Applied project for Energy and Environmental EngineeringLaajuus (5 cr)
Code: TX00DF22
Credits
5 op
Objective
The student will learn project working.
Content
-Project planning
-Project
-Reporting
Prerequisites
The student knows the basics of project work.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student is able to define or describe the subject matter related to the concepts and phenomena qualitatively and calculate the associated basic quantitative comparisons and calculations.
Assessment criteria, good (3)
The student is able to apply, calculate, change and choose the concepts related to the matter and phenomena qualitatively and calculate the basic quantitative calculations as well as to complete and produce the necessary information for the calculations.
Assessment criteria, excellent (5)
The students is able to categorize, collect, combine and generalize the concepts related to the matter and phenomena qualitatively and calculate the basic quantitative calculations as well as derive and rearrange given basic information.
Assessment criteria, approved/failed
The student is able to define or describe the subject matter related to the concepts and phenomena qualitatively and calculate the associated basic quantitative comparisons and calculations.
Enrollment
27.11.2023 - 31.12.2023
Timing
15.01.2024 - 10.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Smart and Clean Solutions
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 70
Degree programmes
- Degree Programme in Energy and Environmental Technology
Teachers
- Tomi Hämäläinen
- Juha Juselius
- Elina Hovila
Teacher in charge
Juha Juselius
Groups
-
TXO23S1Energia- ja ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija osaa soveltaa projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita erilaisissa kehittämistöissä. Opiskelija osaa käyttää ongelmaratkaisu-, yhteistyö- ja viestintätaitoja projektityöskentelyssä. Opiskelija osaa hyödyntää omaa asiantuntijuuttaan projektityöskentelyssä.
Content
-Projektisuunnittelun perusteet
-Erikseen sovittava oman alan soveltava projekti
-Raportoinnin perusteet
Materials
Opettajan osoittama materiaali
Teaching methods
Luennot, harjoitukset, laboratoriotyöt, projektityöskentely
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa määritellä tai kuvata aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä suoraviivaisia peruslaskuja.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa soveltaa, laskea, muuttaa ja valita aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä kvantitatiivisia peruslaskuja sekä täydentää ja tuottaa tarvittavat lisätiedot.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa kategorisoida, kerätä, yhdistää ja yleistää aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä kvantitatiivisia peruslaskuja sekä johtaa ja järjestää uudelleen jo annetut perustiedot ja niiden kautta kerrata ja kirjoittaa uudelleen ongelman ratkaisupolkuja.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa määritellä tai kuvata aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä suoraviivaisia peruslaskuja.
Assessment methods and criteria
Arviointi toteutuksesta annetaan arvosanoilla 0-5. Arvosanat muodostuvat projektiosuudesta (50 %) ja viestinnän osuudesta (50 %). Projektiosuuden arvioinnissa täytyy saada hyväksytty suoritusmerkintä kaikista tehtävistä, loppuprojektin projektisuunnitelmasta, tarjouksesta, raportista, esitelmästä sekä itse- ja vertaisarvioinnista. Tavaroiden palauttamatta jättäminen johtaa hylättyyn suoritukseen. Projektiosuuden (50 % kokonaisarvioinnista) arvioinnissa huomioidaan seuraavat asiat:
Innovatiivisuus (loppuprojekti)
Raportti (loppuprojekti)
Projektin hallinta ja suunnittelu (loppuprojekti)
Kommunikointi ja viestintä (koko projektiosuus)
Projektiosuuden hyväksytty suoritus edellyttää edellä olevien lisäksi aktiivista osallistumista projektiryhmän toimintaan. Hyväksytty arvosana edellyttää lainattujen tavaroiden ja kaikkien vaadittujen tehtävien palautusta.
Soveltavan projektin viestinnän osuus koostuu projektiviestinnän osuudesta sekä suullisen ja kirjallisen viestinnän harjoituksista.
Viestinnän osuus koko projektin arvioinnista on 50 %.
Tehtävien palautus Teamsiin määritellyssä aikataulussa.
asiakirjastandarditehtävä, palautus viim. ke 24.1. hyv./hyl. (yksilötehtävä)
vuorovaikutusosaamisen kehittäminen, videoitu ryhmäkeskustelu pe 2.2. (ryhmätehtävä) (hyv./hyl.)
työhakuvideo + arviointiraportti, viim. pe 9.2. (yksilötehtävä, arviointi ryhmänä) (hyv./hyl., tekemättä jättäminen –1)
muistio pe 1.3. (yksilötehtävä, 20 %)
projektin loppuraportti, viim. ti 16.4. (projektiryhmä, 40 %)
suullinen esitys loppuseminaarissa, ke 17.4. projektiryhmä, 40 %).
Prerequisites
Opiskelija tuntee projektityöskentelyn perusteet.
Enrollment
28.11.2022 - 31.12.2022
Timing
09.01.2023 - 05.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Smart and Clean Solutions
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 80
Degree programmes
- Degree Programme in Energy and Environmental Technology
Teachers
- Juha Juselius
- Elina Hovila
Teacher in charge
Juha Juselius
Groups
-
TXO22S1Energia- ja ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija osaa soveltaa projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita erilaisissa kehittämistöissä. Opiskelija osaa käyttää ongelmaratkaisu-, yhteistyö- ja viestintätaitoja projektityöskentelyssä. Opiskelija osaa hyödyntää omaa asiantuntijuuttaan projektityöskentelyssä.
Content
-Projektisuunnittelun perusteet
-Erikseen sovittava oman alan soveltava projekti
-Raportoinnin perusteet
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa määritellä tai kuvata aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä suoraviivaisia peruslaskuja.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa soveltaa, laskea, muuttaa ja valita aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä kvantitatiivisia peruslaskuja sekä täydentää ja tuottaa tarvittavat lisätiedot.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa kategorisoida, kerätä, yhdistää ja yleistää aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä kvantitatiivisia peruslaskuja sekä johtaa ja järjestää uudelleen jo annetut perustiedot ja niiden kautta kerrata ja kirjoittaa uudelleen ongelman ratkaisupolkuja.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa määritellä tai kuvata aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä suoraviivaisia peruslaskuja.
Prerequisites
Opiskelija tuntee projektityöskentelyn perusteet.
Enrollment
29.11.2021 - 06.01.2022
Timing
10.01.2022 - 08.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Smart and Clean Solutions
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
- Degree Programme in Energy and Environmental Technology
Teachers
- Tomi Hämäläinen
- Juha Juselius
- Elina Hovila
Teacher in charge
Tomi Hämäläinen
Groups
-
TXO21S1Energia- ja ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija osaa soveltaa projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita erilaisissa kehittämistöissä. Opiskelija osaa käyttää ongelmaratkaisu-, yhteistyö- ja viestintätaitoja projektityöskentelyssä. Opiskelija osaa hyödyntää omaa asiantuntijuuttaan projektityöskentelyssä.
Content
-Projektisuunnittelun perusteet
-Erikseen sovittava oman alan soveltava projekti
-Raportoinnin perusteet
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa määritellä tai kuvata aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä suoraviivaisia peruslaskuja.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa soveltaa, laskea, muuttaa ja valita aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä kvantitatiivisia peruslaskuja sekä täydentää ja tuottaa tarvittavat lisätiedot.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa kategorisoida, kerätä, yhdistää ja yleistää aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä kvantitatiivisia peruslaskuja sekä johtaa ja järjestää uudelleen jo annetut perustiedot ja niiden kautta kerrata ja kirjoittaa uudelleen ongelman ratkaisupolkuja.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa määritellä tai kuvata aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä suoraviivaisia peruslaskuja.
Prerequisites
Opiskelija tuntee projektityöskentelyn perusteet.