Palvelujen hankinta- ja ostotoimintaLaajuus (5 op)
Tunnus: TX00DP73
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee kiinteistöliiketoiminnan eri osapuolten väliset suhteet ja yhteydet sekä erilaiset näkökulmat ja tavoitteet kiinteistöjen suhteen. Opintojakso antaa valmiuksia toimitilojen hankkimisesta ja kehittämisestä sekä kiinteistö- ja käyttäjäpalveluiden organisoinnista, hankinnasta ja kilpailuttamisesta. Opiskelija saa välineitä kiinteistöjen tehokkaaseen ja tuottavaan käyttöön sekä toimitilojen tilahallintaan tilojen käyttäjien vaihtuvien tarpeiden mukaisesti. Opiskelija ymmärtää asiakaskeskeisen toimitilajohtamisen, kiinteistöpalveluiden ulkoistamisen sekä palvelujen kilpailutuksen periaatteet. Opiskelija ymmärtää ostotoiminnan ja alihankintatyön koordinoinnin periaatteet ja osaa ostaa tuotteita, palveluja ja alihankintatyötä.
Sisältö
Palvelutoiminnan johtaminen, ostotoiminta ja alihankintatyön koordinointi, palvelujen kilpailuttamisprosessi, palvelujen myynti ja markkinointi asiakkaille, kiinteistö- ja käyttäjäpalvelujen osto- ja alihankintatoimen periaatteet, kiinteistön palvelurakenne; kiinteistönhuollon palvelut, teknisen huollon palvelut sekä käyttäjäpalvelut kuten aula-, vahtimestari- ja turvapalvelut, puhdistus- ja siivouspalvelut, viherkasvien hankinta ja hoito, puhelin-, pito- ja kokouspalvelut, postitus ja postinjakelu, skannaus-, kopiointi-, muutto-, tietoverkko-, sisustus-, hankinta-, lähetti- ja toimistopalvelut sekä muut mahdolliset tukipalvelut.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa opintojaksoon liittyvät peruskäsitteet ja toimintatavat sekä osaa ratkaista niihin liittyviä yksinkertaisia tehtäviä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Edellisen lisäksi opiskelija osaa selittää opintojaksoon liittyvät peruskäsitteet ja toimintatavat sekä osaa soveltaa niitä laajempien tehtävien ratkaisemisessa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Edellisten lisäksi opiskelija osaa ratkaista vaativimmat analysointia tai perusteluja edellyttävät tehtävät lähes virheettömällä tasolla.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tunnistaa opintojaksoon liittyvät peruskäsitteet ja toimintatavat sekä osaa ratkaista niihin liittyviä yksinkertaisia tehtäviä.
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 31.12.2024
Ajoitus
01.01.2025 - 31.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kiinteistö- ja rakennusala
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 90
Koulutus
- Talotekniikan tutkinto-ohjelma
Ryhmät
-
TXF22S2_KIINTKiinteistöjohtamisen opintopolku
-
TXF24S_kijotalousKiinteistöalan talous -opintokokonaisuus
Tavoitteet
Opiskelija tuntee kiinteistöliiketoiminnan eri osapuolten väliset suhteet ja yhteydet sekä erilaiset näkökulmat ja tavoitteet kiinteistöjen suhteen. Opintojakso antaa valmiuksia toimitilojen hankkimisesta ja kehittämisestä sekä kiinteistö- ja käyttäjäpalveluiden organisoinnista, hankinnasta ja kilpailuttamisesta. Opiskelija saa välineitä kiinteistöjen tehokkaaseen ja tuottavaan käyttöön sekä toimitilojen tilahallintaan tilojen käyttäjien vaihtuvien tarpeiden mukaisesti. Opiskelija ymmärtää asiakaskeskeisen toimitilajohtamisen, kiinteistöpalveluiden ulkoistamisen sekä palvelujen kilpailutuksen periaatteet. Opiskelija ymmärtää ostotoiminnan ja alihankintatyön koordinoinnin periaatteet ja osaa ostaa tuotteita, palveluja ja alihankintatyötä.
Sisältö
Palvelutoiminnan johtaminen, ostotoiminta ja alihankintatyön koordinointi, palvelujen kilpailuttamisprosessi, palvelujen myynti ja markkinointi asiakkaille, kiinteistö- ja käyttäjäpalvelujen osto- ja alihankintatoimen periaatteet, kiinteistön palvelurakenne; kiinteistönhuollon palvelut, teknisen huollon palvelut sekä käyttäjäpalvelut kuten aula-, vahtimestari- ja turvapalvelut, puhdistus- ja siivouspalvelut, viherkasvien hankinta ja hoito, puhelin-, pito- ja kokouspalvelut, postitus ja postinjakelu, skannaus-, kopiointi-, muutto-, tietoverkko-, sisustus-, hankinta-, lähetti- ja toimistopalvelut sekä muut mahdolliset tukipalvelut.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa opintojaksoon liittyvät peruskäsitteet ja toimintatavat sekä osaa ratkaista niihin liittyviä yksinkertaisia tehtäviä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Edellisen lisäksi opiskelija osaa selittää opintojaksoon liittyvät peruskäsitteet ja toimintatavat sekä osaa soveltaa niitä laajempien tehtävien ratkaisemisessa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Edellisten lisäksi opiskelija osaa ratkaista vaativimmat analysointia tai perusteluja edellyttävät tehtävät lähes virheettömällä tasolla.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tunnistaa opintojaksoon liittyvät peruskäsitteet ja toimintatavat sekä osaa ratkaista niihin liittyviä yksinkertaisia tehtäviä.
Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 21.08.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kiinteistö- ja rakennusala
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
- Talotekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tommi Mäntykoski
- Anna Hynninen
- Riikka Nurmiainen
Ryhmät
-
TXF21S2_KIINTKiinteistöjohtamisen opintopolku
-
TXF23S_kijotalousKiinteistöalan talous -opintokokonaisuus
-
TXF22_kijotalousKiinteistöalan talous -opintokokonaisuus
Tavoitteet
Opiskelija tuntee kiinteistöliiketoiminnan eri osapuolten väliset suhteet ja yhteydet sekä erilaiset näkökulmat ja tavoitteet kiinteistöjen suhteen. Opintojakso antaa valmiuksia toimitilojen hankkimisesta ja kehittämisestä sekä kiinteistö- ja käyttäjäpalveluiden organisoinnista, hankinnasta ja kilpailuttamisesta. Opiskelija saa välineitä kiinteistöjen tehokkaaseen ja tuottavaan käyttöön sekä toimitilojen tilahallintaan tilojen käyttäjien vaihtuvien tarpeiden mukaisesti. Opiskelija ymmärtää asiakaskeskeisen toimitilajohtamisen, kiinteistöpalveluiden ulkoistamisen sekä palvelujen kilpailutuksen periaatteet. Opiskelija ymmärtää ostotoiminnan ja alihankintatyön koordinoinnin periaatteet ja osaa ostaa tuotteita, palveluja ja alihankintatyötä.
Sisältö
Palvelutoiminnan johtaminen, ostotoiminta ja alihankintatyön koordinointi, palvelujen kilpailuttamisprosessi, palvelujen myynti ja markkinointi asiakkaille, kiinteistö- ja käyttäjäpalvelujen osto- ja alihankintatoimen periaatteet, kiinteistön palvelurakenne; kiinteistönhuollon palvelut, teknisen huollon palvelut sekä käyttäjäpalvelut kuten aula-, vahtimestari- ja turvapalvelut, puhdistus- ja siivouspalvelut, viherkasvien hankinta ja hoito, puhelin-, pito- ja kokouspalvelut, postitus ja postinjakelu, skannaus-, kopiointi-, muutto-, tietoverkko-, sisustus-, hankinta-, lähetti- ja toimistopalvelut sekä muut mahdolliset tukipalvelut.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa opintojaksoon liittyvät peruskäsitteet ja toimintatavat sekä osaa ratkaista niihin liittyviä yksinkertaisia tehtäviä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Edellisen lisäksi opiskelija osaa selittää opintojaksoon liittyvät peruskäsitteet ja toimintatavat sekä osaa soveltaa niitä laajempien tehtävien ratkaisemisessa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Edellisten lisäksi opiskelija osaa ratkaista vaativimmat analysointia tai perusteluja edellyttävät tehtävät lähes virheettömällä tasolla.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tunnistaa opintojaksoon liittyvät peruskäsitteet ja toimintatavat sekä osaa ratkaista niihin liittyviä yksinkertaisia tehtäviä.
Ilmoittautumisaika
02.12.2020 - 31.12.2020
Ajoitus
01.01.2022 - 31.07.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Täydennyskoulutus- ja yrityspalvelut
Opetuskielet
- Suomi
Vastuuopettaja
Jorma Säteri
Ryhmät
-
LT2821SISS_Inssi 2021
Tavoitteet
Opiskelija tuntee kiinteistöliiketoiminnan eri osapuolten väliset suhteet ja yhteydet sekä erilaiset näkökulmat ja tavoitteet kiinteistöjen suhteen. Opintojakso antaa valmiuksia toimitilojen hankkimisesta ja kehittämisestä sekä kiinteistö- ja käyttäjäpalveluiden organisoinnista, hankinnasta ja kilpailuttamisesta. Opiskelija saa välineitä kiinteistöjen tehokkaaseen ja tuottavaan käyttöön sekä toimitilojen tilahallintaan tilojen käyttäjien vaihtuvien tarpeiden mukaisesti. Opiskelija ymmärtää asiakaskeskeisen toimitilajohtamisen, kiinteistöpalveluiden ulkoistamisen sekä palvelujen kilpailutuksen periaatteet. Opiskelija ymmärtää ostotoiminnan ja alihankintatyön koordinoinnin periaatteet ja osaa ostaa tuotteita, palveluja ja alihankintatyötä.
Sisältö
Palvelutoiminnan johtaminen, ostotoiminta ja alihankintatyön koordinointi, palvelujen kilpailuttamisprosessi, palvelujen myynti ja markkinointi asiakkaille, kiinteistö- ja käyttäjäpalvelujen osto- ja alihankintatoimen periaatteet, kiinteistön palvelurakenne; kiinteistönhuollon palvelut, teknisen huollon palvelut sekä käyttäjäpalvelut kuten aula-, vahtimestari- ja turvapalvelut, puhdistus- ja siivouspalvelut, viherkasvien hankinta ja hoito, puhelin-, pito- ja kokouspalvelut, postitus ja postinjakelu, skannaus-, kopiointi-, muutto-, tietoverkko-, sisustus-, hankinta-, lähetti- ja toimistopalvelut sekä muut mahdolliset tukipalvelut.
Aika ja paikka
Pe 14.1. 12.15.-16 Myllypuro
Pe 14.1. 12.15.-16 Verkko
Pe 28.1. 12.15.-16 Verkko
Pe 4.2. 12.15.-16 Verkko
Pe 11.2. 12.15.-16 Verkko
Pe 18.2. 12.15.-16 Verkko
Opetusmenetelmät
Monimuoto-opetus verkossa ja Metropolian Myllypuron kampuksella.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso on ISS:n ryhmän opintoja.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa opintojaksoon liittyvät peruskäsitteet ja toimintatavat sekä osaa ratkaista niihin liittyviä yksinkertaisia tehtäviä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Edellisen lisäksi opiskelija osaa selittää opintojaksoon liittyvät peruskäsitteet ja toimintatavat sekä osaa soveltaa niitä laajempien tehtävien ratkaisemisessa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Edellisten lisäksi opiskelija osaa ratkaista vaativimmat analysointia tai perusteluja edellyttävät tehtävät lähes virheettömällä tasolla.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tunnistaa opintojaksoon liittyvät peruskäsitteet ja toimintatavat sekä osaa ratkaista niihin liittyviä yksinkertaisia tehtäviä.