
Designing and ergonomics of the work environment
Special features of oral health care
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment criteria: 0–5
Assessment framework, see the appendix.
Assessment criteria for advanced level are applied.
Enrollment
27.11.2023 - 22.12.2023
Timing
18.03.2024 - 26.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
4 op
Mode of delivery
20 % Contact teaching, 80 % Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
- Oral Hygiene
Teachers
- Johanna Manninen
Teacher in charge
Johanna Manninen
Groups
-
SXP22S1Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma päivä
Objective
-ymmärtää yksilön roolin työyhteisön jäsenenä ja työhyvinvoinnin osatekijänä
-ymmärtää vuorovaikutuksen, jatkuvan oppimisen ja osaamisen jakamisen merkityksen työyhteisön hyvinvoinnin kannalta
-saa valmiuksia itsensä johtamiseen, itseohjautuvuuteen sekä sisäisen motivaation kehittämiseen
-tunnistaa työhyvinvoinnin merkityksen yksilön ja organisaation osalta
-osaa asettaa tavoitteita sekä valita keinoja työhyvinvoinnin kehittämiselle niin yksilö- kun organisaatiotasoillakin
-osaa arvioida työhyvinvoinnin taloudellisia vaikutuksia yksilö- ja organisaatiotasolla
-osaa huolehtia työympäristön vaikutuksesta työhyvinvointiin
-ymmärtää fyysisen kuormituksen merkityksen ja osaa tehdä toimia sen vähentämiseksi
-toimii osana monialaista tiimiä oman työnsä ergonomian parantamiseksi
-tunnistaa työhyvinvoinnin osa-alueita suun terveydenhuollossa
Content
Työyhteisötaidot
Tiimityötaidot
Itseohjautuvat tiimit
Työhyvinvointi ja sen merkitys
Työympäristön suunnittelu ja ergonomia
Suun terveydenhoitotyön erikoispiirteet
Location and time
Opetuksen kontaktit nähtävissä lukujärjestyksessä.
Materials
Opetusmateriaali Moodlessa
Luennoitsijan osoittama materiaali
Ajankohtainen materiaali ja tutkimukset
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Teaching methods
Verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu
Aktivoiva luento
Virtuaaliopetus
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Ohjatut harjoitukset
Oppimistehtävät
Itsearviointi ja reflektointi
Employer connections
Yritysyhteistyöt Merident Optergo, Ergomedi, Futudent, Salli Systems.
Opiskelijayhteistyö Fysioterapia, Optometria.
Exam schedules
Tehtävien palautukset ilmoitetaan projektin alussa.
Kaikki opetuskerrat löytyvät lukujärjestyksestä.
International connections
-
Completion alternatives
Osittainen AHOT-mahdollisuus tapauskohtaisesti
Student workload
5 op = 135h
Kontaktikertojen välissä itsenäistä opiskelua.
Content scheduling
5 op opintojaksoon kuuluvat seuraavat osat a 1 op:
OSA 1. Työhyvinvointi ja työkyky suun terveydenhuollossa
OSA 2. Työyhteisö- ja tiimityötaidot
OSA 3. Työympäristön suunnittelu ja suuhygienistin ergonominen työskentely
OSA 4. Itsensä johtaminen suuhygienistin työssä
OSA 5. Työhyvinvoinnin kehittäminen suun terveydenhoitotyössä
Kaikkien osien sisältöjä käsitellään suun terveydenhuollon näkökulmasta.
Further information
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.
Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista läsnäoloa ja osallistumista kaikkiin opintojakson osiin.
Projektin kaikissa opetuskerroissa on läsnäolovelvoite.
Opiskelijan vastuulla huolehtia suorituksistaan ja poissaolojen korvaamisesta opettajien kanssa.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
0-5
Arviointikriteerit, ks liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteerien tasoa edistynyt.
Assessment methods and criteria
Aktiivinen osallistuminen opintojakson osiin
Oppimistehtävien palauttaminen jakson alussa tiedoksiannettuihin päivämääriin mennessä.
Oppimistehtävien hyväksytty suoritus
Ergonomisen työskentelyn videointi (henkilökohtainen) ja arviointi pienryhmissä
Projektin hyväksyttyjä osasuorituksia ei voi korottaa
Enrollment
02.05.2023 - 31.05.2023
Timing
23.10.2023 - 22.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
4 op
Mode of delivery
20 % Contact teaching, 80 % Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
- Oral Hygiene
Teachers
- Johanna Manninen
Teacher in charge
Johanna Manninen
Groups
-
SXP22K2Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma, monimuoto
Objective
-ymmärtää yksilön roolin työyhteisön jäsenenä ja työhyvinvoinnin osatekijänä
-ymmärtää vuorovaikutuksen, jatkuvan oppimisen ja osaamisen jakamisen merkityksen työyhteisön hyvinvoinnin kannalta
-saa valmiuksia itsensä johtamiseen, itseohjautuvuuteen sekä sisäisen motivaation kehittämiseen
-tunnistaa työhyvinvoinnin merkityksen yksilön ja organisaation osalta
-osaa asettaa tavoitteita sekä valita keinoja työhyvinvoinnin kehittämiselle niin yksilö- kun organisaatiotasoillakin
-osaa arvioida työhyvinvoinnin taloudellisia vaikutuksia yksilö- ja organisaatiotasolla
-osaa huolehtia työympäristön vaikutuksesta työhyvinvointiin
-ymmärtää fyysisen kuormituksen merkityksen ja osaa tehdä toimia sen vähentämiseksi
-toimii osana monialaista tiimiä oman työnsä ergonomian parantamiseksi
-tunnistaa työhyvinvoinnin osa-alueita suun terveydenhuollossa
Content
Työyhteisötaidot
Tiimityötaidot
Itseohjautuvat tiimit
Työhyvinvointi ja sen merkitys
Työympäristön suunnittelu ja ergonomia
Suun terveydenhoitotyön erikoispiirteet
Location and time
Opetuksen kontaktit nähtävissä lukujärjestyksessä.
Materials
Opetusmateriaali Moodlessa
Luennoitsijan osoittama materiaali
Ajankohtainen materiaali ja tutkimukset
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Teaching methods
Verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu
Aktivoiva luento
Virtuaaliopetus
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Ohjatut harjoitukset
Oppimistehtävät
Itsearviointi ja reflektointi
Employer connections
Yritysyhteistyöt Merident Optergo, Ergomedi, Futudent, Salli Systems.
Opiskelijayhteistyö Fysioterapia, Optometria.
Exam schedules
Tehtävien palautukset ilmoitetaan projektin alussa.
Kaikki opetuskerrat löytyvät lukujärjestyksestä.
International connections
-
Completion alternatives
Osittainen AHOT-mahdollisuus tapauskohtaisesti
Student workload
5 op = 135h
Kontaktikertojen välissä itsenäistä opiskelua.
Content scheduling
5 op opintojaksoon kuuluvat seuraavat osat a 1 op:
OSA 1. Työhyvinvointi ja työkyky suun terveydenhuollossa
OSA 2. Työyhteisö- ja tiimityötaidot
OSA 3. Työympäristön suunnittelu ja suuhygienistin ergonominen työskentely
OSA 4. Itsensä johtaminen suuhygienistin työssä
OSA 5. Työhyvinvoinnin kehittäminen suun terveydenhoitotyössä
Kaikkien osien sisältöjä käsitellään suun terveydenhuollon näkökulmasta.
Further information
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.
Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista läsnäoloa ja osallistumista kaikkiin opintojakson osiin.
Projektin kaikissa opetuskerroissa on läsnäolovelvoite.
Opiskelijan vastuulla huolehtia suorituksistaan ja poissaolojen korvaamisesta opettajien kanssa.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
0-5
Arviointikriteerit, ks liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteerien tasoa edistynyt.
Assessment methods and criteria
Aktiivinen osallistuminen opintojakson osiin
Oppimistehtävien palauttaminen jakson alussa tiedoksiannettuihin päivämääriin mennessä.
Oppimistehtävien hyväksytty suoritus
Ergonomisen työskentelyn videointi (henkilökohtainen) ja arviointi pienryhmissä
Projektin hyväksyttyjä osasuorituksia ei voi korottaa
Enrollment
28.11.2022 - 11.12.2022
Timing
13.03.2023 - 15.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
4 op
Mode of delivery
20 % Contact teaching, 80 % Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
- Oral Hygiene
Teachers
- Johanna Manninen
Teacher in charge
Johanna Manninen
Groups
-
SXP21S1Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma päivä
Objective
-ymmärtää yksilön roolin työyhteisön jäsenenä ja työhyvinvoinnin osatekijänä
-ymmärtää vuorovaikutuksen, jatkuvan oppimisen ja osaamisen jakamisen merkityksen työyhteisön hyvinvoinnin kannalta
-saa valmiuksia itsensä johtamiseen, itseohjautuvuuteen sekä sisäisen motivaation kehittämiseen
-tunnistaa työhyvinvoinnin merkityksen yksilön ja organisaation osalta
-osaa asettaa tavoitteita sekä valita keinoja työhyvinvoinnin kehittämiselle niin yksilö- kun organisaatiotasoillakin
-osaa arvioida työhyvinvoinnin taloudellisia vaikutuksia yksilö- ja organisaatiotasolla
-osaa huolehtia työympäristön vaikutuksesta työhyvinvointiin
-ymmärtää fyysisen kuormituksen merkityksen ja osaa tehdä toimia sen vähentämiseksi
-toimii osana monialaista tiimiä oman työnsä ergonomian parantamiseksi
-tunnistaa työhyvinvoinnin osa-alueita suun terveydenhuollossa
Content
Työyhteisötaidot
Tiimityötaidot
Itseohjautuvat tiimit
Työhyvinvointi ja sen merkitys
Työympäristön suunnittelu ja ergonomia
Suun terveydenhoitotyön erikoispiirteet
Location and time
Opetuksen kontaktit nähtävissä lukujärjestyksessä.
Materials
Opetusmateriaali Moodlessa
Luennoitsijan osoittama materiaali
Ajankohtainen materiaali ja tutkimukset
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Teaching methods
Verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu
Aktivoiva luento
Virtuaaliopetus
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Ohjatut harjoitukset
Oppimistehtävät
Itsearviointi ja reflektointi
Employer connections
Yritysyhteistyöt Merident Optergo, Ergomedi, Futudent, Salli Systems.
Opiskelijayhteistyö Fysioterapia, Optometria.
Exam schedules
Tehtävien palautukset ilmoitetaan projektin alussa.
Kaikki opetuskerrat löytyvät lukujärjestyksestä.
International connections
-
Completion alternatives
Osittainen AHOT-mahdollisuus tapauskohtaisesti
Student workload
5 op = 135h
Kontaktikertojen välissä itsenäistä opiskelua.
Content scheduling
5 op opintojaksoon kuuluvat seuraavat osat a 1 op:
OSA 1. Työhyvinvointi ja työkyky suun terveydenhuollossa
OSA 2. Työyhteisö- ja tiimityötaidot
OSA 3. Työympäristön suunnittelu ja ergonomia
OSA 4. Itsensä johtaminen terveysalalla ja suuhygienistin työssä
OSA 5. Työhyvinvoinnin kehittäminen
Kaikkien osien sisältöjä käsitellään suun terveydenhuollon näkökulmasta.
Further information
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.
Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista läsnäoloa ja osallistumista kaikkiin opintojakson osiin.
Projektin kaikissa opetuskerroissa on läsnäolovelvoite.
Opiskelijan vastuulla huolehtia suorituksistaan ja poissaolojen korvaamisesta opettajien kanssa.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
0-5
Arviointikriteerit, ks liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteerien tasoa edistynyt.
Assessment methods and criteria
Aktiivinen osallistuminen opintojakson osiin
Oppimistehtävien palauttaminen jakson alussa tiedoksiannettuihin päivämääriin mennessä.
Oppimistehtävien hyväksytty suoritus
Ergonomisen työskentelyn videointi (henkilökohtainen) ja arviointi pienryhmissä
Projektin hyväksyttyjä osasuorituksia ei voi korottaa
Enrollment
02.05.2022 - 15.05.2022
Timing
24.10.2022 - 22.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
- Oral Hygiene
Teachers
- Johanna Manninen
Teacher in charge
Johanna Manninen
Groups
-
SXP21K2Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma, monimuoto
Objective
-ymmärtää yksilön roolin työyhteisön jäsenenä ja työhyvinvoinnin osatekijänä
-ymmärtää vuorovaikutuksen, jatkuvan oppimisen ja osaamisen jakamisen merkityksen työyhteisön hyvinvoinnin kannalta
-saa valmiuksia itsensä johtamiseen, itseohjautuvuuteen sekä sisäisen motivaation kehittämiseen
-tunnistaa työhyvinvoinnin merkityksen yksilön ja organisaation osalta
-osaa asettaa tavoitteita sekä valita keinoja työhyvinvoinnin kehittämiselle niin yksilö- kun organisaatiotasoillakin
-osaa arvioida työhyvinvoinnin taloudellisia vaikutuksia yksilö- ja organisaatiotasolla
-osaa huolehtia työympäristön vaikutuksesta työhyvinvointiin
-ymmärtää fyysisen kuormituksen merkityksen ja osaa tehdä toimia sen vähentämiseksi
-toimii osana monialaista tiimiä oman työnsä ergonomian parantamiseksi
-tunnistaa työhyvinvoinnin osa-alueita suun terveydenhuollossa
Content
Työyhteisötaidot
Tiimityötaidot
Itseohjautuvat tiimit
Työhyvinvointi ja sen merkitys
Työympäristön suunnittelu ja ergonomia
Suun terveydenhoitotyön erikoispiirteet
Location and time
Opetuksen kontaktit nähtävissä lukujärjestyksessä.
Materials
Opetusmateriaali Moodlessa
Luennoitsijan osoittama materiaali
Ajankohtainen materiaali ja tutkimukset
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Teaching methods
Verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu
Aktivoiva luento
Virtuaaliopetus
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Ohjatut harjoitukset
Oppimistehtävät
Itsearviointi ja reflektointi
Employer connections
Yritysyhteistyöt Merident Optergo, Ergomedi, Futudent, Salli Systems.
Opiskelijayhteistyö Fysioterapia, Optometria.
Exam schedules
Tehtävien palautukset ilmoitetaan projektin alussa.
Kaikki opetuskerrat löytyvät lukujärjestyksestä.
International connections
-
Completion alternatives
Osittainen AHOT-mahdollisuus tapauskohtaisesti
Student workload
5 op = 135h
Kontaktikertojen välissä itsenäistä opiskelua.
Content scheduling
5 op opintojaksoon kuuluvat seuraavat osat a 1 op:
OSA 1. Työhyvinvointi ja työkyky suun terveydenhuollossa
OSA 2. Työyhteisö- ja tiimityötaidot
OSA 3. Työympäristön suunnittelu ja ergonomia
OSA 4. Itsensä johtaminen terveysalalla ja suuhygienistin työssä
OSA 5. Työhyvinvoinnin kehittäminen
Kaikkien osien sisältöjä käsitellään suun terveydenhuollon näkökulmasta.
Further information
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.
Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista läsnäoloa ja osallistumista kaikkiin opintojakson osiin.
Projektin kaikissa opetuskerroissa on läsnäolovelvoite.
Opiskelijan vastuulla huolehtia suorituksistaan ja poissaolojen korvaamisesta opettajien kanssa.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
0-5
Arviointikriteerit, ks liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteerien tasoa edistynyt.
Assessment methods and criteria
Aktiivinen osallistuminen opintojakson osiin
Oppimistehtävien palauttaminen jakson alussa tiedoksiannettuihin päivämääriin mennessä.
Oppimistehtävien hyväksytty suoritus
Ergonomisen työskentelyn videointi (henkilökohtainen) ja arviointi pienryhmissä
Projektin hyväksyttyjä osasuorituksia ei voi korottaa
Enrollment
29.11.2021 - 12.12.2021
Timing
14.03.2022 - 31.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 32
Degree programmes
- Oral Hygiene
Teachers
- Johanna Manninen
Teacher in charge
Johanna Manninen
Groups
-
SXP20S1Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma päivä
Objective
-ymmärtää yksilön roolin työyhteisön jäsenenä ja työhyvinvoinnin osatekijänä
-ymmärtää vuorovaikutuksen, jatkuvan oppimisen ja osaamisen jakamisen merkityksen työyhteisön hyvinvoinnin kannalta
-saa valmiuksia itsensä johtamiseen, itseohjautuvuuteen sekä sisäisen motivaation kehittämiseen
-tunnistaa työhyvinvoinnin merkityksen yksilön ja organisaation osalta
-osaa asettaa tavoitteita sekä valita keinoja työhyvinvoinnin kehittämiselle niin yksilö- kun organisaatiotasoillakin
-osaa arvioida työhyvinvoinnin taloudellisia vaikutuksia yksilö- ja organisaatiotasolla
-osaa huolehtia työympäristön vaikutuksesta työhyvinvointiin
-ymmärtää fyysisen kuormituksen merkityksen ja osaa tehdä toimia sen vähentämiseksi
-toimii osana monialaista tiimiä oman työnsä ergonomian parantamiseksi
-tunnistaa työhyvinvoinnin osa-alueita suun terveydenhuollossa
Content
Työyhteisötaidot
Tiimityötaidot
Itseohjautuvat tiimit
Työhyvinvointi ja sen merkitys
Työympäristön suunnittelu ja ergonomia
Suun terveydenhoitotyön erikoispiirteet
Location and time
Opetuksen kontaktit nähtävissä lukujärjestyksessä.
Materials
Opetusmateriaali Moodlessa
Luennoitsijan osoittama materiaali
Ajankohtainen materiaali ja tutkimukset
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Teaching methods
Verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu
Aktivoiva luento
Virtuaaliopetus
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Ohjatut harjoitukset
Oppimistehtävät
Itsearviointi ja reflektointi
Employer connections
Yritysyhteistyöt Merident Optergo, Ergomedi, Futudent, Salli Systems.
Opiskelijayhteistyö Fysioterapia, Optometria.
Exam schedules
Tehtävien palautukset ilmoitetaan projektin alussa.
Kaikki opetuskerrat löytyvät lukujärjestyksestä.
International connections
-
Completion alternatives
Osittainen AHOT-mahdollisuus tapauskohtaisesti
Student workload
5 op = 135h
Kontaktikertojen välissä itsenäistä opiskelua.
Content scheduling
Opintojaksoon kuuluvat seuraavat osat:
OSA 1. Työhyvinvoinnin perusteet
OSA 2. Suuhygienistin ergonominen työskentely
OSA 3. Työhyvinvoinnin kehittäminen ja itsensä johtaminen suun terveydenhuollossa
Further information
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.
Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista läsnäoloa ja osallistumista kaikkiin opintojakson osiin.
Projektin kaikissa opetuskerroissa on läsnäolovelvoite.
Opiskelijan vastuulla huolehtia suorituksistaan ja poissaolojen korvaamisesta opettajien kanssa.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
0-5
Arviointikriteerit, ks liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteerien tasoa edistynyt.
Assessment methods and criteria
Aktiivinen osallistuminen opintojakson osiin
Oppimistehtävien palauttaminen jakson alussa tiedoksiannettuihin päivämääriin mennessä.
Oppimistehtävien hyväksytty suoritus
Ergonomisen työskentelyn videointi (henkilökohtainen) ja arviointi pienryhmissä
Projektin hyväksyttyjä osasuorituksia ei voi korottaa