Development Project 2Laajuus (5 cr)
Code: KM00EJ42
Credits
5 op
Objective
The students can assess and develop their competencies and working skills in the field of live performance engineering. They develop and use their own expertise by plannin and / or executing a personal research and development project based on development needs in an organization. The students recognize and give a rationale to the development needs and use their problem solving, co-operation and communication skills in the development process. They can report and present the research and development process and its results. The goal of the research and development project is to deepen and widen the professional expertise of the students.
Content
Executing a personal research and development project in an organization. The course may contain lectures, workshops and group assingments in addition to the practical research and development work.
Prerequisites
The participant is familiar with the use of live performance engineering in diverse use environments, knows the key safety regulations and practices, and has basic skills and knowledge related to the use of live performance engineering systems according to the requirements of the project.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The students can execute, report and present a personal research and development assignment.
Assessment criteria, good (3)
The students can execute, report and present a personal research and development assignment. The students assess their own role and the work environment related to the research and development project. In their presentations the students demonstrate their expertise, and the language and layout of the report is appropriate.
Assessment criteria, excellent (5)
The students can execute a challenging research and development project in a professional manner. They assess analyticaly and critically their own role, functioning of the organization, and prerequisities for the research and development work. In their presentations the students demonstrate expertise and the language and layout of the report is almost immaculate.
Assessment criteria, approved/failed
The students can execute, report and present a personal research and development assignment.
Further information
Recommended additional studies: The student and study councelor decide additional studies during personal curriculum discussions.
Enrollment
27.11.2023 - 31.12.2023
Timing
01.01.2024 - 31.07.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
School of Media, Design and Conservation
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Live Performance Technology
Teachers
- Mikko Pirinen
Teacher in charge
Mikko Pirinen
Groups
-
KXH22S2Esitys- ja teatteritekniikan tutkinto-ohjelma monimuoto
Objective
Opiskelija osaa arvioida ja kehittää omaa osaamistaan ja työskentelyään esitys- ja teatteriteknisen alan asiantuntijana. Opiskelija kehittää ja hyödyntää omaa asiantuntijaosaamistaan suunnittelemalla ja/tai toteuttamalla organisaation kehittämistarpeeseen perustuvan kehitysprojektin. Opiskelija tunnistaa ja perustelee kehittämistarpeet ja käyttää ongelmaratkaisu-, yhteistyö- ja viestintätaitojaan kehittämisprosessissa. Opiskelija osaa raportoida ja esitellä kehittämisprojektin prosessin ja tulokset. Kehitysprojektin tavoitteena on syventää ja laajentaa opiskelijan ammatillista asiantuntijuutta.
Content
Henkilökohtaisen kehittämishankkeen toteuttaminen organisaatiossa. Opintojakson toteutus voi sisältää luento-opetusta, työpajoja ja ryhmätyöskentelyä käytännön kehittämistyön lisäksi.
Location and time
Kevät 2024, projektiraportin palautus 17.5. mennessä
Materials
Kurssin opettajalta kurssin alkaessa.
Teaching methods
Verkko-opetussessiot ja projektityöskentely; projektin suunnittelu, toteutus, raportointi ja presentointi.
Employer connections
Lähtökohtaisesti kaikki kehittämisprojektit tehdään omalle työpaikalle tai omaan työhön liittyen.
Exam schedules
-
International connections
-
Completion alternatives
Sovittava kurssin opettajan ja hops-ohjaajan kanssa.
Student workload
Zoom-etäopetus ja sessiot kampuksella 36 h (sisältää seminaarit)
Projektin suunnittelu
Projektin toteutus
Projektin raportointi
Projektin presentointi
99 h
Content scheduling
Sisällön jaksotus määräytyy käytännön projektien mukaisesti ja määritellään jakson alussa.
Further information
Opintojakson suorittaminen edellyttää vähintään 80% läsnäoloa opetuksessa. Poissaolon korvaavasta menettelystä sovitaan vastuuopettajan kanssa. Opetuksen aikataulu löytyy Lukkarista. Kaikki opintojakson osuudet tulee olla hyväksytysti suoritettu. Projektin toteuttamisesta laaditaan yhteinen aikataulu.
Kurssin etäopetussesioita voidaan tallentaa kurssilaisten käyttöön.
Jos opiskelija ei halua osallistua tallennuksiin, tulee hänen ottaa yhteyttä opettajaan
asiasta sopimiseksi.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa toteuttaa, raportoida ja esitellä henkilökohtaista kehittämistyötä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa toteuttaa, raportoida ja esitellä henkilökohtaista kehittämistyötä.
Opiskelija arvioi omaa osuutta ja kehitystyön toimintaympäristöä. Opiskelija osoittaa esittelyssä asiantuntijuutta ja raportin kieli- ja ulkoasu on asiallinen.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa toteuttaa haastavan kehittämistyön asiantuntevasti. Opiskelija arvioi analyyttisesti ja kriittisesti omaa osuutta, organisaation toimintaa ja kehitystyön toimintaedellytyksiä. Opiskelija osoittaa esittelyssä asiantuntijuutta ja raportin kieli- ja ulkoasu on lähes moitteeton.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa toteuttaa, raportoida ja esitellä henkilökohtaista kehittämistyötä.
Assessment methods and criteria
Jatkuva arviointi, vertaisarviointi ja projektiraportti.
Prerequisites
Opintojaksolle osallistuja tuntee esitys- ja teatteritekniikan käyttöä erilaisissa käyttöympäristöissä, tietää esitys- ja teatteritekniikan keskeiset turvallisuusmääräykset ja -käytännöt sekä omaa perustiedot ja -taidot esitysteknisten järjestelmien käytöstä projektin edellyttämässä laajuudessa.
Further information
Suositeltavat muut opinnot: Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa
Enrollment
29.11.2021 - 31.12.2021
Timing
10.01.2022 - 17.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Live Performance Technology
Teachers
- Tero Aalto
- Mikko Pirinen
Teacher in charge
Mikko Pirinen
Groups
-
KXH20S2Esitys- ja teatteritekniikan tutkinto-ohjelma monimuoto
Objective
Opiskelija osaa arvioida ja kehittää omaa osaamistaan ja työskentelyään esitys- ja teatteriteknisen alan asiantuntijana. Opiskelija kehittää ja hyödyntää omaa asiantuntijaosaamistaan suunnittelemalla ja/tai toteuttamalla organisaation kehittämistarpeeseen perustuvan kehitysprojektin. Opiskelija tunnistaa ja perustelee kehittämistarpeet ja käyttää ongelmaratkaisu-, yhteistyö- ja viestintätaitojaan kehittämisprosessissa. Opiskelija osaa raportoida ja esitellä kehittämisprojektin prosessin ja tulokset. Kehitysprojektin tavoitteena on syventää ja laajentaa opiskelijan ammatillista asiantuntijuutta.
Content
Henkilökohtaisen kehittämishankkeen toteuttaminen organisaatiossa. Opintojakson toteutus voi sisältää luento-opetusta, työpajoja ja ryhmätyöskentelyä käytännön kehittämistyön lisäksi.
Location and time
Kevät 2021, projektiraportin palautus 19.5. mennessä
Materials
Kurssin opettajalta kurssin alkaessa.
Teaching methods
Verkko-opetussessiot ja ryhmätyöskentely
Projektityöskentely; projektin suunnittelu, toteutus, raportointi ja presentointi.
Employer connections
Lähtökohtaisesti kaikki kehittämisprojektit tehdään omalle työpaikalle tai omaan työhön liittyen.
Exam schedules
-
International connections
-
Completion alternatives
Sovittava kurssin opettajan ja hops-ohjaajan kanssa.
Student workload
Projektin suunnittelu
Projektin ohjaukset
Projektin toteutus
Projektin raportointi
Projektin presentointi
Content scheduling
Sisällön jaksotus määräytyy käytännön projektien mukaisesti ja määritellään jakson alussa.
Further information
Opintojakson suorittaminen edellyttää vähintään 80% läsnäoloa opetuksessa. Poissaolon korvaavasta menettelystä sovitaan vastuuopettajan kanssa. Opetuksen aikataulu löytyy Lukkarista. Kaikki opintojakson osuudet tulee olla hyväksytysti suoritettu. Projektin toteuttamisesta laaditaan yhteinen aikataulu.
Kurssin etäopetussesioita voidaan tallentaa kurssilaisten käyttöön.
Jos opiskelija ei halua osallistua tallennuksiin, tulee hänen ottaa yhteyttä opettajaan
asiasta sopimiseksi.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa toteuttaa, raportoida ja esitellä henkilökohtaista kehittämistyötä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa toteuttaa, raportoida ja esitellä henkilökohtaista kehittämistyötä.
Opiskelija arvioi omaa osuutta ja kehitystyön toimintaympäristöä. Opiskelija osoittaa esittelyssä asiantuntijuutta ja raportin kieli- ja ulkoasu on asiallinen.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa toteuttaa haastavan kehittämistyön asiantuntevasti. Opiskelija arvioi analyyttisesti ja kriittisesti omaa osuutta, organisaation toimintaa ja kehitystyön toimintaedellytyksiä. Opiskelija osoittaa esittelyssä asiantuntijuutta ja raportin kieli- ja ulkoasu on lähes moitteeton.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa toteuttaa, raportoida ja esitellä henkilökohtaista kehittämistyötä.
Assessment methods and criteria
Jatkuva arviointi, vertaisarviointi ja projektiraportti tai oppimispäiväkirja.
Prerequisites
Opintojaksolle osallistuja tuntee esitys- ja teatteritekniikan käyttöä erilaisissa käyttöympäristöissä, tietää esitys- ja teatteritekniikan keskeiset turvallisuusmääräykset ja -käytännöt sekä omaa perustiedot ja -taidot esitysteknisten järjestelmien käytöstä projektin edellyttämässä laajuudessa.
Further information
Suositeltavat muut opinnot: Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa